Ome Merde Geplaatst: 26 oktober 2009 Geplaatst: 26 oktober 2009 ik heb wat vakantiemateriaal opgenomen met een Sony DCR-TRV140E PAL camera. nu wil ik het bewegende materiaal naar de PC transporteren om dit vervolgens wat te bewerken (Pinnacle Studio ?? (hints pls )) en op DVD te knallen. volgens de manual (zegmaar google) kan je alleen de usb bus gebruiken om foto's over te zetten, bewegend materiaal middels firewire ? klopt dit ? heeft iemand hiermee ervaring en zoja, welke kabel heb ik dan nodig ? die zit er niet bij nl. merDe deze ruimte is te huur
winwiz Geplaatst: 26 oktober 2009 Geplaatst: 26 oktober 2009 Dat kun je simpel zien door te kijken of er een (4pins) firewire plug in de camera zit. Ziet eruit als een mini usb plug. In de computer hoort dan deze plug te zitten Deze kabel heb je dan nodig De werking is dan ongeveer gelijk als usb. Je kunt de camera bedienen vanuit de computer en dat werkt al met moviemaker zoals in windows zelf zit. Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
Gast AlanS Geplaatst: 26 oktober 2009 Geplaatst: 26 oktober 2009 Ik doe dat met studio van pinnacle en dat gaat perfect. Plug and play
Gast AlanS Geplaatst: 26 oktober 2009 Geplaatst: 26 oktober 2009 http://pdf.crse.com/manuals/3072318322.pdf blz 132
Gast AlanS Geplaatst: 26 oktober 2009 Geplaatst: 26 oktober 2009 drivers http://support.sony-europe.com/dime/camcorders/d8/d8.aspx?site=odw_nl_NL&m=DCR-TRV140E
Gast AlanS Geplaatst: 26 oktober 2009 Geplaatst: 26 oktober 2009 Alleen USB support en geen firewire. Beter ook usb 2.0 is sneller dan firewire.
Gast AlanS Geplaatst: 26 oktober 2009 Geplaatst: 26 oktober 2009 Nou nog 1 dan http://support.sony-europe.com/dime/tuto...?site=odw_en_GB Als het je nou nog niet lukt dan ben je een ..........
Ome Merde Geplaatst: 26 oktober 2009 Auteur Geplaatst: 26 oktober 2009 is dat ook voor Win7 ? bedankt voor je moeite, zodra ik wat tijd heb vandeweek zal ik er mee bezig. ik laat het weten .... merDe deze ruimte is te huur
DeBeek Geplaatst: 30 oktober 2009 Geplaatst: 30 oktober 2009 Origineel bericht van: AlanS Alleen USB support en geen firewire. Beter ook usb 2.0 is sneller dan firewire. Correctie er zit wel degelijk een Firewire uitgang op, Alleen heet deze I-link..
Ome Merde Geplaatst: 30 oktober 2009 Auteur Geplaatst: 30 oktober 2009 maar daarvoor moet de camera voor worden geunlocked toch ? tenminste ik meende dat ergens gelezen te hebben. nb. nog geen tijd gehad .. merDe deze ruimte is te huur
DeBeek Geplaatst: 30 oktober 2009 Geplaatst: 30 oktober 2009 Het Unlocken is alleen als je via de iLink wilt opnemen op je camera. Voor afspelen hoeft er niets te gebeuren , inpluggen en via een je pc binnen halen.
Gast wanderer Geplaatst: 30 oktober 2009 Geplaatst: 30 oktober 2009 nee, unlocken is alleen nodig als je beelden wilt uploaden naar de camera...andersom is de camera niet ge-locked... er was er een sneller.....
acjos1 Geplaatst: 31 oktober 2009 Geplaatst: 31 oktober 2009 maar daarvoor moet de camera voor worden geunlocked toch ? tenminste ik meende dat ergens gelezen te hebben. nb. nog geen tijd gehad .. goeden avond ome merde ikzou uitkijken met unlocken heb ook keer gedaan ik kon hem weggooien hen nu een sony camrecorder waar dit alles zitin gebouwd dus ik kan naar de comp. laden en terug naar camrecoder alles via studio pinnacles 12 werkt uit de kunst moet je maar een hun forum lezen best intersant grt jos
winwiz Geplaatst: 1 november 2009 Geplaatst: 1 november 2009 Om data eraf te halen hoeft hij niet unlocked te worden. De lock dient juist om te verhinderen dat je hem als "videorecorder" gebruikt, dus opneemt via ilink (firewire). Dit kunnen ze wel standaard aanzetten, maar dan moet er meer invoerheffing betaald worden, vandaar de eventuele unlock achteraf. Kortom, als hij standaard is kun je de bewerkte beelden niet terugschrijven naar de camera. Wil je dat wel moet je hem unlocken. Zet je het naar DVD is het verder geen probleem. Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
Ome Merde Geplaatst: 4 november 2009 Auteur Geplaatst: 4 november 2009 middels usb heb ik een verbinding weten te maken (win7 ultimate), nu nog studio downloaden euh ... kopen en dan es kijken hoe ver merde spielberg komt merDe deze ruimte is te huur
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen