Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Vandaag heb ik in de DM7020 een harddisk ingebouwd, dat verliep vlotjes. Ook in het Dreambox/Pli/hardware menu werd de harddisk direct herkend. Mounten e.d. is niet mogelijk omdat de schijf geformatteerd dient te worden. Dat heb ik vanuit het menu tot driemaal toe geprobeerd, maar het menu blijft hangen en de schijf blijft ongeformatteerd.

Misschien is het formatteren van de harde schijf mogelijk via een Telnet opdracht? Ik heb daar weinig kennis van, maar als iemand het commando weet die ik in de opdrachtregel moet invoeren, wil ik dit graag proberen.

Als er andere oplossingen zijn voor het formatteren van de harddisk, dan lees ik dat graag.

Groet, André

Geplaatst:

DCC.exe daar heb je enkele mogelijkheden een voorbeeldscript op te roepen en dus uit te voeren

formateren en/of mounten

maar eigenlijk had het in Pli al geregeld moeten kunnen worden tijdens opstarten en herkennen

indien dat niet het geval is kan het zijn dat je eens de fstab per DCC bewerkt en ons die inhoud in een volgend bericht toont.

ciao

Get Back

The Beatles

Geplaatst:

Dit heb ik ook meegemaakt met mijn 7025+jes.

Toen was de oplossing om (tijdelijk)een originele image van DM erop te zetten. De schijven te formatteren om daarna de gewenste image erop te zetten.

DM8000HD PVR, DM800HD met OpenPli! ,T90 met 2x Octo en 2x Qua op A1,2,3 en HB.

Geplaatst:

hmm, het grapje zat te zitten in het laatste stukje van het commando. Het laatste deel van het pad heet bij mij "disc". Na het commande aangepast te hebben, is DCC nu via Telnet vrolijk aan het formatteren! Bedankt voor jullie hulp (zie het plaatje voor het resultaat!).

post-12894-1318260483,7152_thumb.jpg

Groet, André

Geplaatst:

dat is niet heel handig, straks moet je ook nog je fstab aanpassen om de disc te mounten, ipv part1.

Je had eigenlijk eerst moeten partitioneren (fdisk)

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen