Alfons Verbiest Geplaatst: 27 oktober 2009 Geplaatst: 27 oktober 2009 Origineel bericht van: hemertje Origineel bericht van: Bigbro Vandaar was waarschijnlijk ook je alias. Het maakt mij echt niet uit als ik 10 euro meer moet betalen,als ik maar kwaliteit krijg. Hetzelfde verhaal geldt voor overstappen van internetprovider. Nu weer die belachelijke schapen. Wacht maar als je het doet en het werkt niet, probeeer dan je zaakjes maar eens te regelen. Ik heb internet van KPN. Niet het goedkoopst, maar het werkt wel. Mensen moeten eens ophouden het onderste uit de kan te willen zonder daar iets voor over te hebben. Bigbro je wilt toch niet zeggen dat de ontvangers van UPC kwaliteit hebben???!!! wat een logge dingen zijn dat... En omdat ze log zijn (wat ik overigens reuze mee vind vallen) werken ze niet goed? Ik heb de HD box met harde schijf en die doet zijn werk uitstekend. Daar gaat het toch om?
hemertje Geplaatst: 27 oktober 2009 Geplaatst: 27 oktober 2009 Origineel bericht van: Alfons Verbiest En omdat ze log zijn (wat ik overigens reuze mee vind vallen) werken ze niet goed? Ik heb de HD box met harde schijf en die doet zijn werk uitstekend. Daar gaat het toch om? nee want dat valt niet binnen mijn standaard die ik eis van een gebruiksapparaat... maar idd we zijn erg offtopic nu DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs Hemertje.Dreambox Webmaster Sat-nerds Moderator Plinux Member
Moderator ceesv Geplaatst: 27 oktober 2009 Moderator Geplaatst: 27 oktober 2009 Origineel bericht van: Sjaak(k) En het beeld is stukken beter en scherper dan op de satelliet mogelijk is Hier ben ik het niet mee eens, ook op de Satelliet is topkwaliteit mogelijk. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
hemertje Geplaatst: 27 oktober 2009 Geplaatst: 27 oktober 2009 Origineel bericht van: Sjaak(k) Origineel bericht van: hemertje Origineel bericht van: Alfons Verbiest En omdat ze log zijn (wat ik overigens reuze mee vind vallen) werken ze niet goed? Ik heb de HD box met harde schijf en die doet zijn werk uitstekend. Daar gaat het toch om? nee want dat valt niet binnen mijn standaard die ik eis van een gebruiksapparaat... Wat is die standaard dan die jij eist Ik sluit me aan bij de mening van Alfons Verbiest Ik heb zelf een Humax HD ontvanger(€135.-) en Ziggo kabel, die heeft meer bedienings comfort dan een Topfield 7710HD. En met een superieure EPG, daar kan CD niet eens aan tippen. En het beeld is stukken beter en scherper dan op de satelliet mogelijk is je geeft het antwoord zelf al, bij Ziggo heb je tenminste zelf de keus welke ontvanger je inzet... wat dat betreft kan UPC nog heel wat van Ziggo en anderen leren... DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs Hemertje.Dreambox Webmaster Sat-nerds Moderator Plinux Member
jalu Geplaatst: 27 oktober 2009 Geplaatst: 27 oktober 2009 Origineel bericht van: hemertje je geeft het antwoord zelf al, bij Ziggo heb je tenminste zelf de keus welke ontvanger je inzet... wat dat betreft kan UPC nog heel wat van Ziggo en anderen leren... Vergis je niet; de keuze in ontvangers bij Ziggo is ook maar heel beperkt hoor. Maar je mag inderdaad wel zelf kiezen uit die beperkte selectie Irdeto ontvangers/decoders. DM8000HD-SSCT & Kathrein UFS910, Triax 88 cm Astra1/Astra2/Astra3/Hotbird 4xtwin LNB
Gast Bigbro Geplaatst: 27 oktober 2009 Geplaatst: 27 oktober 2009 Origineel bericht van: jalu Origineel bericht van: hemertje je geeft het antwoord zelf al, bij Ziggo heb je tenminste zelf de keus welke ontvanger je inzet... wat dat betreft kan UPC nog heel wat van Ziggo en anderen leren... Vergis je niet; de keuze in ontvangers bij Ziggo is ook maar heel beperkt hoor. Maar je mag inderdaad wel zelf kiezen uit die beperkte selectie Irdeto ontvangers/decoders. In ieder geval kun je met de Humax wel gewoon je PAL signaal naar je scherm sturen en wordt de deinterlacing door het scherm gedaan. Dat is precies de reden waarom ik die UPC box, die dit eigenwijs zelf naar 576p omzette weer heb weggedaan. Gelukkig lost dit probleem zich nu rap op omdat de zenders waar ik naar kijk of al worden aangeboden in 1080i of binnenkort. Wat een reacties overigens op die schapen. Ik gun ieder het zijne hoor.
jalu Geplaatst: 27 oktober 2009 Geplaatst: 27 oktober 2009 Origineel bericht van: Bigbro Wat een reacties overigens op die schapen. Ik gun ieder het zijne hoor. Dat is maar goed ook: de schapen hebben een callcenter/helpdesk waar Canal Digitaal, Ziggo, maar ook KPN en vele anderen een heleboel van zouden kunnen leren. Overigens: begrijp ik nu goed dat je bent overgestapt van een UPC Mediabox naar een Humax Ziggo ontvanger? Want er is toch helemaal geen vrije keuze van kabelaanbieder? (Dáár zou trouwens nodig wat aan moeten veranderen!) DM8000HD-SSCT & Kathrein UFS910, Triax 88 cm Astra1/Astra2/Astra3/Hotbird 4xtwin LNB
Apple740 Geplaatst: 27 oktober 2009 Geplaatst: 27 oktober 2009 Origineel bericht van: hemertje je wilt toch niet zeggen dat de ontvangers van UPC kwaliteit hebben???!!! wat een logge dingen zijn dat... ? Een DM8000 is een stuk groter dan een HDTV-DVR van UPC. Verder heeft dat ding standaard uit de doos 3 tuners aan boord, dat kan geen enkele andere HD-DVR zeggen.
Apple740 Geplaatst: 27 oktober 2009 Geplaatst: 27 oktober 2009 Origineel bericht van: Bigbro In ieder geval kun je met de Humax wel gewoon je PAL signaal naar je scherm sturen en wordt de deinterlacing door het scherm gedaan. Dat is precies de reden waarom ik die UPC box, die dit eigenwijs zelf naar 576p omzette weer heb weggedaan. Als je de receiver op 1080i instelt dan wordt de de-interlacing bij Pal materiaal ook door je scherm gedaan. Een 2e voordeel hiervan is dat je je tv op "dot-by-dot" kunt zetten (hiermee schakel je overscan uit), en dus de volledige resolutie in beeld krijgt. (als je 576i/p uitstuurt snijdt je tv rondom 5% weg). Upscalers van tv's kunnen beter zijn dan die van receivers maar dit voordeel weegt niet op tegen het uit kunnen schakelen van overscan.
Gast Bigbro Geplaatst: 28 oktober 2009 Geplaatst: 28 oktober 2009 precies. Moet je wel, zoals ik een scherm hebben dat dot by dot kan weergeven. Om op de andere vraag in te gaan, je kunt niet met een Humax UPC programma's ontvangen. Ik ben alleen veel bij famillie en vrienden in den lande en ieder heeft zijn eigen provider. Daardoor kom ik veel varianten tegen. Groet, Bigbro
cheapwatcher Geplaatst: 28 oktober 2009 Geplaatst: 28 oktober 2009 Ik heb m'n ontvanger op 720p staan met overscan uit. Dat scheelt toch een heel stuk. Helaas zetten sommige kanalen wat witte puntjes bovenin beeld. Met name de 'lelijke' kanalen zoals comedy central, nickelodeon, discovery en consorten. Op de normale anamorph kanalen ziet er wel veel beter uit, veel minder artifacts. Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10 VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665 Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700 Ziggo start CI+
iRuud Geplaatst: 28 oktober 2009 Geplaatst: 28 oktober 2009 Origineel bericht van: Sjaak(k) Mogelijk ja maar praktisch nog niet, noem maar een HD zender die nu beter is dan via de kabel De kabel maakt nu al die hogere standaard mogelijk Die zijn er plenty hoor. Hoewel een goed vergelijk moeilijk is omdat die kanalen niet op de kabel zitten.
druid Geplaatst: 28 oktober 2009 Geplaatst: 28 oktober 2009 Origineel bericht van: iRuud Origineel bericht van: Sjaak(k) Mogelijk ja maar praktisch nog niet, noem maar een HD zender die nu beter is dan via de kabel De kabel maakt nu al die hogere standaard mogelijk Die zijn er plenty hoor. Hoewel een goed vergelijk moeilijk is omdat die kanalen niet op de kabel zitten. hoe kan een kanaal per satteliet beter zijn op de kabel, als het kanaal niet op de kabel zit? xtrend 6500 320G intern / dreambox 800se, 500G intern / dreambox 500hd / azbox elite hd / Skymaster 80cm quad lnb titanium, 19,2 oost / Triax 110 , quad inverto Inverto Black Ultra lnb, 23,5 oost, inverto Inverto Black Ultra lnb, 28,2 oost / No Name 125cm single lnb black ultra draaibaar
iRuud Geplaatst: 28 oktober 2009 Geplaatst: 28 oktober 2009 Origineel bericht van: druid Origineel bericht van: iRuud Origineel bericht van: Sjaak(k) Mogelijk ja maar praktisch nog niet, noem maar een HD zender die nu beter is dan via de kabel De kabel maakt nu al die hogere standaard mogelijk Die zijn er plenty hoor. Hoewel een goed vergelijk moeilijk is omdat die kanalen niet op de kabel zitten. hoe kan een kanaal per satteliet beter zijn op de kabel, als het kanaal niet op de kabel zit? De vraag kan net zo goed omgekeerd gesteld worden. Een goed vergelijk is veelal niet mogelijk. Ik heb HD zenders die worden doorgegeven met 16-17Mbit.. (maar ook HD zenders die net 3.2MBit halen) Mij ging het feitelijk alleen om het zinnetje: De kabel maakt nu al die hogere standaard mogelijk . Satelliet maakt de hogere standaard allang mogelijk... maar mogelijk maken en doen is nog een groot verschil ;-)
iRuud Geplaatst: 28 oktober 2009 Geplaatst: 28 oktober 2009 Origineel bericht van: Sjaak(k) Satelliet zou in theorie misschien hogere bitrates kunnen toepassen maar is praktisch beperkt door zijn "beperkte" bandbreedte. Een kul statemant Sjaak. De Satelliet heeft voldoende bandbreedte. Ik kom diverse HD zenders tegen met een bitrate van > 15MBit. Het is niks nie theorie... het is praktijk. Origineel bericht van: Sjaak(k) De 3 nederlandse HD zenders worden rechtstreeks vanuit Hilversum via glas aangeleverd aan de kabelboeren. Via satelliet moet men compressie toepassen om de bandbreedte binnen de perken te houden. Ze hebben op de satelliet niet voor niets nog maar 1 nederlandse zender die in HD uitzend, het moet uit de lengte of uit de breedte komen. Ook op de kabel wordt compressie gebruikt. MPEG2 en MPEG4 zijn bijde 'lossy' compressie technieken. MPEG4 gaat o.a. efficienter om met de codering waardoor er inder bandbreedte nodig is. Qualitatief hoeft MPEG4 niets onder te doen voor MPEG2. Bij gelijke bandbreedte zal het MPEG4 beeld beter van kwaiteit zijn als het MPEG2 beeld.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen