Spotvogel Geplaatst: 24 oktober 2009 Geplaatst: 24 oktober 2009 Interessante vraag: een kennis van me woont in Spanje, en heeft daar een Gregorian staan, ik denk 90cm. Nu wil hij ook de HD kanalen zien; met de nieuwe Astra 3 kan dat, maar, heeft iemand al eens geprobeerd een 2e LNB (secundair brandpunt) in zo'n ding te zetten? Gaat dat? Zo ja, dan denk ik dat het DUOBLOCK voor 80 cm misschien zou kunnen voldoen, hoewel in Spanje de onderlinge afstand van de feedhorns toch al wat groter moet zijn dan hier natuurlijk. En dan in een 90??? Anders maar een losse LNB er naast; maar, de vraag blijft, heeft iemand dat al eens gedaan?
trust Geplaatst: 24 oktober 2009 Geplaatst: 24 oktober 2009 Origineel bericht van: Spotvogel heeft iemand dat al eens gedaan? Ja hoor !! je moet de orginele Fibo feedhoorn verwijderen en een lnb steun maken . Ik heb het ooit uitgetest op mijn 120 fibo en het werkte goed !! Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging . Octagon SF8008 4K Edision Primo IP S2 Dr.HD F16 1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ 1.2 m Echostar Offset aan schuur 53º E 34.5 W Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka
trust Geplaatst: 24 oktober 2009 Geplaatst: 24 oktober 2009 toevoeging : Natuurlijk haal je minder rendement als met de orginele hoorn . Ik heb geen duobloc maar daarvoor een ombebouwd monobloc gebruikt . Daarmee is het mogelijk de offset-hoek aan te passen voor die lokatie . Uiteraard kun je ook met 2 lnb's werken . Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging . Octagon SF8008 4K Edision Primo IP S2 Dr.HD F16 1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ 1.2 m Echostar Offset aan schuur 53º E 34.5 W Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka
Gast Fibo Geplaatst: 24 oktober 2009 Geplaatst: 24 oktober 2009 Dit is een optie voor de feedhunter. B.v 18 West en 22 west tegelijk maar ook 31,5 Oost en 36 oost 2 ontvangers en scanne 2 sat tegelijk. Ik ga eens kijken of er iets te maken valt ha.
Spotvogel Geplaatst: 25 oktober 2009 Auteur Geplaatst: 25 oktober 2009 Mooie operatie! Ik wist niet dat de hoorntjes draaibaar zijn? Als ik daar ter plekke was dan zou ik meteen een 6 graden monoblock er in hangen, goede kans dat dat gezien de iets grotere schotel (monoblock is voor 80 ontworpen) en de iets grotere benodigde spreiding (dichter bij de evenaar) keurig op 4,5 graden uitkomt, zonder modificatie. Heeft er iemad enig idee hoeveel het rendement achteruit gaat bij toepassing van een gewone LNB i.p.v. de speciale die er in hoort? Als die er nog in zit trouwens, is vorig jaar vervangen door een lokale handelaar, ik krijg over een week een fotootje...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen