Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hello,

Gezien de kabel hier in de nabije toekomst wordt "buitengewipt" , blijft enkel de ontvangst over d.m.v de schotel. Nu heeft mijn echtgenote geen kaas gegeten van dit schotelgedoe en wil ze gewoon verder kunnen werken op haar LCD TV ( heeft een DVB-T ingang ). Dus ben ik aan het afspeuren wat ik in mijn regio zo allemaal zou kunnen ontvangen.Enkele gegevens :

Poperinge---> Egem +/- 50 km (ontvangst vlaamse zenders)

Poperinge---> Doornik +/- 50 km (ontvangst waalse zenders)

Poperinge---> Boeschepe (Mont-De-Cats) +/- 15 km (ontvangst franse zenders)

Graag zou ik de nodige antennes op de zolder monteren en niet buiten.

Enfin weet nu niet of dit allemaal haalbaar is en hoe ik eraan moet beginnen want ik ben in DVB-T een echte leek.

Toch dacht ik dat mijn ligging in Belgie toch wat zenders kan aanbieden ( alles in FTA natuurlijk ).

Kan iemand mij wat verder helpen , dus qua benodigheden en mij misschien ook eens aangeven welke zenders ik zoal "zou" kunnen ontvangen.

Alvast bedankt op voorhand.

feedhunting , a crazy hobby !

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Geplaatst:

Waar om een ant.op zolder?buiten op het dak is veel beter,dat hadden we vroeger ook,je kunt zo veel meer zenders ontvangen . Gewoon met een ouder wets harkje,deze moet alleen 1/4 slag worden gedraait van Hor. naar Vertikaal.verder de Tuner in je TV laten zoeken automaties vind hij dan alle zenders die beschikbaar zijn,dus meschien zefs een paar duitsers,dit hangt van de antenne af hoe beter des te meer onvang je,net als in de annaloge tijd.vergeet niet die 5v uit te zetten,deze is voor een actieve Ant.en moet bij een gewone Ant.uitgezet worden.in princiepe is een Ant.voldoende.deze richt je op de zwakste zender.de rest komt toch wel door.De zenders die ontvangt komen vanzelf in een lijst te staan,naa het zoeken op je TV.

Geplaatst:

Hallo Crazy Sat,

Met een binnenantenne moet je zeker en vast de franse kanalen kunnen ontvangen.In uw plaats zou ik eerst proberen met één antenne de franse kanalen te intercepteren en dan dezelfde antenne draaien tot je Egem kunt ontvangen.Voor de RTBF-kanalen moet je antenne vertikaal gepolariseerd zijn,dus gewoon i.pl.v. je antenne horizontaal te installeren deze verticaal zetten.In elk geval kun je met één antenne bepalen of je alle drie de zenders kunt ontvangen.Eventueel ,indien alles lukt kun je antennes bijplaatsen.Naar miin gevoelen zou je geen enkel probleem mogen hebben.Voor de franse kanalen kun je eventueel ook je antenne op Bovignie richten.Succes.

Geplaatst:

Heb even mijn laptop op zolder gezet met een cinergy XS terratec USB stick erin. Een gewone UHF/VHF/FM binnenhuis antenne met 2 sprieten en ingebouwd versterkertje aangesloten. Even een zoekloop naar stations laten lopen en dit is het resultaat van ontvangst.

(Laat hier enkel de TV zenders zien)

Provider VRT : één,canvas/ketnet en canvas/ketnet+

Provider GR1 : LCP,FR2,FR3,FR4,FR5,ARTE en ATH (gecodeerd)

Provider: NTN : BFM TV,Direct 8,Gulli,i>TELE,Virgin 17 en WEO

Zal nog even andere posties innemen en kijken of ik de Waalse vrienden in beeld krijg.

@colombo :

Waarom op zolder : omdat vrouwlief niets meer op het dak wil van antennes, Er hangen nu reeds twee schotels en dat vind ze meer dan genoeg.Trouwens denk ik dat voor ontvangst van DVB-T het niet veel uitmaakt of je antennes buiten of binnenhuis hangen.

De Duitse grens is zowat een 300 km. van hier dus mag ik deze wel vergeten dacht ik.

Enfin ik hoor wel verdere reacties.

feedhunting , a crazy hobby !

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Geplaatst:

Schaf je een goede antenne aan en ik ben zeker dat je VRT,franse kanalen en de RTBF-kanalen kunt capteren.Eventueel een goede lijnversterker gebruiken.Voor wat de duitse kanalen betreft:"Forget it!".Er zijn nog meer franse kanalen te ontvangen maar je zult het wel merken als je antenne goed afgeregeld is.Eventueel zoeken op franse TNT-kanalen

Geplaatst:

Hey Crazy Sat,

Ik heb eens een installatie gedaan in Lampernisse en daar was ontvangst van RTBF mogelijk op 7 meter hoogte. Dus daat moet voor u ook lukken.

Monts des Cats geeft voor u ook voldoende dekking. Klik

Maar ook Bouvigny is zekker sterk genoeg en ligt in dezelfde richting voor u. Klik

Wat je normaal FTA uit Frankrijk kan ontvangen zijn; TF1, France 2, France 3, France 4, France 5, arte, M6, W9, NT1, Paris Premiere, LCP, NRJ12, Direct 8, BFM TV, i>Tele, Virgin 17 en Gulli.

mvg

Geplaatst:

Frequenties per zendmast:

Mont des Cats:

K30 546 MHz

K31 554 MHz

K32 562 MHz

K35 586 MHz

K44 658 MHz

K48 690 MHz

Bouvigny:

K23 490 MHz

K26 514 MHz

K30 546 MHz

K31 554 MHz

K35 586 MHz

K48 690 MHz

mvg

Geplaatst:
Origineel bericht van: Crazy Sat
Trouwens denk ik dat voor ontvangst van DVB-T het niet veel uitmaakt of je antennes buiten of binnenhuis hangen.

confused oh? Ik denk dat niet iedereen dat met je eens is...

Als je nog buiten gaat met een richtantenne probeer Dover eens, net iets meer dan 100km bij jou vandaan...
Hier een tabel van de Britse zenders, kijk voor Dover e.o. bij Meridian.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) OpenPLi 9

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 9
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, Channel Master 120cm offset: 23.5°E-8°W  SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Geplaatst:
Origineel bericht van: Crazy Sat
Trouwens denk ik dat voor ontvangst van DVB-T het niet veel uitmaakt of je antennes buiten of binnenhuis hangen.
confused
Citaat:
oh? Ik denk dat niet iedereen dat met je eens is...

Nee inderdaad zeker een UHF antenne moet buiten staan; dat is een wereld van verschil met binnen maar als binnen kan en je hebt wat je wil zien is het wel klaar natuurlijk smile
Geplaatst:
Origineel bericht van: Jassy
100km en 500W of 2kW? Daar twijfel ik sterk over wink

Klopt, maar ik kan me ergens herinneren dat ze in Engeland het vermogen opgeschroefd hadden of willen gaan opschroeven zodra de analoge zenders uitgeschakeld zijn, maar kan effe niet meer vinden waar dat stond.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) OpenPLi 9

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 9
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, Channel Master 120cm offset: 23.5°E-8°W  SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Geplaatst:
Origineel bericht van: Lexzie
Klopt, maar ik kan me ergens herinneren dat ze in Engeland het vermogen opgeschroefd hadden of willen gaan opschroeven zodra de analoge zenders uitgeschakeld zijn, maar kan effe niet meer vinden waar dat stond.

Inderdaad, Crystal Palace schroeft in april 2012 het vermogen op van 20 naar 200kW maar die zender staat nog 100km verder weg.
Geplaatst:
Origineel bericht van: alleyoop
Origineel bericht van: Lexzie

Inderdaad, Crystal Palace schroeft in april 2012 het vermogen op van 20 naar 200kW maar die zender staat nog 100km verder weg.

Hier is de link voor de zender "Dover"
Deze gaat in 2012 ook omhoog in vermogen
http://www.ukfree.tv/txdetail.php?a=TR274397

1 july 2012:
Freeview power increase from 1,417 W to 60,000 W, 42 times stronger

Ik denk dat er dan in de Westhoek reële mogelijkheden gaan zijn om BBC via DVB-T te kunnen kijken.
Nog even wachten wink

Groetjes,

S.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen