Ga naar inhoud


[TF7710PVR] Topset problemen met 7710HSCi/HDPVR


ronald gebhardt

Aanbevolen berichten

Deze week een gleodnieuwe 7710HD PVR gekocht.Prima apparaat.

Nu wou ik met topset van mijn oude 7710HSCI de kanalensettingsuitlezen.

 

Topset aansluiten lukt mij echter niet.

Dit zijn de problemen waar ik tegeaan loop:

1) De RS232 uitgang op mijn topfield is een mannetje. De USB-to-serial kabel die ik heb gekocht is ook een mannetje. Vervolgens heb ik een vrouwtje-vrouwtje stekker gekocht die dient als converter. Zo kan ik de kabel op mijn topfield aansluiten. Aangezien ik hier nooit iemand over heb gehoord, weet ik niet of dit probleem/deze oplossing vaker voorkomt. Kan iemand mij vertellen of hij dit ook heeft en of mijn oplossing kan werken?

 

2) Topset geinstalleerd en proberen te communiceren met de ontvanger. No Dice. De software zegt steeds ´waiting for request´ en blijft dat ook doen. Er komt van de topfield niets naar de computer.

Wat doe ik fout?

 

Ronald gebhardt

Link naar reactie
Delen op andere sites


Een tip: bij het overzetten van de settings met Topset controleert Topset ook op de versie van de ontvanger en zegt dan dat de settings niet geschikt zijn voor deze ontvanger. Ik had dit deze week bij het overzetten van een 7710 (NL) naar een 7700 (D). Misschien heb jij dat straks ook met jouw versies.

Als je voor het overzetten het programma Vega gebruikt gaat het goed, dan is er geen controle. Met Topset gemaakte settings kun je gewoon openen en overzetten met Vega.

groet,

Fred

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...