Alex1970 Geplaatst: 28 oktober 2009 Geplaatst: 28 oktober 2009 Toppie! Ik miste in de vorige versie al bij Sources Sky UK, CSat en Nordic. -Ik heb Milo van 23-10-2009 maar merk dat als ik de dreambox (800) reset, of (erger nog) als-ie crashed dan ben ik de EPG weer kwijt (alleen nu+straks), klopt dat wel? -Hoe krijg ik de EPG-informatie van Film 1.3 (op 23,5° O) ook op Film 1.3 op 19,2° O? -Ondanks dat ook de CanalSat gegevens binnengehaald waren heb ik op de Franse zenders alleen nog steeds nu/straks info. Op de Nordic kanalen gaat het wel goed. -Via Nabilo forum een epg.dat bron gevonden voor Sky Italia. Nu kan je in Nabilo kant-en-klare epg.dat's importeren, dus hoef je alleen de url toe te voegen. Kan ik er ook wat mee in Milo? Ik zie in rytec.sources.xml de bronnen voor de EPG's van Rytec, dus zou ik daar ook andere URL's kunnen toevoegen? En hoe zit het dan met deze zenders in rytec.channels.xml aangezien die er niet tussen staan? Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) OpenPLi 9 Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 9 VU+ Duo / Dreambox DM800 / TBS 5925 Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, Channel Master 120cm offset: 23.5°E-8°W SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.
Gast MiLo Geplaatst: 29 oktober 2009 Geplaatst: 29 oktober 2009 Origineel bericht van: Neptunus ik moet steeds de oude versie verwijderen en dan de nieuwe plaatsen en een herstart, toch? Oude verwijderen is niet nodig - dat wordt door ipkg geregeld en die is sinds 0.7 keurig ingericht. Na upgrade moet je wel enigma herstarten (GUI), dream heeft z'n code zo in elkaar gezet dat een 'hot swap' bijn onmogelijk is.
Gast MiLo Geplaatst: 29 oktober 2009 Geplaatst: 29 oktober 2009 Origineel bericht van: B17 Ok, ik draai met Gemini2. Tsja, Gemini is wel de minst-waarschijnlijk-dat-het-werkt image voor plugins, omdat die allerlei ongedocumenteerde eigen fratsen in het image hebben zitten. En omdat ze ook nog eens closed source zijn, is het niet eens duidelijk wat die fratsen zijn. Als je alles aankruist kan het inderdaad een half uur duren. Op niet-gepatchte images moet hij een paar lastige bewerkingen doen op de data, die op gepatchte images (Pli, MiLo) in C++ worden uitgevoerd.
Gast MiLo Geplaatst: 29 oktober 2009 Geplaatst: 29 oktober 2009 Origineel bericht van: Lexzie Nu kan je in Nabilo kant-en-klare epg.dat's importeren, dus hoef je alleen de url toe te voegen. Kan ik er ook wat mee in Milo? Dat zit er nog aan te komen, de benodigde Enigma2 wijziging zit in het image van afgelopen weekend.
Rytec Geplaatst: 29 oktober 2009 Geplaatst: 29 oktober 2009 Origineel bericht van: Lexzie Toppie! Ik miste in de vorige versie al bij Sources Sky UK, CSat en Nordic. -Ik heb Milo van 23-10-2009 maar merk dat als ik de dreambox (800) reset, of (erger nog) als-ie crashed dan ben ik de EPG weer kwijt (alleen nu+straks), klopt dat wel? -Hoe krijg ik de EPG-informatie van Film 1.3 (op 23,5° O) ook op Film 1.3 op 19,2° O? -Ondanks dat ook de CanalSat gegevens binnengehaald waren heb ik op de Franse zenders alleen nog steeds nu/straks info. Op de Nordic kanalen gaat het wel goed. -Via Nabilo forum een epg.dat bron gevonden voor Sky Italia. Nu kan je in Nabilo kant-en-klare epg.dat's importeren, dus hoef je alleen de url toe te voegen. Kan ik er ook wat mee in Milo? Ik zie in rytec.sources.xml de bronnen voor de EPG's van Rytec, dus zou ik daar ook andere URL's kunnen toevoegen? En hoe zit het dan met deze zenders in rytec.channels.xml aangezien die er niet tussen staan? -Ondanks dat ook de CanalSat gegevens binnengehaald waren heb ik op de Franse zenders alleen nog steeds nu/straks info : Gebruikers op Nabilo forum melden dat het bij hun wel goed werkt. -Hoe krijg ik de EPG-informatie van Film 1.3 (op 23,5° O) ook op Film 1.3 op 19,2° O? Geef mij de streaminfo van Film1.3 van 23,5° en ik zet hem erbij. -Via Nabilo forum een epg.dat bron gevonden voor Sky Italia : We zijn druk doende met Sky Germany, Italië, D+, Polen, ... maar dit vergt even tijd, komt allemaal goed hoor. Op Nabilo staat ook mijn site vermeld met daar de nodige kant en klare epg.dat links. ~~Rytec Team~~ VU+DUO OpenPli-TVV-Pana TH42-PV700 VUSolo,DM7025+,DM500 *Pli/Rytec EPG POWERED*
B17 Geplaatst: 29 oktober 2009 Geplaatst: 29 oktober 2009 Origineel bericht van: Opuske versie 0.9.9 kreeg ik met geen kanten aan de praat op gemini 4.3 en 4.4 terwijl al de vorige versies het wel perfect deden frown Zal morgen eens kijken of ik de 0.9.10 aan de praat krijg of niet. Anders zal ik weer terug naar de 0.8.** serie moeten gaan. En Opuske, al resultaat..? B17 Receivers:Dreambox 920;Dreambox One. Sat's: 4.8°E, 9°E, 13°E, 19.2°E, 23.5°E, 28.2°E en Cable Ziggo.
bigtwin Geplaatst: 29 oktober 2009 Geplaatst: 29 oktober 2009 Ik heb deze nieuwste versie geinstalleerd, gereboot, prog uitgevoerd en heb nu grote gaten in het epg overzicht, waar geen gegevens over programma's staan. Kan ik concluderen dat deze versie bij mij niet werkt? De vorige deed het overigens wel goed. Ik loop trouwens een week (of misschien zelfs twee) achter met de Milo image versie. ET10000DM7020HD Linux laptop en Linux zelfbouw NAS
Gast Opuske Geplaatst: 29 oktober 2009 Geplaatst: 29 oktober 2009 Origineel bericht van: B17 Origineel bericht van: Opuske versie 0.9.9 kreeg ik met geen kanten aan de praat op gemini 4.3 en 4.4 terwijl al de vorige versies het wel perfect deden frown Zal morgen eens kijken of ik de 0.9.10 aan de praat krijg of niet. Anders zal ik weer terug naar de 0.8.** serie moeten gaan. En Opuske, al resultaat..? B17 Nog niet ben nog niet thuis Zal pas ergens tegen vanavond een uur of 9 wel meer weten. Ondertussen wel de kant en klare epg.dat aan de praat gekregen. epg.dat hernoemen naar gemini.epg.dat in telnet init 4 gemini.epg.dat transferen naar /media/hda1 in telnet init 3 en boem werkende epg voor 7 dagen. mediahighway / freesat / private op aan autosave op aan ( 3 uren ) cachefile aan filename gemini.epg.dat dus moest de xmltv het deze avond niet doen zal ik gewoon de epg.dats downloaden en het zo doen.
Gast Neo Geplaatst: 29 oktober 2009 Geplaatst: 29 oktober 2009 @MiLo, Fantastisch werk! Deze versie ga ik vanavond testen. Met de versie 0.9.8 heb ik nog twee problemen: 1) crash: omdat de machine elke ochtend (5:45) van de sleep-mode wakker wordt (en niet weer terug slaapt) wilde ik de 'auto-download' op disable zetten. Als ik hierna op OK klik (/groen) dan crasht de DM. 2) ik zou heel graag zien dat de machine na wakker worden weer gaat slapen. Hierover: is het misschien niet mogelijk om de update gewoon in de sleep mode te verrichten?
allez l'om Geplaatst: 29 oktober 2009 Geplaatst: 29 oktober 2009 @milo, is het ook mogelijk om in de gui een optie in te bouwen waarmee je kan kiezen waar je het bestand wilt opslaan? Dreambox 8000 HD PVR met 1.5 tb hdd Dreambox 800se HD PVR met 320 gb hdd Wavefrontier T55 astra 1,2,3 hotbird Linux server
B17 Geplaatst: 29 oktober 2009 Geplaatst: 29 oktober 2009 Origineel bericht van: Opuske Origineel bericht van: B17 Origineel bericht van: Opuske versie 0.9.9 kreeg ik met geen kanten aan de praat op gemini 4.3 en 4.4 terwijl al de vorige versies het wel perfect deden frown Zal morgen eens kijken of ik de 0.9.10 aan de praat krijg of niet. Anders zal ik weer terug naar de 0.8.** serie moeten gaan. En Opuske, al resultaat..? B17 Nog niet ben nog niet thuis Zal pas ergens tegen vanavond een uur of 9 wel meer weten. Ondertussen wel de kant en klare epg.dat aan de praat gekregen. epg.dat hernoemen naar gemini.epg.dat in telnet init 4 gemini.epg.dat transferen naar /media/hda1 in telnet init 3 en boem werkende epg voor 7 dagen. mediahighway / freesat / private op aan autosave op aan ( 3 uren ) cachefile aan filename gemini.epg.dat dus moest de xmltv het deze avond niet doen zal ik gewoon de epg.dats downloaden en het zo doen. Ok dus op die manier had je m wel aan de praat met die 0.8 versie ? B17 Receivers:Dreambox 920;Dreambox One. Sat's: 4.8°E, 9°E, 13°E, 19.2°E, 23.5°E, 28.2°E en Cable Ziggo.
Gast Opuske Geplaatst: 29 oktober 2009 Geplaatst: 29 oktober 2009 Origineel bericht van: B17 Origineel bericht van: Opuske Origineel bericht van: B17 Origineel bericht van: Opuske versie 0.9.9 kreeg ik met geen kanten aan de praat op gemini 4.3 en 4.4 terwijl al de vorige versies het wel perfect deden frown Zal morgen eens kijken of ik de 0.9.10 aan de praat krijg of niet. Anders zal ik weer terug naar de 0.8.** serie moeten gaan. En Opuske, al resultaat..? B17 Nog niet ben nog niet thuis Zal pas ergens tegen vanavond een uur of 9 wel meer weten. Ondertussen wel de kant en klare epg.dat aan de praat gekregen. epg.dat hernoemen naar gemini.epg.dat in telnet init 4 gemini.epg.dat transferen naar /media/hda1 in telnet init 3 en boem werkende epg voor 7 dagen. mediahighway / freesat / private op aan autosave op aan ( 3 uren ) cachefile aan filename gemini.epg.dat dus moest de xmltv het deze avond niet doen zal ik gewoon de epg.dats downloaden en het zo doen. Ok dus op die manier had je m wel aan de praat met die 0.8 versie ? B17 Op deze manier heb ik geen enkele versie meer nodig gewoon van rytec.be de kant en klare epg.dat downloaden en dan volgen wat ik gedaan heb. Je hebt dan de xmltv importer plugin niet meer nodig. De 0.9.10 krijg ik trouwens ook niet werkende op gemini. Wel de 0.9.6 die werkt wel op gemini ( gewoon installeren en manuele update doen ) Dus voorlopig blijf ik bij de oplossing van de kant en klare epg.dat files. ( of verander ik van gemini naar milo ofzo heh )
Gast WOIIFTM Geplaatst: 29 oktober 2009 Geplaatst: 29 oktober 2009 Origineel bericht van: Opuske ( of verander ik van gemini naar milo ofzo heh ) Doen, deze plugin is reden waarom ik nu MiLo draai is, in Gemini werkte niets. Trouwens, bedankt Milo en Rytec voor deze mooie plugin.
kees hekstra Geplaatst: 29 oktober 2009 Geplaatst: 29 oktober 2009 Sorry jongens maar ik snap niet hoe hoe ik dit moet doen.heb de nieuwe milo image er opgezet.Maar nog steeds geen epg.Ik meende dat dat er meteen in de nieuwe versie zat??.Ik heb een dreambox 800 hd.Ik ben dom maar ik zal wel niet de enige zijn die het niet snapt!!!.Wie kan hier eigenlijk een keer precies vertellen uitleggen stap voor stap hoe je het moet doen????. BVD. Het Leven Is Een Melodie Gedreven Door Komedie Verweven Met Parodie Tot Zeven Zeisen Zonder Remedie Dood Omgeven Met Tragedie
DeBeek Geplaatst: 29 oktober 2009 Geplaatst: 29 oktober 2009 Net zoals je een andere plugin installeerd... Menu/Applicaties/OK/ Groene toets (downloaden)/ Extensions/ xmltvimport/ OK. Daarna even rebooten en voila..
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen