Ga naar inhoud


Is het maandelijks toeslag betalen voor extra smardcard nog wel van deze tijd?


Gast calculator

Aanbevolen berichten

Gast calculator

Zoals iedereen weet moet je bij Canal Digitaal behoorlijk bij betalen per maand om het abonnement waarvoor je al betaalt, op meerdere plaatsen in je huis te kunnen zien. Per smarcard rekenen ze voor het familliepakket 2,50 euro per maand.

 

Is dat nog wel van deze tijd?

Bij Ziggo krijg je je volledige pakket zonder meerkosten op maximaal drie smartcards. Hetzelfde geldt voor Digitenne.

 

Als Canal Digitaal concurrerend wil zijn en abonnees van de kabel wil afsnoepen, is het dan niet verstandiger als ze die maandelijkse toeslag voor je extra smardcards laten vervallen?

 

Iemand die van Ziggo komt, schrikt zich een hoedje volgens mij. Je kan bij Canal Digitaal geeneens je volledige pakket krijgen op je extra smardcard.

 

Allemaal nadelen ten opzichte van de concurrrent.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 52
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

ja dat zijn de regels bij CD, maar wat wil je nu, je kunt hier wel over zeveren, maar je hebt er geen enkele invloed op, bovendien is dat al zo vaak aan de orde geweest in draadjes...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die invloed is er weldegelijk, maar dan moet je een andere provider vinden of zelf beginnen.

 

Informeer even bij de Opta, die zal het zeker goedkeuren en Canaldigitaal dwingen dat jij die programma's in een eigen pakket en smartcard mag doorgeven. Het is net als op de kabel nu gaat gebeuren en bij Digitenne en ADSLis het al.

 

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zou ook kunnen zeggen:

Waarom rekent Ziggo ruim € 16 voor een analoog pakket?

Dat doen ze al jaren (net als UPC).

 

Bovendien doen ze nog aan koppelverkoop want als je alleen maar internet wilt afnemen van Ziggo (of UPC) dan kan dat niet en ben je verplicht het Radio/TV standaard pakket erbij te nemen (van minimaal € 16 per maand).

 

Zo vooruitstrevend zijn de kabelboeren dus niet.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Hoppy

Waarom rekent Ziggo ruim € 16 voor een analoog pakket?
Dat doen ze al jaren (net als UPC).


Ja en daar maken ze gigantisch veel winst op even citeren:

Citaat:
Het bedrijf Ziggo is in handen van twee private-equitybedrijven en haalt een gigantische marge. Met andere woorden ze haalt enorme operationele winsten, de marge is namelijk 54.4% op de omzet.

Bron:overgetypt een stukje uit Satellietgids.


Dat is dan ook de reden dat een bedrijf als Rekam zijn kabel aan kan bieden voor voor minder dan 7 euro.
Lijkt me dat die andere grote kabelaanbieder UPC die ook al jaren in Amerikaanse handen is de winstmarge wel niet veel zal afwijken van Ziggo. laugh
Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar kan je dan ook ongelimiteerd TV's in huis op aansluiten

en zijn er geen kosten voor kaarten en abonnementen nodig.

Dan is het ook nog eens plug en play, waar vooral het laatste er bij CDS nog wel eens bij inschiet de laatste tijd door hun geklungel met de seca3 kaart.

Ja dus ook de goed=slecht gekeurde decoders van CDS.

De bron van het artikel dat je citeerd is overigens hier te vinden. whistlelaugh

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Johan45
Daar kan je dan ook ongelimiteerd TV's in huis op aansluiten


Dat gaat slechts op zolang er nog een analoog signaal is en is afhankelijk van de provider. UPC brengt maandelijks kosten in rekening per extra STB/smartcard.

Origineel bericht van: Johan45
en zijn er geen kosten voor kaarten en abonnementen nodig.


In ieder geval het Film1/Sport1 abonnement is bij UPC aftikken per STB/smartcard.

Laten we het niet mooier maken dan het is.

Grtz
JeDeJe

----------------------------

Clarke Tech ET-9000 E2, TF 7700HDPVR E2 Smartmouse, TF 7700HDPVR Titan smargo, HTPC met TT-3200-S2 en DVB-T, Visiosat A1-A2-A3-HB, SG-2100A, 78cm schotel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast calculator

Dat vind ik ook zo raar. Bij Ziggo en Caiway krijg je FIlm1 en Sport 1 op al je smartcards.

Bij UPC moet je per smardcard de vole mep betalen.

 

 

Daar begrijp ik echt geen snars van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: jedeje


Laten we het niet mooier maken dan het is.

Grtz
JeDeJe


Mijn reactie was als antwoordt op het off topic gemekker over de analoge doorgave.
En daar zijn geen extra abonnementen, kosten en kaarten voor nodig.
Dus ongelimiteerd tv's aansluiten en niets mooier als dat het is.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
Gast calculator

Nu inmiddels met de laatste cijfers bekend is dat het aantal satellietkijkers weer gedaald is in Nederland, vraag ik me werkelijk af of Canal Digitaal niet heel snel de maandelijkse toeslag om in heel je huis digitale televisie te kunnen kijken moet laten vervallen.

 

Deze dalende lijn van abonnees voor Canal Digitaal moet een halt toegeroepen worden!!

 

Ik denk dat het extra maandelijks betalen voor extra smartcards niet bepaald klantvriendelijk is en televisiekijken onnodig duur maakt voor de Nederlandse kijker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het grootste probleem lijkt mij toch de hardware dus decoder andere lnb's enz. want de kaartkosten vallen nog wel mee moet ik zeggen dat is maar 2,50 per maand per kaart alleen jammer dat je niet hetzelfde pakket krijgt als de hoofdkaart (zolas ik heb full abbpo en op de 2e kaart entertainment pakket en dat vind ik wel jammer.

De Groeten Van Cobus R
Vu+ Uno 4K DVB C (FBC)  / MaXytec Multibox (Fallback)
Ziggo kabel (FTA)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: calculator
Nu inmiddels met de laatste cijfers bekend is dat het aantal satellietkijkers weer gedaald is in Nederland, vraag ik me werkelijk af of Canal Digitaal niet heel snel de maandelijkse toeslag om in heel je huis digitale televisie te kunnen kijken moet laten vervallen.

Deze dalende lijn van abonnees voor Canal Digitaal moet een halt toegeroepen worden!!

Ik denk dat het extra maandelijks betalen voor extra smartcards niet bepaald klantvriendelijk is en televisiekijken onnodig duur maakt voor de Nederlandse kijker.


Denk dat je deze vraag beter stellen kunt op een plaats
waar CanalDigitaal zelf ook meeleest.
Hier heeft dat weinig zin.


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...