Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb hier een philips (LG?) 42PFL9632 met een defecte backlight. Blijkbaar is de inverter(s) defect maar volgens een aantal fora is die niet meer verkrijgbaar.

Wie weet hier meer van. Toestel is 2 jaar oud en net uit garantie.

Geplaatst:

Tja als die toch uit de garantie is....

openhalen en kijken wat er stuk is.

Doet het helemaal niet meer, of bij opstarten wel aan en gaat binnen 3 seconden uit.

Maak eens wat foto's dan kunnen we mee kijken.

gr. Erik

Geplaatst:

Ik heb het toestel al open liggen maar aangezien de inverters niet in de manual staan, kun je al niet veel meten.

Zo op het oog is er niks aan de inverters te zien, de zekeringen zijn goed en ze krijgen voeding aan.

Het toestel werkt normaal: geluid is aanwezig maar er is volledig geen beeld - scherm blijft zwart.

Geplaatst:

Ik heb hier zelfs inverter liggen van monitoren; maar die hun vermogen is veel te klein om deze grote buizen aan te sturen.

Dit is een apparaat van 105cm (42")

Zal morgen eens een foto plaatsen

Geplaatst:

enkel foto's van inverterbord en het volledige chassis.

Wat ik wel vreemd vind, is dat de uitgang van het inverterbord een weerstand van 0 ohm heeft. Is dit kortsluiting??? of meet ik over een spoel (transfo). Aangezien de uitgangsspanning in de grootte van 500V moet zijn, kan die 0 moeilijk.

post-8966-1318260479,9218_thumb.jpg

Geplaatst:

Ik denk dat je de trafo meet

Meet je ook sluiting over de trasistoren/Fets

Waar zitten de hoogspanningscondensatoren (in de reeks 10... 220 pF) die wil nl ok wel eens doorslaan.

IK kan net het stekkertje tbv TL-buis niet goed zien, maar lijkt me vrij standaard; kzou er eens een ander buisje op zetten en kijken of die gaat branden. Kheb nl 1 maal mee gemaakt dat in een klapjap het buisje gebroken was, maar ach een TV laat je toch niet zomaa vallen ?

Kun je v/d onderkant evt ook nog een foto maken.

gr. Erik

Geplaatst:

ondertussen het toestel terug dicht gedaan.

Blijkbaar zijn er met dit soort apparaat zoveel problemen, dat ik mijn handen er van af hou.

Het driver IC en de fets gaan vaak defect maar ook de transformatoren. er zitten geen condensatoren in bij dit toestel.

Na herstelling doet zich vaak na een week dezelfde fout voor.Ik heb op circuits**line een volledig verslag gelezen van TV-techniekers.

Dit is enkel Philips van naam - er zit LG in

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen