Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik zou Win 7 willen aanschaffen.

Zie dat er een online shop zogenaamde 'bulk' Win 7 versies aanbiedt, prijs hiervan is zowat de helft.

Is zo'n 'bulk' versie ook bruikbaar voor een normale gebruiker als ik ?

Microsoft Windows 7 Ultimate 64-Bit

Bulk, SystemBuilder voor 169 euro

VU+Solo4K + DVB-C (VTI+Oscam) / Topfield 7700HSCI

TeVii DVB-S2 S470 / TBS DVB-S2 Tuner met CI USB

Wave Toroidal T90 / 8 LNB's / NOXON A550+ DAB
Logitech Harmony One / Dell Studio XPS Win 10

Geplaatst:

Dit is gewoon een oem versie. Grootste verschil is dat je geen ondersteuning hebt van Microsoft (de systeem bouwer, in dit geval jezelf moet ondersteuning geven) en je mag het officieel later niet overzetten naar een andere (nieuwe) pc. Dat laatste mag niet maar kan natuurlijk wel wink

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Geplaatst:

Ik las net in een ander forum dat het als winkel eigenlijk verboden is om OEM versies te verkopen zonder hardware. Als klant begeef je je op het illegale pad naar het schijnt...

Vraag is of MS dit kan zien of controleren na een installatie ? Krijg dan nog auto updates en zo...

Gast Henri Aalten
Geplaatst:

Als je er een videokaart, of muis bij koopt, dan koop je deze verzie bij de hardware.

Is de uitleg, van een bekende keten.

Geplaatst:

Volgens mij mag 1) in NL dat niet(/nooit vanwege koppelverkoop) en 2) had Microsoft die OEM eisen al helemaal bijgesteld of eigenlijk helemaal laten vallen?

Die ondersteuning die je dan mist... heb ik nog nooit gemist wink

Geplaatst:
Citaat:
Bij een OEM-versie heeft men support van de system builder. Als een eindgebruiker de OEM-versie aanschaft en zelf installeert, maakt hij in feite zichzelf tot system builder. Hij dient zelf te voorzien in support en kan geen beroep doen op deskundige ondersteuning.

Beetje krom. Ik moet het zelf doen. Ik BEN ZELF deskundige ondersteuning,
maar kan volgens de overeenkomst geen beroep op mezelf doen... laugh

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Geplaatst:

Een heel grijs gebied (want wat is nu precies een nieuwe pc maar daar kom ik zo even op terug) en ik als (me) eigen systeembouwer kan gewoon en dus zonder problemen een OEM versie kopen.

Nieuwe pc?

- Als ik mijn hd vervang?

- CPU vervang of mischien wel een upgrade?

- Moederbord en als het niet zou kunnen een compleet ander setje?

- Alles?, behalve me kast?

- ?

Microsoft kan en zal het nooit kunnen bewijzen waar je die OEM bij/voor gekocht heb en dingen kan je tussendoor altijd (mischien wel moeten) vervangen. Hmmmmmm... mischien wel als je een "merk" pc zou kopen teminste dan zou evt. aangetoont kunnen worden dat je een compleet systeem met OS gekocht heb.

In mijn ogen heel grijs dus... maar zeker niet verboden.

Geplaatst:

En wat betekent dit ? :

De OEM-versie kent een verplichte installatie via de OEM Preinstallation Kit (OPK). Dit is speciale software voor OEM-partners, waarmee zij systemen en pc's in een installatie-omgeving pre-installeren.

Wil dit zeggen dat je OEM licentie gekoppeld wordt aan de hardware van je PC ?

Geplaatst:
Origineel bericht van: SouLGuY
En wat betekent dit ? :

De OEM-versie kent een verplichte installatie via de OEM Preinstallation Kit (OPK). Dit is speciale software voor OEM-partners, waarmee zij systemen en pc's in een installatie-omgeving pre-installeren.

Wil dit zeggen dat je OEM licentie gekoppeld wordt aan de hardware van je PC ?

In feite wel... echter als je niet elke twee maanden van hardware wisselt zal het dus geen probleem geven. Mijn Vista oem pc heeft inmiddels ook een heel ander binnenwerk. Ik heb 1 keer moeten bellen voor activatie en vertelde dat ik een harde schijf had vervangen. Dit werd zonder meer geaccepteerd en gaf een nieuwe activatie.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen