Ga naar inhoud

geen kanalen van ziggo met kabeltuner in dm8000

Aanbevolen berichten

Gast bordenboer
Geplaatst:

wie kan mij helpen om kanalen te vinden met mijn ziggo kaart in een dreambox 8000?

ik heb een kabeltuner in mijn dreambox gedaan, kaartje in de onderste smartkaart reader, dan doe ik de cabelscan en krijg ik de melding scanning failed, het scannen duurt 5 seconden en dan krijg ik die melding.

wat doe ik verkeerd en wat kan ik er aan doen dat ik wel kabel tv kan kijken?

ik gebruik 2 kaarten van ziggo met de begin cijfers 4119 en 4019

verder heb ik er ccam opstaan welke versie zou ik niet weten, ik ben maar een leek en weet eigenlijk niet hoe ik moet inloggen op de dreambox!

wie kan mij helpen aan een soort stappenplan,

alvast bedankt Mark

Geplaatst:

doe je al na 5 seconden het weer weg ???

zo ja, je moet hem even laten verder scannen, dan komt hij erwel.

af en toe zie je dan OK en dan weer eens Failed.

2 x Gigablue UHD met Bigsat met (28E,23E,19E,13E)

Ziggo kaart en TvVlaanderen met smargo reader

Gast bordenboer
Geplaatst:

ik zou wel willen dat hij verder scant maar hij stopt er zelf mee en geeft dan die melding.er zel wel iets mis zijn in mijn cccam maar weet niet wat ik er moet veranderen en hoe ik dat moet doen.

ik weet inmiddels wel wat het ip adres is van de dreambox maar weet niet hoe ik in de dreambox moet komen

Geplaatst:

In plaats van de cable scan, kan je ook via "zenders zoeken" naar je kabel tuner gaan. Probeer deze optie maar eens, die zou soelaas moeten bieden.

Groet, André

Gast bordenboer
Geplaatst:

ik heb geprobeerd zenders te zoeken en cabel scan, bij cabel scan geeft hij aan scanning failed en bij zenders zoeken geeft hij de melding fout - zoeken mislukt(error starting scanning)

na een aantal keren proberen gaat hij wel zoeken dan gaat hij steeds in waardes in khz omhoog maar overal staat er failed achter.

ik snap er helemaal niks meer van

Gast bordenboer
Geplaatst:

probleem inmiddels opgelost, ik had tijdens de cabelscan de verkeerde regio ingevoerd, in mijn geval was dat 1111 voor regio brabant/limburg.

ik heb alleen niet alle kanalen, een aantal zijn nog gecodeerd, hoe zou ik deze kunnen decoderen?

Geplaatst:
Origineel bericht van: bordenboer
probleem inmiddels opgelost, ik had tijdens de cabelscan de verkeerde regio ingevoerd, in mijn geval was dat 1111 voor regio brabant/limburg.
ik heb alleen niet alle kanalen, een aantal zijn nog gecodeerd, hoe zou ik deze kunnen decoderen?

Het juiste abonnement erbij kiezen?

Groet, André

Geplaatst:

moet je bij de dreambox 8000 een regiocode invoeren om kabel zenders te zoeken??

Vu Plus solo 4k

Dreambox 8000 ssc

Triax 88 multiblock 19-23-28-13

Laminas 120 rotor digipower sga 2100 lnb inverto black ultra

Gast bordenboer
Geplaatst:

hallo,

ik heb de laatste milo image op de dm8000 gezet, alleen nu kan ik geen cabel scan meer kiezen. bij de vorige versie zat die functie er wel bij. nu heb ik geprobeerd om via tuner configuratie de regio in te stellen bij frequentie maar ik kan maar 3 cijfers invullen, wie kan mij vertellen hoe ik dat voor elkaar krijg? bij de vorige versie van milo zag in nog dat hij mijn ziggo kaart herkende in de softcam setup bij cardserver, nu doet hij dat niet meer. wie kan mij helpen?

Gast bordenboer
Geplaatst:

bedankt, probleem opgelost. heb nog 1 vraag kan ik in de problemen komen als ik zenders kijk van ziggo zonder kaart of is dat niet te achterhalen door ziggo?weet nl. niet of er via de kabel ook info terug gestuurd kan worden of kan er alleen maar onvangen worden door de kabel. snap niet helemaal hoe cardsharing werkt.

Geplaatst:
Origineel bericht van: bordenboer
bedankt, probleem opgelost. heb nog 1 vraag kan ik in de problemen komen als ik zenders kijk van ziggo zonder kaart of is dat niet te achterhalen door ziggo?weet nl. niet of er via de kabel ook info terug gestuurd kan worden of kan er alleen maar onvangen worden door de kabel. snap niet helemaal hoe cardsharing werkt.

Oeff, daar komt de aap uit de mouw....

Gigablue UHD Trio 4k met OpenATV 7.1 / Octagon SF8008 met OpenATV 6.4

Imperial DABman i150, DAB+, FM, Internetradio

Visiosat Big Bisat / Triax 64cm met:
42 * 39 * 36 * 33 * 28.5 * 23.5 * 19.2 * 16 * 13 * 10 * 9 * 4.8 * 3 gr oost / 1 gr west

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.