steventje Geplaatst: 31 oktober 2009 Geplaatst: 31 oktober 2009 Hallo, Een vriend van mij wil ook een sat gaan ophangen. Nu vraag ik me af welke pluggen ik moet gebruiken om die sat op te hangen. Zijn dat gewone nylonpluggen voor baksteen of beton? Of met wat voor pluggen hangt jullie schotel vast? Groetjes Multytenne Twin
cheapwatcher Geplaatst: 31 oktober 2009 Geplaatst: 31 oktober 2009 Ik heb voor de bevestiging aan de stenen schuur gebruik gemaakt van bouwankers. Deze hebben geen pluggen nodig. Ik kan ze je aanraden, wat het spul hangt hier al tijden muurvast. Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10 VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665 Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700 Ziggo start CI+
Tonskidutch Geplaatst: 31 oktober 2009 Geplaatst: 31 oktober 2009 keilbouten in diverse lengten en dikten Compulsion Röyksopp
vGnp Geplaatst: 31 oktober 2009 Geplaatst: 31 oktober 2009 Origineel bericht van: denbosch en wat zijn bouwankers? Google is your friend vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
Tonskidutch Geplaatst: 31 oktober 2009 Geplaatst: 31 oktober 2009 yep... als je een goedkoop steentje hebt vermetseld wel ciao Compulsion Röyksopp
columbo Geplaatst: 31 oktober 2009 Geplaatst: 31 oktober 2009 Gewoon 10mm pluggen (Fischer)met houd draad bouten 8mm is meer dan voldoende voor massieve baksteen ,4stuks.mits goed gemonteerd,en van goede kwalieteit.
mebo870 Geplaatst: 31 oktober 2009 Geplaatst: 31 oktober 2009 Chemisch anker Het chemische anker is strikt genomen geen plug maar bestaat uit een glazen ampul met daarin twee van elkaar gescheiden reservoirs met chemische substanties die tezamen een twee-componentenmassa vormen. In het steen of beton wordt een gat geboord ter grootte van dit ampul, waarna dit er in wordt gebracht. Het bijgeleverde stalen draadeind wordt er vervolgens ingeslagen en in de juiste positie gebracht. Uit het verwoeste ampul vloeien de twee componenten samen en vormen een uithardende substantie waarin het draadeind verankerd wordt. Deze plugvariant is het sterkst belastbaar. Behalve in capsules zijn chemische ankers ook als tweecomponenten injectiemortels beschikbaar, die met behulp van een kitpistool kan worden geinjecteerd in het geboorde gat. Hierin zijn 3 formuleringen te onderscheiden: polyester injectieankers (beperkte belastbaarheid, met name geschikt voor zachtere materialen zoals steen en kalkzandsteen, vinylester injectieankers voor hoge belastbaarheid en pure epoxies voor extreme belastbaarheid. Kenmerkend voor alle chemische ankers is dat deze niet onmiddellijk belastbaar zijn zoals bij stalen ankers, maar onbelast moeten blijven totdat het anker volledig is uitgehard. Deze uithardingstijd is afhankelijk van de gekozen formulering, temperatuur en externe omstandigheden zoals vocht. The key to happiness. Stay away from idiots
Tonskidutch Geplaatst: 31 oktober 2009 Geplaatst: 31 oktober 2009 strengpers steen uh websites zoeken is ook voor den ollander mogelijk. en zoals Caddydriver al schreef hardheid en dichtheid van dergelijke stenen varieren van goedkoop 150€/1000st tot 650€/1000st dus dan beter verhuizen Sjaak(k) ? ciao Compulsion Röyksopp
RVP Geplaatst: 31 oktober 2009 Geplaatst: 31 oktober 2009 Ik snap wel wat Sjaak bedoeld, maar de praktijk leert dat een keilbout prima werkt om een antenne / schotel te monteren. In de 80s plaatste ik mijn Fuba met rotor al op die manier en midden 90s hang ik mijn schotel al zo op. Geen probleem.
Gast 1664 Geplaatst: 31 oktober 2009 Geplaatst: 31 oktober 2009 Ik heb een keer een baksteen kapotgedraaid door het gebruik van een keilbout. Je hebt weinig invloed op de druk die de bout uitoefend op de baksteen, 1 keer te hard aandraaien en de steen breekt. Sindsdien gebruik ik chemische ankers, dat werkt echt geweldig! Op dit moment zitten mijn schotels vast in holle betonelementen, daar kun je eigenlijk alleen speciale chemische ankers voor gebruiken want er is niet genoeg 'grip' voor keilbouten. Ook nu zit alles uitstekend vast en zonder buitenwaardse druk op het beton.
theparasol Geplaatst: 31 oktober 2009 Geplaatst: 31 oktober 2009 Keilbouten heb ik ook gebruikt, juiste afmeting boor gebruiken en vast is vast! Voor grote wokken (lees windvangers) is een chemisch verankering wel aan te bevelen.
clemens2 Geplaatst: 31 oktober 2009 Geplaatst: 31 oktober 2009 Ik gebruik voor het vast zetten nylon 10 mm pluggen met daarbij de juiste maat schroef.Geen keilboouten deze moet je soms toch weer na trekken. Chemische ankers ken ik wel voor in een vloer maar voor in de muur weet ik niet of er niet iets uit zal lopen tijdens het monteren en voor je het weet heb je dan een lelijke streep over de muur. sab ultimate hd 88cm schotel (2 keer zelfde installatie) samsung dvbt
Miauw Geplaatst: 31 oktober 2009 Geplaatst: 31 oktober 2009 Mij is uitgelegd: Fischerpluggen 10mm met Fredbouten 8mm is voor een stenen muur. Keilbouten zijn voor een betonne muur. Ik gebruik de eerste in combinatie met 2 meter mastjes van 8 kg en dan de schotel er nog aan. Op de ander staat een antenne niets te doen, maar daardoor heb ik straks geen gezeur bij vervanging. Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.
Jan007 Geplaatst: 1 november 2009 Geplaatst: 1 november 2009 Mijn schotel hangt vast met inox draadstangen doorheen de muur van de garage, daar stoort dit niet.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen