Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik verwacht niet dat jullie in een glazen bol kunnen kijken, maar ik weet dat sommige mensen hier dicht bij het vuur zitten:

Heeft iemand enig idee of er een prijsverlaging van de 8000 te verwachten binnen de komende 3 maanden? Ik zie dat ze op markt plaats aanzienlijk goedkoper aangeboden worden dan via betrouwbare satwinkels. Is dit een indicatie dat ze misschien goedkoper worden ivm de concurrentie en/of nieuwe producten?

hobby4all

Geplaatst:

Hij is nu 979,- euries bij mijn favoriete satshop waarvan ik de naam maar niet zal noemen... Ik trek komende zaterdag m'n 4de weg daar en de gemiddelde wachttijd is halve tot anderhalve week.

Gert.

Origineel bericht van: wian
Ik verwacht niet dat jullie in een glazen bol kunnen kijken, maar ik weet dat sommige mensen hier dicht bij het vuur zitten:

Heeft iemand enig idee of er een prijsverlaging van de 8000 te verwachten binnen de komende 3 maanden? Ik zie dat ze op markt plaats aanzienlijk goedkoper aangeboden worden dan via betrouwbare satwinkels. Is dit een indicatie dat ze misschien goedkoper worden ivm de concurrentie en/of nieuwe producten?

2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)

Geplaatst:

<offtopic>Eigenlijk off-topic. Ik zie dat jij 2xDVB-C erin hebt zitten. Moet je dan met een splitter werken en van daaruit de twee tuners van antenne signaal voorzien of kun je vanaf de eerste tuner doorlussen naar de tweede?</offtopic>

Leverbaar zijn ze ondertussen (eindelijk) wel.

Probleem is dat ik de ontvanger eigenlijk te duur vind en er stevig van zou balen als ik er over een paar maanden genoeg van heb, er dan een paar honderd euro op zou moeten afschrijven.

hobby4all

Geplaatst:
Origineel bericht van: wian
<offtopic>Eigenlijk off-topic. Ik zie dat jij 2xDVB-C erin hebt zitten. Moet je dan met een splitter werken en van daaruit de twee tuners van antenne signaal voorzien of kun je vanaf de eerste tuner doorlussen naar de tweede?</offtopic>

Leverbaar zijn ze ondertussen (eindelijk) wel.

Probleem is dat ik de ontvanger eigenlijk te duur vind en er stevig van zou balen als ik er over een paar maanden genoeg van heb, er dan een paar honderd euro op zou moeten afschrijven.

Nee, gewoon doorlussen van tuner C naar tuner D met een heel kort kabeltje. Kijk die dingen zijn gewoon veels te duur maar ze zijn ook heel geweldig. Dus heb ik er 2 en neem ik mijn verlies als ze opeens veel goedkoper worden, net zoals dat gebeurde bij m'n 2 dm7025+. Oftewel, als je maar lang genoeg wacht heb je niets, of je hebt het te laat...

Gert.

2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)

Geplaatst:

ach dat gebeurd toch met elke box,600 , 7025 was eerst ook veel duurder

dat zeg ik ..............linux

Geplaatst:

[offtopic]

Origineel bericht van: Catastrofus
Ik trek komende zaterdag m'n 4de weg daar...

@Catastrofus,

Heb je binnenkort dus maar liefst 4x Dreambox 8000 in gebruik?! blush

Of liggen de zaken toch iets anders?

[/offtopic]

Met vriendelijke groeten wink

sattaz

Geplaatst:

Sky Italia kun je al niet meer kijken met de Dreambox en het is zeer aannemelijk dat Sky UK en Sky Germany gaan volgen. Ik heb de Sky box ook maar weer te voorschijn gehaald.

DM8000 ruDREAM Infinity X

Geplaatst:
Origineel bericht van: sattaz
[offtopic]
Origineel bericht van: Catastrofus
Ik trek komende zaterdag m'n 4de weg daar...

@Catastrofus,

Heb je binnenkort dus maar liefst 4x Dreambox 8000 in gebruik?! blush
Of liggen de zaken toch iets anders?
[/offtopic]

Met vriendelijke groeten wink

sattaz

Nee, heb er zelf 2 en 1 gehaald voor een collega (die een dm7020 heeft) en 1 gehaald voor m'n baas cool (die reeds een dm800 heeft)

Gert.

Geplaatst:
Citaat:
Sky Italia kun je al niet meer kijken met de Dreambox en het is zeer aannemelijk dat Sky UK en Sky Germany gaan volgen. Ik heb de Sky box ook maar weer te voorschijn gehaald.

Ik ben geintresserd in een nadere toelichting, werken de kaarten niet meer in de kaartlezer of zo?

DM8000 HD - Newnigma

VU+ duo - PLI

Triple dragon - PICmod cronbear1 image

Echostar 7000 viaccess

Gregorian 120 & 90 cm

Visiosat bisat

Geplaatst:

Kaartje met een kabeltje er aan?

Ben ook wel benieuwd wat de problemen zijn met een originele kaart...

Gert.

Origineel bericht van: Satlook
Citaat:

Ik ben geintresserd in een nadere toelichting, werken de kaarten niet meer in de kaartlezer of zo?

Geplaatst:
Origineel bericht van: Satlook
Citaat:

heb vrijdag gelezen op een duits forum dat sky deutsland ook de CI+ module zou willen toepassen in de zomer van 2010.
weet nu niet of dat voor hun eigen sky zenders ook is of enkel voor de rtl en sat1 HD zenders als optie erbij.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Geplaatst:

Het is allemaal erg off topic, maar het laatste wat ik doe is me druk maken over ondersteuning van kaarten e.d. Als de dreambox het niet kan, kan geen enkele niet-officiele ontvanger het meer. En ik ben misschien ouderwets, maar ik heb kaarten voor alle providers die ik dagelijks kijk.

Terug on-topic; ik weet wel dat je altijd waardevermindering hebt op je ontvanger. Maar het gat tussen de prijs van de 8000 en de overige DM modellen (en tussen de 8000 en modellen van de concurrentie) is zo groot dat de prijs eigenlijk wel moet dalen. Tot nu toe was er sprake van slechte leverbaarheid en een groep early-adopters.

hobby4all

Geplaatst:

Er is iets aangepast aan de ECM's bij Sky Italie. Voor zover ik weet is er met sommige emu's met een originele kaart al weer beeld. De countermeisures zijn volgens mij dan ook voornamelijk bedoeld om WAN sharing onmogelijk te maken.

DM8000HD-SSCT & Kathrein UFS910, Triax 88 cm Astra1/Astra2/Astra3/Hotbird 4xtwin LNB

Geplaatst:
Origineel bericht van: jalu
Er is iets aangepast aan de ECM's bij Sky Italie. Voor zover ik weet is er met sommige emu's met een originele kaart al weer beeld. De countermeisures zijn volgens mij dan ook voornamelijk bedoeld om WAN sharing onmogelijk te maken.

Voor zo ver ik weet is er nog geen fix voor de veranderde ECM verzoeken. Ik denk ook dat er op korte termijn geen oplossing voor zal komen.
Wel grappig dat dit off topic genoemd wordt terwijl er topics lopen op buitenlandse fora met de zelfde titel. Deze zijn gestart omdat ze in die landen geen beeld meer hebben met de Dreambox.
Op een DB800 ontbreekt zelfs een CI slot!

DM8000 ruDREAM Infinity X

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.