cheapwatcher Geplaatst: 28 oktober 2009 Geplaatst: 28 oktober 2009 Maar de kabel werkt ook niet met VBR toch? Zolang de kabel nog analoog (30 kanalen) blijft doorgeven is de bandbreedte nagenoeg op. Waarom denk je anders dat UPC steeds zenders schrapt om nieuwe toe te voegen. Door goede samenwerking kun je op satelliet veel meer efficiëntie bereiken. Dus kanalen delen met andere bedrijven, zoals Skylink, Canalsat, Sky. Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10 VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665 Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700 Ziggo start CI+
Gast aart44 Geplaatst: 28 oktober 2009 Geplaatst: 28 oktober 2009 Origineel bericht van: iRuud Origineel bericht van: Sjaak(k) Satelliet zou in theorie misschien hogere bitrates kunnen toepassen maar is praktisch beperkt door zijn "beperkte" bandbreedte. Een kul statemant Sjaak. De Satelliet heeft voldoende bandbreedte. Ik kom diverse HD zenders tegen met een bitrate van > 15MBit. Het is niks nie theorie... het is praktijk. Als @Sjaak(k) eenmaal een standpunt heeft ingenomen is hij er maar moeilijk vanaf te brengen is me door de jaren hier wel opgevallen. Hij gelooft ook dat Ziggo kabel een beter beeld heeft van Eurosport HD terwijl de bron de Hotbird satelliet is. Hier kan alleen een dubbel blind onderzoek nog helpen zoals vroeger de geluidsfreaks met dure kabels getest hebben.
Apple740 Geplaatst: 28 oktober 2009 Geplaatst: 28 oktober 2009 Origineel bericht van: iRuud Een kul statemant Sjaak. De Satelliet heeft voldoende bandbreedte. Ik kom diverse HD zenders tegen met een bitrate van > 15MBit. Het is niks nie theorie... het is praktijk. De moeite die ik heb met uitspraken als deze is dat wij Nederlandse schotelaars voor een groot deel afhankelijk zijn van de nukken van CDS. En aangezien CDS niet eens bandbreedte weet te creëeren voor alle 3 de NL-HD kanalen kun je dus gewoon stellen dat satellietontvangst wat betreft NL (ernstig) beperkt is in haar bandbreedte. Een half zendertje zus, een half zendertje zo, het is allemaal zeer krap aan bij CDS. Het wordt een ander verhaal als je je toelaat tot illegale praktijken als bijv. het kunnen ontvangen van Sky-HD UK en DE. Daar is bandbreedte zat ja. Jan Modaal met een Philips HDTV smartpack van CanalDigitaal heeft hier echter niets aan, die is volledig overgeleverd aan het bandbreedte gierige CDS.
iRuud Geplaatst: 28 oktober 2009 Geplaatst: 28 oktober 2009 Origineel bericht van: Apple740 De moeite die ik heb met uitspraken als deze is dat wij Nederlandse schotelaars voor een groot deel afhankelijk zijn van de nukken van CDS. En aangezien CDS niet eens bandbreedte weet te creëeren voor alle 3 de NL-HD kanalen kun je dus gewoon stellen dat satellietontvangst wat betreft NL (ernstig) beperkt is in haar bandbreedte. Een half zendertje zus, een half zendertje zo, het is allemaal zeer krap aan bij CDS. Het wordt een ander verhaal als je je toelaat tot illegale praktijken als bijv. het kunnen ontvangen van Sky-HD UK en DE. Daar is bandbreedte zat ja. Jan Modaal met een Philips HDTV smartpack van CanalDigitaal heeft hier echter niets aan, die is volledig overgeleverd aan het bandbreedte gierige CDS. Het is inderdaad een ander verhaal als je over Canal Digitaal praat. Maar daar ging het niet over.. het ging over satelliet. CD is daar een heel klein nietig onderdeeltje van.
Gast 44piet Geplaatst: 28 oktober 2009 Geplaatst: 28 oktober 2009 Origineel bericht van: Sjaak(k) Mogelijk ja maar praktisch nog niet, noem maar een HD zender die nu beter is dan via de kabel De kabel maakt nu al die hogere standaard mogelijk Zou in de toekomst als er geen sd meer is , dan de kabel ook niet moeten beknibbelen . Ik wou wel eens weten, hoeveel capaciteit heeft de kabel eigenlijk Of hoeveel zenders in top kwaliteit zoals de blu ray 40+ mbs kan er door .
Neptunus Geplaatst: 28 oktober 2009 Geplaatst: 28 oktober 2009 Origineel bericht van: aart44 Origineel bericht van: iRuud Origineel bericht van: Sjaak(k) Satelliet zou in theorie misschien hogere bitrates kunnen toepassen maar is praktisch beperkt door zijn "beperkte" bandbreedte. Een kul statemant Sjaak. De Satelliet heeft voldoende bandbreedte. Ik kom diverse HD zenders tegen met een bitrate van > 15MBit. Het is niks nie theorie... het is praktijk. Als @Sjaak(k) eenmaal een standpunt heeft ingenomen is hij er maar moeilijk vanaf te brengen is me door de jaren hier wel opgevallen. Hij gelooft ook dat Ziggo kabel een beter beeld heeft van Eurosport HD terwijl de bron de Hotbird satelliet is. Hier kan alleen een dubbel blind onderzoek nog helpen zoals vroeger de geluidsfreaks met dure kabels getest hebben. Nou, ik heb het feitelijk bij Sjaak thuis kunnen zien dat het beeld van Ziggo veel beter was dan via de satelliet. Geen speld tussen te krijgen. Dreambox 8000 & VU+ Duo Synology DS201 NASITV van KPN + digitenne LG55B6V Oled TV
jalu Geplaatst: 28 oktober 2009 Geplaatst: 28 oktober 2009 Origineel bericht van: Neptunus Nou, ik heb het feitelijk bij Sjaak thuis kunnen zien dat het beeld van Ziggo veel beter was dan via de satelliet. Geen speld tussen te krijgen. De bitrate van Eurosport HD is bij Ziggo inderdaad een stuk hoger(zo te zien gebruikt Ziggo geen statitistische multiplexers maar alleen fixed bitrates), maar ik moet zeggen dat ik dat nou niet echt een schokkend verschil in beeldkwaliteit vind opleveren. Ik kan ze hier één op één vergelijken en ik denk dat de gemiddelde kijker op normale kijkafstand bij een dubbel-blind vergelijking erg zijn best zal moeten doen om het verschil te zien. DM8000HD-SSCT & Kathrein UFS910, Triax 88 cm Astra1/Astra2/Astra3/Hotbird 4xtwin LNB
Alfons Verbiest Geplaatst: 28 oktober 2009 Geplaatst: 28 oktober 2009 Ik heb geen Ziggo, maar UPC (en nog de schotel). Ik kan het niet meten, maar ga puur af van wat mijn oog vanaf 3,5 meter ziet. De HD zenders bij UPC zijn uitstekend. Theoretisch zou je bij CanalDigitaal kunnen zeggen: "met 6 HD zenders op één transponder kan dat nooit veel zijn". Maar dat valt reuze mee. Ik zie op de schotel eigenlijk net zo'n mooi HD beeld dan bij UPC. En ook de HD zenders die van een andere TP komen, zoals Eurosport HD en History HD zijn in mijn ogen bij beiden net zo mooi. Ik heb alleen bij UPC wat minder moeite met de ondertiteling van History HD.
Gast amrabed Geplaatst: 29 oktober 2009 Geplaatst: 29 oktober 2009 Ik vind het heel knap dat jullie het verschil kunnen zien, ik zie het verschil echt niet. ik heb zelf UPC gehad ziggo heb ik bij familie gezien heb nu CD en bij mijn inzien is het beeld kwaliteit even goed en het aanbod is bij alle 3 gering en duur. allen op de satelliet heb je een grote aanbod aan FTA zenders uit de hele wereld en dat kun je niet zegen over de kabelboeren. En Tjaaa.... als het alleen over de NL zenders gaat dan maakt het niet zo veel uit bij wie je zit, lijkt mij.
Alfons Verbiest Geplaatst: 29 oktober 2009 Geplaatst: 29 oktober 2009 Origineel bericht van: Sjaak(k) Origineel bericht van: amrabed En Tjaaa.... als het alleen over de NL zenders gaat dan maakt het niet zo veel uit bij wie je zit, lijkt mij. Toch wel, bij Ziggo en UPC heb je de 3 nederlandse zenders in HD, als er een uitzending in hd is natuurlijk De satelliet heeft maar 1 nl HD zender Bij UPC zelfs 5 stuks. Dan reken ik RTL7 en RTL8 HD maar even als Nederlandse zenders.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen