Rytec Geplaatst: 30 oktober 2009 Geplaatst: 30 oktober 2009 Origineel bericht van: MiLo Ik heb wel een vermoeden waarom hij soms stopt met importeren, daar kan ik nog wel iets aan doen denk ik. Heeft te maken met de manier waarop ik de enigma "reactor" gebruik om in de achtergrond te kunnen lopen. Niet alleen Nederland heeft een gebrekkige EPG, ik kreeg gisteren nog een mailtje of ik ook arabische tekens kon gaan ondersteunen in de xmltv plugin... Blijkbaar hebben meer gebruikersgroepen lucht gekregen van de plugin. Ik kreeg dezelfde vraag vanmorgen ook al. Er is daar ook een forumgroep in het midden-oosten die deze plugin willen gaan gebruiken. Maar die groep zou nu ook van websites de epg data kunnen grabben als xml. Dit is wel interessant omdat ik ook zoiets zoek om die nog ontbrekende zenders in de data te kunnen verwerken. Ik heb contact met ze dus hopelijk willen ze hun tools ook delen met ons. ~~Rytec Team~~ VU+DUO OpenPli-TVV-Pana TH42-PV700 VUSolo,DM7025+,DM500 *Pli/Rytec EPG POWERED*
Rytec Geplaatst: 30 oktober 2009 Geplaatst: 30 oktober 2009 Origineel bericht van: Lexzie Origineel bericht van: Rytec Geef mij de streaminfo van Film1.3 van 23,5° en ik zet hem erbij. Film 1.3 zit op 19,2° O, heeft hetzelfde programma als Film 1.3 24u die wel op 23,5° O zit, behalve van 7:00-19:00 is er geen uitzending op 19,2° O. Gevonden in /etc/enigma2/userbouquet.dbe01.tv: #SERVICE 1:0:1:13a4:455:35:c00000:0:0:0: Voor Film1.3 24u (23,5° O): #SERVICE 1:0:1:17b1:c82:3:eb0000:0:0:0: Nog enig idee waarom ik alle EPG-info weer kwijt ben na een reboot? Nieuwe rytec.channels.xml is beschikbaar op m'n site. Ik ben druk bezig met het hele Nordic gebeuren opnieuw in te delen want via m'n bronnen daar zaten er nog fouten in. Ze hebben daar 3 landen die ook nog eens elkaars zenders gebruiken en elk hun eigen zenders hebben. Dus die wordt ook verbeterd. Graag zou ik nog eens willen horen wat er van sky uk in zou moeten komen zodat ik die ook vollediger kan proberen te maken. ~~Rytec Team~~ VU+DUO OpenPli-TVV-Pana TH42-PV700 VUSolo,DM7025+,DM500 *Pli/Rytec EPG POWERED*
Dream1975 Geplaatst: 30 oktober 2009 Geplaatst: 30 oktober 2009 Milo, is het niet mogelijk om deze plugin te ontwikkelen op de OpenPLi enigma2-plugins git repository. Dan kunnen anderen wereldwijd helpen bij het ontwikkelen van de plugin (zie ook http://www.pli-images.org/forum/viewthread.php?forum_id=2&thread_id=10865).
Gast MiLo Geplaatst: 30 oktober 2009 Geplaatst: 30 oktober 2009 Hij staat nu ook al op sourceforge hoor. Praktijk leert dat er toch geen kip naar kijkt.
Gast SatMann Geplaatst: 30 oktober 2009 Geplaatst: 30 oktober 2009 kzou dat niet zeggen Milo, want op Rytec zaten we gisteren om 1575 downloads op 1 dag ( en dat al van verschillende Europese landen ). dus wil wel zeggen dat het werk wel degelijk door velen in dank afgenomen word en dat we moeten blijven streven alle, we gaan nog verder spelen met de channel lists en xml en channel id's en ref's
Gast pieterg Geplaatst: 30 oktober 2009 Geplaatst: 30 oktober 2009 Origineel bericht van: MiLo Hij staat nu ook al op sourceforge hoor. Praktijk leert dat er toch geen kip naar kijkt. Het maakt nog wel enig verschil hoe je de code aanbiedt. Het ergste is een serie patches online zetten. Net iets beter is een paar losse sourcefiles in een versie beheer publiek te maken. Maar uiteindelijk heeft een ander er pas echt wat aan als het als 'bouwbaar' geheel online staat, inclusief makefiles, en eventueel bb files. Ik denk dat het wel handig zou zijn als imagebouwers elkaars plugins op een nette manier (vanuit de oorspronkelijke repository) kunnen bouwen en in hun eigen feed opnemen. Dus wat iedereen nu al met enigma2-plugins van elitedvb doet, dat werkt toch een stuk beter dan (verouderde) ipk's vanuit /tmp installeren, of ze as-is vanuit een binary feed in de image aan te bieden.
Gast Neo Geplaatst: 30 oktober 2009 Geplaatst: 30 oktober 2009 Origineel bericht van: B17 gewoon van rytec.be de kant en klare epg.dat downloaden en dan volgen wat ik gedaan heb. Je hebt dan de xmltv importer plugin niet meer nodig. ff op rytec.be gekeken en je hebt inderdaad die epg.data 's daar staan. Ik begrijp nu niet goed waarom de conversie van xml-data naar epg.data op je DM moet gebeuren. Kan iemand me dit uitleggen? Waarom geen geautomatiseerd download-script dat de kant-en-klare goede epg.data van rytec binnenhaald en in de juiste dir plaatst? Het schilt toch veel proces-tijd?
oldebroek Geplaatst: 30 oktober 2009 Geplaatst: 30 oktober 2009 komt de directe download/import van de kant en klare *.dat bestanden ook nog in de toekomst?(en kan je dan ook meerdere bestanden tegelijk ophalen- in mijn geval de nl en de nordic?) Lijkt me toch makkelijker dan dat iedereen uren staat te 'grabben' Je hoeft niet aan een boom te hangen om een eikel te zijn.
Gast SatMann Geplaatst: 30 oktober 2009 Geplaatst: 30 oktober 2009 die kant en klare epg.dat files kan je gebruiken, maar daarvoor moet je image die je gebruikt aangepast zijn. Nabilo Versie 12 heeft die functie, en er zullen nog wel images volgen.
Rytec Geplaatst: 30 oktober 2009 Geplaatst: 30 oktober 2009 Origineel bericht van: oldebroek komt de directe download/import van de kant en klare *.dat bestanden ook nog in de toekomst?(en kan je dan ook meerdere bestanden tegelijk ophalen- in mijn geval de nl en de nordic?) Lijkt me toch makkelijker dan dat iedereen uren staat te 'grabben' Milo is bezig hiermee, dus nog even geduld. ~~Rytec Team~~ VU+DUO OpenPli-TVV-Pana TH42-PV700 VUSolo,DM7025+,DM500 *Pli/Rytec EPG POWERED*
Gast MiLo Geplaatst: 30 oktober 2009 Geplaatst: 30 oktober 2009 Mijn hele images staat bouwbaar online, deze plugin incluis (die bestaat vooralsnog uit source files en een bb script). @pieterg: Ik zou ook best een centrale repo willen zien. Vooral versiebeheer per plugin zou geweldig zijn, nu is er totaal geen zicht op welke plugins nou wel of niet worden onderhouden. Het huidige systeem dat dream hanteert met die suffe svn/cvs datum werkt voor geen meter - 95% van de plugins is in geen maanden meer gewijzigd, maar krijgt toch elke week een nieuw versienummer. @satman: Ik bedoelde dat geen kip de source code op sourceforge bekijkt, wat los staat van het aantal mensen dat gebruik maakt van het resultaat.
Kabeltje87 Geplaatst: 30 oktober 2009 Geplaatst: 30 oktober 2009 Origineel bericht van: Neo 2) ik zou heel graag zien dat de machine na wakker worden weer gaat slapen. Hierover: is het misschien niet mogelijk om de update gewoon in de sleep mode te verrichten? Ik kan mij hier volledig bij aansluiten. Zou het mogelijk zijn om: 1. te detecteren of de box gestart is door de plug-in. 2. Indien dit zou is, dan na de update de box opnieuw laten inslapen. 3. Indien dit niet zo is, de box terugzetten in de staat dat ie stond voor de update - standby of gewoon aan. Indien dit te moeilijk is, dan zou het opstarten van de box in standby misschien soelaas bieden. Iets anders wat ik mis is de update op een vooraf ingestelde tijd. Nu kun je de tijd wel instellen, maar hij gaat toch nog een random tijd wachten vooraleer de echte update te doen. Kan er geen optie voorzien worden om de update toch nog op de ingestelde tijd te doen. Willy ~~Rytec Team~~ Mutant HD-2400 / OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler) VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS *All Rytec EPG POWERED*
B17 Geplaatst: 30 oktober 2009 Geplaatst: 30 oktober 2009 Ik stop de file er nu dus ook handmatig in (Gemini weigert de plugin te gebruiken) Ik gebruik de file epg.dat.gz (Be+Nl+Télésat+Uk), maar zou ook graag de Nordic file willen gebruiken epg.dat.gz (Nordic). Hoe doe ik dit, moet ik dat op 1 of andere manier samenvoegen, of gaat dat helemaal niet..? B17 Receivers:Dreambox 920;Dreambox One. Sat's: 4.8°E, 9°E, 13°E, 19.2°E, 23.5°E, 28.2°E en Cable Ziggo.
Gast MiLo Geplaatst: 30 oktober 2009 Geplaatst: 30 oktober 2009 Origineel bericht van: Neo Ik begrijp nu niet goed waarom de conversie van xml-data naar epg.data op je DM moet gebeuren. Op zich hoeft dat niet, maar epg.dat files zijn erg modelspecifiek. De xmltv files worden voor heel veel platformen gebruikt, en al zijn ze niet efficient, ze zijn wel heel algemeen en bieden veel extra's. De processor van de dream is er krachtig genoeg voor - op MiLo en PLi merk je helemaal niets van de lopende import. Niet iedereen heeft een rytec...
Gast Neo Geplaatst: 30 oktober 2009 Geplaatst: 30 oktober 2009 @MiLo, Vooropgesteld dat ik je plugin echt geweldig vind!!! Origineel bericht van: MiLo Op zich hoeft dat niet, maar epg.dat files zijn erg modelspecifiek. Eens! Ik denk dat het altijd goed is om voor de Enigma2-modellen een epg.data-download mogelijkheid te bieden. Ik heb gelezen dat jij dit ook uiteindelijk erin gaat bakken. Is dat zo? Wil je dit bevestigen? Origineel bericht van: MiLo De processor van de dream is er krachtig genoeg voor - op MiLo en PLi merk je helemaal niets van de lopende import. Bij mij (DM8000HD met Newnigma2 2.8) kan ik tijdens de import niets anders doen behalve kijken naar de zender waar die op stond. Het Enigma2-proces neemt tijdens de import ruim 97% van de processortijd in beslag. Ik kan dus niet eens zappen. Zo nu en dan verschijnen die draaiende wieltjes ook op het scherm. Origineel bericht van: MiLo Niet iedereen heeft een rytec... Help me! Waarvoor moet je een rytec hebben. Misschien een domme vraag, maar wat is 'een' rytec?
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen