Ga naar inhoud

Kopstation voor een klein hotel

Aanbevolen berichten

Gast Drs. IJzerbout
Geplaatst:

Beste mensen,

Een kennis van mij heeft een klein appartamentenhotel in Oostenrijk met 15 appartementen.

Op ieder appartement staat een TV met HF analoge ingang.

Hij heeft op dit moment een kopstation van Kathrein met 16 analoge kanalen op Astra 19° oost gericht.

Tot zover werkt dit prima, maar hij is zich ervan bewust dat binnen afzienbare tijd de Duitse analoge Astra kanalen afgeschakeld gaan worden.

Hij heeft mij om advies gevraagd en wil nu zijn installatie gaan vervangen naar digitaal met volgende eisen:

1) 16 hoofdzakelijk duitse kanalen, inkl. BVN-TV

2) ORF ontvangst is geen voorwaarde, maar kan eventueel een optie zijn

3) ontvangst van een NL gecodeerd kanaal zou leuk zijn.

4) een faire prijs

5) De installatie moet voor leek enigzins bedienbaar blijven. Met andere woorden, als er een programma veranderd moet worden, moet hij dit zonder hulp van buitenaf zelf kunnen doen.

6) Een digitale ontvanger op iedere kamer is geen optie. De TV´s moeten de programma´s gewoon via analoge UHF doorgeven.

7) De bestaande coax bekabeling moet gebruikt worden. (sterverdeling)

Mijn vraag is nu of er users zijn op dit board die ervaring hebben met gelijksoortige projekten.

Welke merken kopstations zijn er en welke zijn volgens jullie aan te bevelen.

Geplaatst:

Als je vb een SAB-Explorer CISC neemt, dan kan je bij deze digitale receiver beschikken over een softwarematig afstembare RF modulator uitgang... wat in Uw geval zéér praktisch is, whistle en voor als d'hollanders op bezoek komen, zit er een onboard cardreader in die S3 aankan...

Wat moet je nog meer (een S3 kaart... :D )

Geplaatst:

Hy, de instalatie die hij nu heeft zitten daar losse annaloge sat recievers in of bestaat het uit Satt. modulen?als het laatste het geval is moet je deze vervangen door Digitale modulen,het makkelijkste is dan van het zelfde merk,dan hoef je meschien niet zo veel te vervangen.Als je losse Satt.recievers hebt,dan kun moet je ze alle maal vervangen door DVBS FTA of(1) reciever(s) voor zien van een kaart lezer .

Gast Drs. IJzerbout
Geplaatst:

De installatie die hij nu heeft, daar zitten 2 x 8 analoge modulen in. En 2 x 8 RF modulatoren. Alles via een ingebouwd bedienpaneel te programeren.

Het hele ding is EOL oftewel End of Life en moet vernieuwd worden.

De analoge modulen vervangen door digitale zou theoretisch mogelijk zijn, maar in de praktijk niet haalbaar.

Moet gewoon geheel nieuw vervangen worden.

Het gaat mij eigenlijk er om welke merken er zijn en wat in het budget van mijn kennis ligt.

Nogmaals, het is voor een klein hotel. Een kabelaansluiting zou dé oplossing zijn, maar er is daar geen kabel.

De gasten moet je ook niet confronteren met een TV en een digitale ontvanger omdat dat allemaal te lastig is om te bedienen.

Het beste zou zijn één afstandsbediening met aan-uit en channel up/down en meer niet. Dat snapt iedere boerenlul.

DVB-T zou ook een mogelijkheid zijn, maar dan is het aantal beschikbare kanalen te beperkt met het nadeel van aparte doosjes met separate AB´s en dus moeilijk te begrijpen voor het "schoonmoeders" verstand van de gasten. En geen BVN-TV.

Geplaatst:

als de modulators nog goed funktioneren,dan is het de goed koopste oplossing losse sat recievers,anders kom je in een heel andere prijsklasse.Van het merk Astro heb ik een komplete katalogus 2009/2010,even eens heb ik een Kabelnetz Handbuch,Deutsches Institut fur breidbandkomunikation GMBH(dibcom.org)daar staat zeer veel in 306 pagina's kost ca €35.overigens losse sat recivers wordt wel vakker gedaan,hoeft dan niet zo duur te zijn,voor ca €50.heb je prima FTA recievers,een of 2 met CI neem je dan voor de ORF.

Geplaatst:

Helpt dit? In een van de bovenste uitkomsten wordt een gelijksoortig probleem (met een oplossing) besproken.

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Gast Drs. IJzerbout
Geplaatst:
Citaat:
als de modulators nog goed funktioneren,dan is het de goed koopste oplossing losse sat recievers,anders kom je in een heel andere prijsklasse.

€uro 35,00 voor een katalogus betalen we niet. Wat is dat voor een onzin? Dus Astro wordt het niet.
Losse tuners is geen optie...al die 16 UHF kanalen moeten naar een combiner toe...de ingangsrouting. En een bedienkomfort van nul-komma-niks.

Nee het moet een gewoon kopstation worden. En het mag best wel wat kosten hoor.

De oude modulatoren gebruiken is ook geen optie. Dat hele ding is minstens 15 jaar oud. En moet gewoon verniewd worden. Geen geneuzel met oude komponenten hergebruiken.
Gast Drs. IJzerbout
Geplaatst:

Sorry, ik lees net dat die €uro 35,00 voor een ander boekwerk bestemd was. Ik dacht dat het om een katalogus ging.

Had ik even verkeerd begrepen.

Gast Drs. IJzerbout
Geplaatst:

Hi Sjaak(k),

Die Triax TDH700 komt in de goede richting.

Weet je misschien wat een lege basis kast kost? En wat is de prijs per dvb-s moduul?

Dan kan ik gaan rekenen.

Geplaatst:

Grundig Digital Head-End Station System STC 160

vGnp

Satlook Digital NIT

Gast Drs. IJzerbout
Geplaatst:

Ook interessant. Als het kan, graag prijzen vermelden.

Als je die toevallig mocht weten.

Geplaatst:
Origineel bericht van: Drs. IJzerbout
Als je die toevallig mocht weten

Helaas. Zul je via GSS moeten vragen.

vGnp

Satlook Digital NIT

Geplaatst:

Check eens de Polytron (polycompact) systemen.

Modulair systeem en volledig naar smaak op te bouwen.

chassis (+/- 700 euro) met daarin ruimte voor 10 modules. Afhankelijk van de wensen kun je er meerdere chassis bijplaatsen.

Mogelijke kaarten zijn :

twin/quad modulatoren

DVB-S enkel

DVB-S Twin

DVB-S + CI

DVB-S + CI twin

DVB-T enz enz enz

Succes met je zoektocht!

Geplaatst:

Axing heeft een eenvoudig bedienbaar kopstation.

Als je er een TV bij zet, kan je door middel van OSD je kanaal kiezen. Er is geen software voor nodig. Alles gebeurt met de afstand bediening.

mvg

• 1 jaar later...
Geplaatst:

Hallo Jan,

De voorgestelde SAB oplossing werkt prima en in verhouding redelijk kostengunstig. Hoe kan je het beste de receivers weer koppelen en daarna verdelen naar de deelnemers (ca 10)?

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen