Ga naar inhoud


[Rebox 8000] Opname functionaliteit??


Peter38

Aanbevolen berichten

Binnenkort wil ik mijn SD ontvanger de deur uit doen en een HD ontvanger aanschaffen. Vooralsnog heb ik mijn zinnen gezet op een Rebox 8000. Een feature van onze huidige reciever die we nu veel gebruiken, en zeker niet willen missen, kan ik niet terug vinden in de specs en op de diverse fora: Is het mogelijk bij deze ontvanger opnames 'direct' te bekijken, terwijl de opname nog loopt?? Hierbij doel ik niet op 'timeshift', maar geplande opnames.

Tevens vraag ik me af of deze ontvanger ongecodeerd, via USB, opneemt..... Ik heb me laten vertellen dat deze ontvanger in dit opzicht niet afwijk van zijn grote broer (9000HD), maar heb dit nergens terug kunnen vinden...

Vu+ Solo2 en 2x M7 801 daarnaast Cubox-i met OpenElec

Link naar reactie
Delen op andere sites


Helaas géén reactie op mijn vraag.... Kan ik me voorstellen.

Ik zie op de site van Rebox dat dit apparaat pas een paar weken op de markt is.

Aangezien de 9000 en de 8000 in veel opzichten het zelfde zijn, verwacht ik dat beide recievers op dezelfde manier met opnamen omgaan. Is het op een Rebox 9000 mogelijk nog lopende opnamen vanaf het begin te bekijken??

Vu+ Solo2 en 2x M7 801 daarnaast Cubox-i met OpenElec

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben vanavond een 9000 aan het uitproberen en je kan gewoon een lopende opname gaan afspelen.

 

Hij neemt alles ongecodeerd op de HDD op.

 

Hier heb je wel een belangrijke beperking van deze ontvanger volgens mij.

Dual decodering werkt alleen met de ingebouwde kaartlezer.

 

Doe je er een mediaguard cam in (laatste generatie CD) bevriest het beeld als je wilt zappen tijdens opname en heeft dan geen twin functionaliteit.

 

Heb het nog niet getest met een aston dual.

Aangezien de vreemde nukken van CD kan het maar zo zijn dat de interne kaartlezer binnenkort niet meer werkt en ben je dus afhankelijk van REBOX hoe snel je de ontvanger weer kan gebruiken.

 

Verder na 2 uurtjes er mee gespeeld te hebben vooral veel positieve dingen.

Rebox 9000 ,triax 88cm 4 x quad LNB.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hem ook sinds gisteren. Echt een topontvanger!

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Peter38
Binnenkort wil ik mijn SD ontvanger de deur uit doen en een HD ontvanger aanschaffen. Vooralsnog heb ik mijn zinnen gezet op een Rebox 8000. Een feature van onze huidige reciever die we nu veel gebruiken, en zeker niet willen missen, kan ik niet terug vinden in de specs en op de diverse fora: Is het mogelijk bij deze ontvanger opnames 'direct' te bekijken, terwijl de opname nog loopt?? Hierbij doel ik niet op 'timeshift', maar geplande opnames.
Tevens vraag ik me af of deze ontvanger ongecodeerd, via USB, opneemt..... Ik heb me laten vertellen dat deze ontvanger in dit opzicht niet afwijk van zijn grote broer (9000HD), maar heb dit nergens terug kunnen vinden...


Even mee gespeeld vanavond, de 8000.
Leuk doosje hoor, met USB front en rear en e-sata achterop.
Opnemen lijkt geen problemen op te leveren.
Oogt wat mij betreft iets sierlijker dan de 9000, maar dat is smaak.

PLinux member

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo'n losse schijf oogt weer iets minder bij de tv;)

Ondersteunt dit apparaat nu ook standaard cardsharing over LAN?

 

Of moet ik dan eerst wat software toevoegen?

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: cornea

Aangezien de vreemde nukken van CD kan het maar zo zijn dat de interne kaartlezer binnenkort niet meer werkt en ben je dus afhankelijk van REBOX hoe snel je de ontvanger weer kan gebruiken.


Bedankt voor jullie reacties. Waarschijnlijk gaat er binnenkort een bestelling de deur uit..

Voor wat betreft bovenstaande: bij een lokale sat dealer, een canaldigitaal excellent dealer, werd mij ook een niet gecertificeerd apparaat geadviseerd. De dealer zou voor aanpassing (lees: alternatieve firmware plaatsen) van de kaartlezer zorgen zodat CD kaartjes zonder problemen werken (zonder CI module). Op deze wijze zijn er daar veel apparaten verkocht. Zouden zij bovenstaand risico zomaar nemen??

Vu+ Solo2 en 2x M7 801 daarnaast Cubox-i met OpenElec

Link naar reactie
Delen op andere sites

Denk wel dat ze deze risico wel willen nemen omdat er geen goed werkende alternatieven zijn die CD ondersteunen en omdat op de handel in CD produkten niets meer op te verdienen valt.

 

Als je deze ontvanger koopt en CD verandert iets moet je er gewoon rekening mee houden dat je soms enkele weken moet wachten op nieuwe software.

 

Als Rebox een lecensie kunnen krijgen op deze kaartlezer/ontvanger is het volgens mij de best werkende HD PVR Twin van dit moment.

Rebox 9000 ,triax 88cm 4 x quad LNB.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk niet dat deze ontvanger gecertificeerd kan worden, omdat de software meer mogelijkheden heeft dan CDS wil. De enigma firmware van de topfield 7710 is ook niet gecertificeerd tenslotte.

 

Maar zolang rebox blijft bestaan, hebben we hier een hele mooie ontvanger aan. Sowieso kun je veel dingen zelf aanpassen, omdat het linux is. En evt. alternatieve Linux softcams gebruiken.

 

Als het meezit is er binnenkort een compleet werkende enigma 2 versie.

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sinds gisteren een Rebox RE-8000HD

 

Na een Topfield TF-7700HDPVR bevalt deze...

 

Goed!

 

tot op heden geen enkele crash, vastloper o.i.d. gehad.

 

Met een externe Seagate Barracuda USB 2.0 schrijf aangesloten op de achterzijde en hij was letterlijk binnen 5 minuten klaar voor gebruik.

 

T.o.v. de Topfield TF-7700HDPVR

+ SD beeld lijkt beter.

+ Veel beter werkende afstandsbediening.

+ Snellere wisseling van kanaal. Ook van HD naar SD of andersom.

+ Afspeellijst met preview is erg handig.

+ Met kijken beginnen voordat de gehele opname is afgelopen

+ Niet alleen afspelen vanaf begin, maar ook vanaf waar je gebleven was zonder eerst een bookmark te hoeven zetten.

+ Geen omschakeling als een opname tijdens het kijken op een andere kanaal/tuner begint.

+ Files op de externe harde schijf zijn niet gecodeerd en kunnen zonder enige bewerking met bijv. VLC worden bekeken in dezelfde kwaliteit.

+ Omdat de harde schrijf een externe is kan een persoon dus kijken via de decoder zelf terwijl een ander persoon een opname van de harde schijf kijkt op de pc bekijkt.

 

Paar minpuntjes

- HD Beeld op mijn 42 inch Pioneer plasma lijkt iets minder strak.

- Soms krijg ik bij een aantal kanalen bijv. het engelse More4+1 een 'service fout', maar een paar uur later werkt die zender wel weer.

- Engelse programmatitels in de EPG beginnen en eindigen met een 'blokje'. Het lijkt wel of er een verkeerde characterset geselecteerd is.

- Enkele menu items in de NL menu's zijn slecht vertaald vanuit het Engels

- NL Handleiding is op drie cruciale punten slecht vertaald vanuit het Engels.

 

Verder is het makkelijk dat het huidige programma uit de EPG achter het kanaal worden getoond als je een kanaal kiest via de '^' toets.

 

Overigens heet het orgineel van deze ontvanger Fortis FS-9200HD en daarover is het e.e.a. te vinden op de het officiele Fortis Users forum:

 

http://www.fortisusers.com/forum/index.php

 

hier heb ik de orginele Engelse handleiding, firmware update url, plug-ins en tools vandaan. Zo is er een channel editor, rs232 downloader

is er een buglijst voor de laatste firmware (op dit moment de 1.07.61) etc.

RE-8000HD PRV (FW: 1.09.72 LOADER:1.21)

Triax TD78 | Astra 1+2+3 & Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Heb de RE-8000HD PVR nu een al weer een paar weken met de V61 firmware.

 

Heb er twee LaCie Little Disk's van elk 500Gb bij gekocht (rond de 90 EUR per stuk). Handig want die zijn buspowered en de disk draait nu dus alleen als de ontvanger aan staat. De LaCie Little Disk past qua kleur (glimmend zwart) en afmeting (8cm) exact naast de RE-8000HD PVR (34cm) die bij mij op een versterker van 43cm staat.

 

Waarom twee? Ik kan nu zonder na te hoeven denken wisselen (als de ontvanger uitstaat) tussen de Rebox en mijn laptop, waar alle opgenomen .ts-files meteen zonder enig omzetwerk te bekijken zijn met windows media player of vlc.

 

V65 en V69 zijn beschikbaar op www.fortisusers.com en komen binnenkort ook in voor de Rebox aangepaste en geteste NL versie op de rebox site. Blijf erg tevreden over de ontvanger ook zonder deze komende updates.

RE-8000HD PRV (FW: 1.09.72 LOADER:1.21)

Triax TD78 | Astra 1+2+3 & Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...
Gast easygoerik

Hey,

Ben voornemens om aanstaande donderdag RE-4000HD PVR indien voorradig bij satboer aan te schaffen.. Ik zal dan spoedig de hopelijk alleen ups te alhier ventileren..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 8 maanden later...

Ik ben op zoek naar een goeie HD ontvanger met twin tuner en vraag me af of je na een jaar nog steeds tevreden bent met deze ontvanger. Ik heb heel wat ontvangers vergeleken en de 8000 van Rebox lijkt me wel geschikt. Ik heb een Mvision HD400s boven staan in huis en die doet het prima. Me Philips SD ontvanger heeft het begeven en wil nu hier beneden in de huiskamer ook HD aanschaffen. Ik kijk alleen naar Astra 1 en 3. Alvast bedankt voor de reacties

MVision HD400S - Rebox RE-8000HD PVR - NAS DNS-313 - Xtreamer - 85cm schotel - Duo Twin LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...