verkerkbr Geplaatst: 6 november 2009 Geplaatst: 6 november 2009 Toevoeging: De keuze voor een snelle Disecq kun je ook op aan zetten. Gr.. Br...
Gast SatMann Geplaatst: 6 november 2009 Geplaatst: 6 november 2009 alle, hier dan maar een overzicht van de 5 lnb's OPGELET !! dit is voor de versie EMP-Centauri V2 ! niet de V1! LNB1 **** Satelliet : 13E LNB : LNB1 Prioriteit : Auto LOF : universele usb Spanningsmodus : Polarisatie Verhoogd Voltage = nee Tone modus : Band Diseqc-modus : 1.1 Toneburst : Geen Committed Diseqc commando : Input1 Snelle Diseqc : ja herhaal sequence : ja Commando volgorde : uncommitted, committed,toneburst Unicommited Diseqc commando : Input1 Diseqc herhaling : Geen LNB2 **** Satelliet : 19.2E LNB : LNB2 Prioriteit : Auto LOF : universele usb Spanningsmodus : Polarisatie Verhoogd Voltage = nee Tone modus : Band Diseqc-modus : 1.1 Toneburst : Geen Committed Diseqc commando : Input2 Snelle Diseqc : ja herhaal sequence : ja Commando volgorde : uncommitted, committed,toneburst Unicommited Diseqc commando : Input2 Diseqc herhaling : Geen LNB3 **** Satelliet : 23.5E LNB : LNB3 Prioriteit : Auto LOF : universele usb Spanningsmodus : Polarisatie Verhoogd Voltage = nee Tone modus : Band Diseqc-modus : 1.1 Toneburst : Geen Committed Diseqc commando : Input3 Snelle Diseqc : ja herhaal sequence : ja Commando volgorde : uncommitted, committed,toneburst Unicommited Diseqc commando : Input3 Diseqc herhaling : Geen LNB4 **** Satelliet : 28.2E LNB : LNB4 Prioriteit : Auto LOF : universele usb Spanningsmodus : Polarisatie Verhoogd Voltage = nee Tone modus : Band Diseqc-modus : 1.1 Toneburst : Geen Committed Diseqc commando : Input4 Snelle Diseqc : ja herhaal sequence : ja Commando volgorde : uncommitted, committed,toneburst Unicommited Diseqc commando : Input4 Diseqc herhaling : Geen LNB5 **** Satelliet : 0.8W LNB : LNB5 Prioriteit : Auto LOF : universele usb Spanningsmodus : Polarisatie Verhoogd Voltage = nee Tone modus : Band Diseqc-modus : 1.1 Toneburst : Geen Committed Diseqc commando : Input5 Snelle Diseqc : ja herhaal sequence : ja Commando volgorde : uncommitted, committed,toneburst Unicommited Diseqc commando : Input5 Diseqc herhaling : Geen et voila. nu ook makkelijk printbaar :-)
omulder Geplaatst: 6 november 2009 Geplaatst: 6 november 2009 Origineel bericht van: verkerkbr Toevoeging: De keuze voor een snelle Disecq kun je ook op aan zetten. Gr.. Br... Bij mij staat het zoals hieronder, maar wat maakt het eigenlijk uit als je het op ja of nee zet ? Snelle Diseqc : ja herhaal sequence : ja Heb dan wel de SAB switch, weet niet of dat uit maakt. DM800HD DM500 PLi Jade3 Multi Focus Dish E85 42E - 28,2E - 23,5E - 19,2E - 13E - 7E SAB GD-10A
Gast DreamSat06 Geplaatst: 7 november 2009 Geplaatst: 7 november 2009 Beste Satmann, je schreef: " alle, hier dan maar een overzicht van de 5 lnb's OPGELET !! dit is voor de versie EMP-Centauri V2 ! niet de V1!" en vervolgens geef je de instellingen zoals het bij jou functioneert. Misschien kan je bij gelegenheid eens een testje voor mij doen. Ik heb bij de fabrikant op zijn site gekeken en gezien dat voor de V2 versie "Committed Diseqc commando:" op "geen/non" moet (mag) staan. Jij hebt hem op "input X" staan. Zou het voor mij (en anderen) ook eens op Committed Diseqc commando: Geen" willen proberen. De fabrikant geeft op zijn site de volgende instellingen: Table 1: P.168 V1 / P.168-W V1 Sat system A: committed A (1), uncommitted A (1) Sat system B: committed B (2), uncommitted A (1) Sat system C: committed C (3), uncommitted A (1) Sat system D: committed D (4), uncommitted A (1) Sat system E: committed A (1), uncommitted B (2) Sat system F: committed B (2), uncommitted B 21) Sat system G: committed C (3), uncommitted B (2) Sat system H: committed D (4), uncommitted B (2) Table 1: P.168 V2 / P.168-W V2 !! Sat system A: committed none, uncommitted 1 Sat system B: committed none, uncommitted 2 Sat system C: committed none, uncommitted 3 Sat system D: committed none, uncommitted 4 Sat system E: committed none, uncommitted 5 Sat system F: committed none, uncommitted 6 Sat system G: committed none, uncommitted 7 Sat system H: committed none, uncommitted 8
verkerkbr Geplaatst: 7 november 2009 Geplaatst: 7 november 2009 Committed Input X aangeven heeft geen functie bij versie V2. Ik gebruik hier versie 2. Bram
Obi Wan Geplaatst: 7 november 2009 Geplaatst: 7 november 2009 Satmann, je instellingen zijn niet de juiste. Ik heb deze switch ook en heb uitgebreid contact gehad met EMP omtrent deze switch en de werking met een DM800. Voor een juiste werking met een DM800 is het vereist dat: 1. Versie van je diseqc is NA juni 2008 voor de V2 2. Image op dreambox recent is met nieuwste drivers en verse kanalenscan 3. Recente tuner hebt en iet van de eerste edities Als je dit gedaan hebt moet je de switch als volgt instellen: LNB1 **** Satelliet : Hotbird 6/8/9 13E LNB : LNB1 Prioriteit : Auto LOF : Universele LNB Spanningsmodus : Polarisatie Verhoogd Voltage = NEE Tone modus : Band Diseqc-modus : 1.1 Toneburst : GEEN Committed Diseqc commando : GEEN Snelle Diseqc : NEE herhaal sequence : NEE Commando volgorde : uncommitted, committed, toneburst Unicommited Diseqc commando : Input1 Diseqc herhaling : GEEN Het enige wat je dus moet aanpassen per LNB is 1. Een Diseqc 1.1 aansturing 2. Volgorde veranderen naar uncommitted, committed, toneburst 3. De poort van de satelliet die je wilt bedienen Ik heb dit al veelvuldig beschreven en dit is de juiste instelling van de switch. Dit heeft de fabrikant zelf opgegeven! Ik heb dit nu al een jaar draaien zonder problemen dus ik weet wat ik schrijf. Succes Hierbij bewijs van EMP met de juiste instellingen in de bijlage Xtrend ET9000 - OpenPLi 4.0Ontvangst: 7,13,19,23,28,42E
davmal Geplaatst: 7 november 2009 Geplaatst: 7 november 2009 Hoe moet je deze Volgorde veranderen naar uncommitted, committed, toneburst bij een 7020 met gemini 4.6 ? Dreambox 7020 160 GB big viscosat HD , primefocus 180 cm V-box , digibox, dreambox 8000 HD 500GB
davmal Geplaatst: 7 november 2009 Geplaatst: 7 november 2009 Origineel bericht van: davmal Hoe moet je deze Volgorde veranderen naar uncommitted, committed, toneburst bij een 7020 met gemini 4.6 ? lnb1 hotbird poort1 moet dat niet lnb0 en poort 1 zijn en lnb1 astra 19,2 poort 2 enz...... Dreambox 7020 160 GB big viscosat HD , primefocus 180 cm V-box , digibox, dreambox 8000 HD 500GB
Gast SatMann Geplaatst: 8 november 2009 Geplaatst: 8 november 2009 Obi Wan, bedankt voor je tip. ik heb en mijn instelling getest = werkt. de uwen = werkt. dus hieronder een vb hoe het nu staat : LNB1 **** Satelliet : 13E LNB : LNB1 Prioriteit : Auto LOF : universele usb Spanningsmodus : Polarisatie Verhoogd Voltage = nee Tone modus : Band Diseqc-modus : 1.1 Toneburst : Geen Committed Diseqc commando : geen Snelle Diseqc : nee herhaal sequence : nee Commando volgorde : uncommitted, committed,toneburst Unicommited Diseqc commando : Input1 Diseqc herhaling : Geen en dan zo verder voor alle input's. toch raar dat hun kleine heel handleiding van 30 lijntjes op V2 spreekt van input1-input8 zonder echt een uitleg. maar het werkt dus met beide instellingen. bedankt.
Obi Wan Geplaatst: 8 november 2009 Geplaatst: 8 november 2009 Beste Satmann, Zoals ik al aangaf was/is jouw instellingen voor deze switch niet juist en daarmee niet per definitie niet werkend. Want wat jij doet is extra herhalingen en commando's meesturen die helemaal niet nodig zijn en alleen maar het proces vertroebelen. Je instellingen werken dus wel maar zijn niet de meest ideale. Vandaar dat ik dit wilde rechtzetten. Veel plezier met je opstellingen en switch en hoop dat mensen deze instellingen nu goed op orde hebben aangezien deze switch vaak gekozen wordt als 8/1 switch ism een Dreambox Xtrend ET9000 - OpenPLi 4.0Ontvangst: 7,13,19,23,28,42E
Gast SatMann Geplaatst: 8 november 2009 Geplaatst: 8 november 2009 Obi Wan, ik bemerk wel dat mijn jouw instellingen het sneller zapt. dus dit is zeker positief. Ik gbruik je instellingen nu een dag en dat is prima. dus hopelijk dat we daar nu ook aan uit zijn :-) greetz en dikke merci.
vGnp Geplaatst: 8 november 2009 Geplaatst: 8 november 2009 Origineel bericht van: SatMann mijn jouw instellingen Welke instellingen zijn het nu precies? vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
Gast SatMann Geplaatst: 9 november 2009 Geplaatst: 9 november 2009 @vGnp wel beide werken, maar ik gebruik nu deze van Obi Wan, ik heb daar een voordeel in zapsnelheid. de groen gekleurde gebruik nu dus. LNB1 (deze zitten er niet meer in, oude instellingen) **** Satelliet : 13E LNB : LNB1 Prioriteit : Auto LOF : universele usb Spanningsmodus : Polarisatie Verhoogd Voltage = nee Tone modus : Band Diseqc-modus : 1.1 Toneburst : Geen Committed Diseqc commando : Input1 Snelle Diseqc : ja herhaal sequence : ja Commando volgorde : uncommitted, committed,toneburst Unicommited Diseqc commando : Input1 Diseqc herhaling : Geen LNB1 **** Satelliet : 13E LNB : LNB1 Prioriteit : Auto LOF : universele usb Spanningsmodus : Polarisatie Verhoogd Voltage = nee Tone modus : Band Diseqc-modus : 1.1 Toneburst : Geen Committed Diseqc commando : geen Snelle Diseqc : nee herhaal sequence : nee Commando volgorde : uncommitted, committed,toneburst Unicommited Diseqc commando : Input1 Diseqc herhaling : Geen
Gast 44piet Geplaatst: 9 november 2009 Geplaatst: 9 november 2009 Origineel bericht van: SatMann @vGnp wel beide werken, maar ik gebruik nu deze van Obi Wan, ik heb daar een voordeel in zapsnelheid. de groen gekleurde gebruik nu dus. LNB1 (deze zitten er niet meer in, oude instellingen) **** Satelliet : 13E LNB : LNB1 Prioriteit : Auto LOF : universele usb Spanningsmodus : Polarisatie Verhoogd Voltage = nee Tone modus : Band Diseqc-modus : 1.1 Toneburst : Geen Committed Diseqc commando : Input1 Snelle Diseqc : ja herhaal sequence : ja Commando volgorde : uncommitted, committed,toneburst Unicommited Diseqc commando : Input1 Diseqc herhaling : GeenLNB1 **** Satelliet : 13E LNB : LNB1 Prioriteit : Auto LOF : universele usb Spanningsmodus : Polarisatie Verhoogd Voltage = nee Tone modus : Band Diseqc-modus : 1.1 Toneburst : Geen Committed Diseqc commando : geen Snelle Diseqc : nee herhaal sequence : nee Commando volgorde : uncommitted, committed,toneburst Unicommited Diseqc commando : Input1 Diseqc herhaling : Geen nou is het hetzelfde als met een vantage , de commando instelling
omulder Geplaatst: 9 november 2009 Geplaatst: 9 november 2009 Zoals je op de foto kan zien heb ik Snelle Diseqc : nee herhaal sequence : nee Gebruikt een SAB switch weet niet of dat uit maakt DM800HD DM500 PLi Jade3 Multi Focus Dish E85 42E - 28,2E - 23,5E - 19,2E - 13E - 7E SAB GD-10A
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen