Ga naar inhoud


'Camera in woning schendt privacy insluiper'


kaelem

Aanbevolen berichten

Bron:Nu.nl

 

Ik zit dit net te lezen,het is eigenlijk te gek voor woorden.

In je eigen huis............!!!

 

 

Uitgegeven: 24 oktober 2009 09:06

Laatst gewijzigd: 24 oktober 2009 09:06

 

EMMEN - De politie Drenthe heeft videobeelden van een insluiper op internet gezet. Daarmee wordt de privacy van de insluiper geschonden, meent de Bond van Wetsovertreders. De bond diende vrijdag een klacht over het voorval in bij de Nationale Ombudsman.

De beelden laten zien hoe de verdachte de woonkamer doorzoekt van een 88-jarige vrouw uit Emmen.

 

De camera's zijn opgehangen door de familie van de vrouw, omdat het niet de eerste keer was dat de man binnensloop. De familie droeg de beelden over aan de politie.

 

 

 

Volgens de bond mogen verdachten in winkels worden gefilmd. ''Maar apparatuur in woonhuizen gaat te ver'', aldus een woordvoerder. ''De stap naar de Ombudsman is een soort proefproces om erachter te komen hoe ver mensen kunnen gaan.''

 

Voor het openbaar maken van een dergelijke video is toestemming nodig van de officier van justitie. Dat is in dit geval ook gebeurd

 

-= Dreambox 7000 Echostar LT8700 en SR8700,Skystar 2,Humax 5400 2 x Nokia 9500 1 x 90 cm met twin en een Channelmaster 1.2 met een quad =-

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 80
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Is toch ook te gek voor woorden. mad

 

Er moest eigenlijk een wet aangenomen worden dat als men dit soort overtredingen begaat dat je dan automatisch afstand doet van je privacy.

 

 

GREETZZ.HOBSAT
--------------------
oost west, mij best.
Xtrend ET8000 3x DVB-C

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: kaelem
Ik zit dit net te lezen,het is eigenlijk te gek voor woorden.
In je eigen huis............!!!

Haha, je bent er weer met twee poten in getrapt.
Nu.nl houdt wel van een beetje stemmingmakerij.
Iedereen in Nederland mag naar de ombudsman stappen en klagen over welk onderwerp dan ook.
Of hij gelijk krijgt is heel iets anders en zo'n ombudsman heeft geen enkel bindend recht.

Origineel bericht van: kaelem
Volgens de bond mogen verdachten in winkels worden gefilmd. ''Maar apparatuur in woonhuizen gaat te ver'', aldus een woordvoerder. '' De stap naar de Ombudsman is een soort proefproces om erachter te komen hoe ver mensen kunnen gaan.''

Nou vinden deze boefjes dat inbreken de normaalste zaak is en dan is het erg vervelend dat zelfs tante Truus zich gaat weten te weren.
Voor je het weet wordt je elke keer gepakt en hebben ze nog bewijs ook.

Zolang er niet op de openbare weg is gefilmd hebben deze boefjes geen schijn van kans dat deze ombudsman langer dan vijf minuten moet nadenken.
Enne,wat dan nog?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: vincent1971
Voor eigen rechter spelen wordt in Nederland niet gewaardeerd en is ook nog eens terecht strafbaar.


En wat heeft dat met iets filmen in je eigen huis te maken?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Toxic[Q
]alleen zal hij er niet echt iets meer aan hebben nadat ik klaar ben met hem ;-))


Ja, dat dacht een juwelier een aantal jaren geleden ook hier in België. Hij knalde de overvaller van zijn zaak neer en werd daar later voor veroordeeld.

Back on topic.

Er zijn veel te veel advocaten die als deze dingen gaan verzinnen om hun cliënten toch maar vrij te krijgen.

Ze hebben natuurlijk recht op verdediging, maar er is totaal geen respect meer voor het slachtoffer.

Als er beelden zijn van inbrekers, dan moeten die getoond worden. Op internet of in een speciale televisie uitzending.

iMac 27" macOS Sierra
iPhone 5s iOS 10

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad, gewoon "dief" op het voorhoofd branden.

 

Als ze daar moeite mee hebben moeten ze maar niet jatten.

 

Iedereen moet werken voor zijn geld alles wat ie bezit en daar heeft een of ander stuk uitschot gewoon met zijn fikken af te blijven.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Toxic[Q
]Ik zeg geef die inbreker 10.000 euro schadevergoeding.
Die mag hij van mij ook krijgen als hij bij mij inbreekt, alleen zal hij er niet echt iets meer aan hebben nadat ik klaar ben met hem ;-))

Ron


Ik denk het wel, want de crematie of begrafenis moet ook betaald worden. sick

Een sticker in miniformaat bij de voor- en achterdeur dat er camera's hangen moet zeker voldoende zijn. wink

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ilseonline
Een sticker in miniformaat bij de voor- en achterdeur dat er camera's hangen moet zeker voldoende zijn. wink


Aangezien mijn woning geen openbare ruimte is waar iedereen zomaar in en uit mag lopen gaat je stelling volledig manco.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: hummiesat
Origineel bericht van: vincent1971
Voor eigen rechter spelen wordt in Nederland niet gewaardeerd en is ook nog eens terecht strafbaar.


En wat heeft dat met iets filmen in je eigen huis te maken?


Niets. Maar daar ging het artikel ook in hoofdzaak niet om. Het zetten van filmmatriaal in een openbaar toegankelijk medium is spelen voor eigen rechter. Ik voor mij zou het filmmateriaal aan de politie geven. Die mag er dan onderzoek naar doen. Wellicht steekt er meer achter dan het artikel suggereert. Hoor en wederhoor.

Astra 1 zit bij mij op  31,5°E,  28.2°E, 19.2°E
Astra 2 zit bij mij op 19.2°E, 28.2°E
Astra 3 zit bij mij op 23.3°E,23.5°E

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...