Ga naar inhoud


[Arion AVR9280 PVR] Astra 19E en Astra 1D ontvangst


Gast Hans515

Aanbevolen berichten

Waarom ontvang ik wel o.a. de nederlandse regionale zenders van de Astra1D en niet de publieke zenders via Astra 1D.

De sat.ontvanger, ARION AVR9280PVR, geeft via meters wel aan dat er op een zender is afgestemd, maar ik zie dan geen beeld.

Heb ik dan iets niet goed ingesteld??

M.vr.gr. Hans.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Eerst maar eens vragen welke zenders je bedoelt publieke zenders zitten er niet op de Astra1D.

De publieke zijn NL1 2 en 3 en die zitten op de Astra 19.2 oost.

Volgens mij is de Astra 1D ook niet meer aanwezig op 23.5 oost die is een tijdje geleden al vertrokken dacht ik.

 

En wat bedoel je precies staan ze wel met naam in je lijst en geen beeld dan zou ik eerst kijken of je voor die zenders wel een abo hebt. laugh

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Alfons Verbiest
Ik denk dat hij het over de Themazenders heeft.


Dat vermoeden heb ik ook daarom vraag ik of hij een abo op die zenders heeft.
Maar het is een beetje warrig verhaal Astra 1D is niet meer in gebruik en hangt nu zonder zenders op 31 oost of daar in de buurt. laugh
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

Mijn ARION af9280pvr ontvanger geeft op het scherm naast Astra 19E ook aan: Astra 1D, bij o.m. de region.en themazenders.Die ontvang ik ook goed! Echter als ik in de zenderlijst ga zoeken vind ik bijna alle zenders.Nederl.publieke en commerciele,maar ook duitse zenders nog een keer onder Astra 1D, en die geven geen beeld.Mijn vraag is waarom die niet te ontvangen zijn, terwijl ze wel in de lijst staan onder Astra 1D.De ontvanger heeft twee tuners en ik zou graag de mogelijkheid zien om via beide Astra's, 19E en 1D gelijktijdig op te kunnen nemen.

Misschien vraag ik te veel en komt het warrig over maar ik hoop dat jullie dit een beetje begrijpen,wat ik bedoel.

M.vr.gr. Hans.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het helpt als je even precies aangeeft wat je hebt:

 

Heb je aan je twintuner 2 coax kabels aangesloten naar je schotel, of slechts 1 en heb je de tuners doorgelust op de ontvanger?

 

Welke firmware versie zit er in je Arion?

 

Wat voor schotel/LNB en welke satellieten kun je ontvangen?

Wat niet beter wordt, blijft niet goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Firmware is het besturingssysteem van de tuner - hier worden wel eens updates op gedaan. De versie kun je terug zoeken in je Arion - als ik het goed heb in het menu ergens rechts (ik kan het niet meer nakijken want mijn Arion 9300 is defect...).

 

Op de site van Canaldigitaal kun je nazoeken wat de meest recente versie is en lees je hoe je die moet installeren.

 

Je schotels: je schrijft ik heb twee schotels met duo LNB? Hoe bedoel je dat? Heb je elke duo LNB met één coax op een aparte ingang van de Arion gezet? Zo ja, staat in de Arion de instelling voor tuners goed? Het moet iets zijn van T1/T2.

 

Verder zou je moeten kijken naar je disecq instellingen ,het kan zijn dat daar iets niet goed staat - mogelijk schakelt de tuner niet goed om.

Wat niet beter wordt, blijft niet goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

Inderdaad, mijn sat.tuner is met twee kabels aangesloten op twee schotels, want daar zitten ook twee buren ''bij'' op.!

Volgens mij staat de tuner goed daarop ingesteld. Ik vermoed nu dat de tuner een update nodig heeft en ga dit nu proberen bij de importeur.

Voorlopig bedankt voor de adviezen. Groetjes, Hans.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Ton,

Op twee schotels is eigenlijk 'per ongeluk'gekomen, door het niet goed uit elkaar houden van de kabels, maar dit is verder geen probleem............Verder is nu alles goed in orde!! Bedankt voor de adviezen. Groetjes, Hans.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...