Pletskop Geplaatst: 27 oktober 2009 Geplaatst: 27 oktober 2009 Hallo, Misschien heeft het iets te maken met Halloween en is het beginnen spoken bij ons thuis... maar sinds kort hebben wij occasioneel beelduitval op de TVV Transponder. Het begint meestal met een stuiterend beeld en daarna een compleet wegvallen van het beeld. Na een halfuurtje of zo is het beeld terug. Het probleem doet zich enkel voor op de "vlaamse" TVV zenders, op één transponder dus. Als ik zap naar e.g. NED1 dan heb ik perfect beeld... ook de FTA zenders doen het prima. Mijn Inverto geeft ook geen enkele keer aan dat hij het satelietsignaal zou verloren hebben, dus ik begin te denken dat het aan de CAM ligt. Het probleem doet zich zowel voor op live TV als bij get terugspelen van een fragment opgenomen tijdens diezelfde periode van beelduitval. Het probleem is beginnen optreden vanaf verleden week en komt bijna dagelijks terug, telkens in de avond [tussen 20:00 en 22:00]. Zijn er nog die een dergelijk fenomeen voorhebben? Ik vermoed dat het geen algemeen probleem is anders had het forum hier al van vol gestaan... Iemand enig idee wat hier aan de hand zou kunnen zijn? Iemand met een goed advies? Ik gebruik een Inverto IDL7000 met een standaard TVV CAM + Seca3 Smartcard. Hartelijk dank, Peter Vu+ Duo ~ 2xDVB-S2 ~ OpenPli 4.0Triax T78 ~ 13E (Quad Platinum) - 19,2E (Quad Alps) - 23,5E (Quad Alps) - 28,2E (Quad Platinum)
Homer Geplaatst: 27 oktober 2009 Geplaatst: 27 oktober 2009 de inverter is van dezelfde familie dan de lemon die ik heb, met de nieuwe soft had ik ook veel problemen met de aston modulle als met de oude tvv modulle, deze had ik dan geruild voor een nieuwe tvv modulle met een wereldbol erop. De eerste ging al snel stuk door vermoedelijk de warmte van de hd, cam zat in het bovenste slot! dan terug een nieuwe cam gaan halen en deze nu in het onderse slot gestoken en heb nu zelden nog last, enkel af en toe eens een zwart scherm. Dan even de kaart eruit en terug erin en heb terug beeld. Homer 80cm Schotel smart twin lnb tvv Vu+ 1Terab Onlangs overgestapt naar Belgacom Tv
Tw-er Geplaatst: 2 november 2009 Geplaatst: 2 november 2009 Hier ongeveer hetzelfde probleem beelduitval op de vlaamse posten en op NL1 perfect beeld. Ik dacht dat het door het weer kwam - ik heb maar een schotel van 64cm en weet nog niet goed in welke ik deze ga veranderen. Ik dacht aan zo een triple schotel maar nu ik dit lees zal ik nog maar even afwachten of het ook geen cam probleem is. Groet Tw-er Mvg Tw-er Mut@nt HD 51 open-pli 6.1, Triax 78 astra 1-2 & 3
TokeMUp Geplaatst: 2 november 2009 Geplaatst: 2 november 2009 Origineel bericht van: Tw-er Hier ongeveer hetzelfde probleem beelduitval op de vlaamse posten en op NL1 perfect beeld. Ik dacht dat het door het weer kwam - ik heb maar een schotel van 64cm en weet nog niet goed in welke ik deze ga veranderen. Ik dacht aan zo een triple schotel maar nu ik dit lees zal ik nog maar even afwachten of het ook geen cam probleem is. Groet Tw-er Die triple sat oplossing gaat u geen meer slechtweer reserve geven. Beter is een 80 cm met multifeed beugeltje. mvg
wolverine Geplaatst: 2 november 2009 Geplaatst: 2 november 2009 neem je toevallig ook altijd iets op als je naar die zenders aan het kijken bent? En hoe is je installatie? Doorgelust of twee aparte kabels naar je inverto? VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar
Pletskop Geplaatst: 2 november 2009 Auteur Geplaatst: 2 november 2009 Wolverine, Ik kan dat niet met 100% zekerheid zeggen maar aangezien ik iedere avond wel iets opneem, zou dit wel kunnen het geval zijn. 't Vreemde is dat ik hier vroeger nooit last van had... 't is pas de laatste maand of zo. Mijnj Inverto heeft twee aparte kabels die elk via hun eigen disecq 3 lnb's aansturen [astra1-astra2-hotbird]. Ik heb dit weekend ondertussen een volledige reset gedaan van de Inverto [fabrieksinstelling + format HDD] en tot nu geen problemen meer gehad. 't Is natuurlijk early days... Groeten, Peter Vu+ Duo ~ 2xDVB-S2 ~ OpenPli 4.0Triax T78 ~ 13E (Quad Platinum) - 19,2E (Quad Alps) - 23,5E (Quad Alps) - 28,2E (Quad Platinum)
Tw-er Geplaatst: 4 november 2009 Geplaatst: 4 november 2009 Die triple sat oplossing gaat u geen meer slechtweer reserve geven. Beter is een 80 cm met multifeed beugeltje. mvg Dat had ik ook al in overweging genomen en denk dat ik een van deze dagen maar eens eens triax 78cm schotel ga halen of ben ik beter af met een click clack 80cm schotel? Ik heb enkel beelduitval als het hard regent en of ik nu iets opneem of niet dat maakt geen verschil. Ik heb nu een Duo tvv lnb kan ik deze nog gebruiken als ik mijn schotel vergroot en kan ik daar een extra lnb aan hangen dmv een switch om astra 2 te ontvangen of worden het 3 nieuwe lnb hiervoor? Mvg Tw-er Mut@nt HD 51 open-pli 6.1, Triax 78 astra 1-2 & 3
TokeMUp Geplaatst: 4 november 2009 Geplaatst: 4 november 2009 Als je de DUO-LNB wil gebruiken naast nog andere LNB's, zal je een Uncommited DiSEqC switch moeten gaan gebruiken. Dit omdat er al een DiSEqC switch ingebouwd is in de DUO-LNB. Een Triax TD78 met een multifeed beugel met daar 4 single LNB's en een DiSEqC switch is een perfecte combinatie. Ter info: de DUO-LNB (60 cm) werkt ook nog op een Triax TD78 schotel. mvg
Tw-er Geplaatst: 5 november 2009 Geplaatst: 5 november 2009 Bedankt voor de info dan zal ik eens een triax van 78cm halen en dan als ik tijd, goesting, geld en niet meer van het dak waai eens verder investeren in nieuwe lnb's ;-) Mvg Tw-er Mut@nt HD 51 open-pli 6.1, Triax 78 astra 1-2 & 3
vladimirke Geplaatst: 10 januari 2010 Geplaatst: 10 januari 2010 Om geen nieuwe topic op te starten even deze naar boven gehaald. Hier valt nu al de gehele middag het beeld op onregelmatige tijdstippen weg. Dit op beide ontvangers (zie in mijn onderschrift), soms enkele minuten en soms maar enkele seconden. Er verschijnt dat het teken van een schotel met een schuine streep door op de Inverto en de Sab geeft dan "geen signaal" als mededeling. Beide boxen zijn al gereboot en ook de Smartwi is al eens aan de kant gezet maar het probleem blijft zich voordoen. Zijn er nog leden die hiervan last hebben?
Gene 1225 Geplaatst: 10 januari 2010 Geplaatst: 10 januari 2010 ik heb deze namiddag maar een goed uurtje gekeken , maar geen problemen gehad . Groeten , Gene. Kabel: Orange. Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad
vladimirke Geplaatst: 10 januari 2010 Geplaatst: 10 januari 2010 Origineel bericht van: Zuppelan Sneeuwval misschien? Dan zou het al in Luxemburg moeten zijn en in dat geval hebben meer mensen last er van.
Gast aart44 Geplaatst: 10 januari 2010 Geplaatst: 10 januari 2010 Als het geen sneeuw is dan is het toch het buitengebeuren als je connectoren allemaal vast zitten en de kabel niet kapot dan is met de wind de schotel toch iets verdraait. Als er iets is met de upload bij TVV dan moet iedereen er last van hebben.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen