Ga naar inhoud


'Camera in woning schendt privacy insluiper'


kaelem

Aanbevolen berichten


  • Reacties 80
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

ben toch blij dat er nog nederlanders zijn met gezond verstand , helemaal mijn idee

je vraagt je af waarom onze "gekozen "regering diezelfde ideeen niet heeft

 

mijn motto is , ik blijf van andermans spullen af ,dus anderen van de mijne

niet luisteren ,dan straf

 

satzoeker`

 

No,No y No

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Om het verhaal weer netjes af te sluiten:

http://www.security.nl/artikel/31561/1/Politie_mag_beelden_inbreker_op_internet_zetten.html

Citaat:
Politie mag beelden inbreker op internet zetten

 

De politie Drenthe stond in z'n recht om beelden van een inbreker op het internet te zetten, ook al was de crimineel herkenbaar, zo laat de Nationale ombudsman weten. De Bond van Wetsovertreders had een klacht tegen de politie ingediend omdat de privacy van de inbreker zou zijn geschonden. Uit het opsporingsbericht en navraag bij de politie constateert de ombudsman dat de politie de man redelijkerwijs als verdachte van een ernstig misdrijf kon beschouwen en daarom de beelden op het web mocht plaatsen. "Voor het bekendmaken van persoonsgegevens door de politie gelden wettelijke regels. Van belang is dat een goede afweging wordt gemaakt tussen het belang van opsporing van misdrijven en het persoonlijke belang van de getoonde persoon", zegt Nationale ombudsman Alex Brenninkmeijer

 

Volgens hem moet het plaatsen van beelden op internet in verhouding tot het doel staan. De bejaarde vrouw bij wie werd ingebroken wist de man aan de hand van de videobeelden te herkennen als iemand die vaker in haar woning was geweest, waarna ook spullen waren verdwenen. Eerdere pogingen van de politie om de dader op te sporen waren niet succesvol. "Omdat er geen redelijke twijfel kon bestaan dat de man een ernstig strafbaar feit heeft begaan, vindt de ombudsman dat politie en justitie een juiste afweging hebben gemaakt." Daarom wordt de klacht van de Bond niet in behandeling genomen.

Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan is het hier toch beter geregeld... Een paar jaar terug betrapte een kennis van ons een insluiper en is deze te lijf gegaan met een behoorlijk keukenmes. Er is een wilde vechtpartij ontstaan en onze kennis is uiteindelijk met behoorlijke verwondingen naar het ziekenhuis gebracht.

 

De insluiper is ontkomen doordat zijn 'maten' hem hebben geholpen te ontsnappen. Deze is echter later toch gepakt omdat zijn verwondingen ook te erg waren om niet te laten behandelen in een ziekenhuis.

 

Maar dat terzijde, de agenten (Jandarma) vertelde onze kennis dat hij hem kapot had moeten steken, dan was iedereen van hem af geweest. Het mooie is ook dat onze kennis nooit meer hier iets van heeft gehoord. Geen rechtszaak of iets.

 

Insluiper in je huis geeft je hier het ongeschreven recht je huis met alle middellen te verdedigen.

 

Ik vind het overigens altijd wel humor om de reacties te lezen van mensen. 99% heeft geen idee hoe hij of zij zal reageren op zo een situatie. Zelfde geld raak je totaal verlamd van angst/shock.

 

Ik heb gelukkig dit nog nooit zo meegemaakt en mijn instinct zegt ook dat ik de dief te lijf zal gaan... maar zeker weten doe je het nooit en ik hoop dat ik nooit hierachter hoef te komen.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...