Ga naar inhoud


UFS910 - DiSEqC probleem, Kathi "default" naar Astra 19


Gast jefke2

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Mijn eerste post hier ... en al meteen om een probleem te melden.

 

Heb de Kathrein UFS910 nu al goed 2 jaar, en vanaf dat de BA bootloader er was omgeschakeld op Enigma2. Huidige image: E2 BA AAF Last Summer Dream op USB en AAF 2.0e in flash.

 

Schotelopstelling: Triax 88 cm met multifeedhouder en daarop 4 x Quad LNB voor Hotbird 13°, en Astra 19°, 23° en 28° en dat hangt allemaal aan een DiSEqC 2.0 4/1 switch.

 

Deze opstelling heeft altijd prima gewerkt tot voor kort... Nooit wat veranderd aan de tunerinstelling:

 

- advanced instelling.

- DiseqC 1.2

- Hotbird 13° op LNB1 / Input1

- Astra 19° op LNB2 / Input2

- Astra 23° op LNB3 / Input3

- Astra 28° op LNB4 / Input4

 

Sinds kort krijg ik alleen nog maar zenders van Astra 19°. Als ik zap naar een andere satelliet krijg ik of de melding "Tune failed" of de melding "SID not found in PAT"

 

Dacht eerst aan een probleem met Last Summer Dream, maar heb al eens een Rising Sun teruggeflasht die zeker nog prima werkte, helaas zelfde resultaat.

 

Al een andere DiSEqC geprobeerd, zelfde probleem. Een andere receiver geprobeerd : werkt prima, dus afstelling van de schotel is OK.

 

Als ik in E2 naar de Satfinder ga, geeft ie voor alle 4 de satellieten dezelfde signaalsterkte. Blijkbaar "default" de Kathi dus steeds naar Astra 19°, heb zelfs al geprobeerd om bv. te zappen naar een BBC zender op Astra 28° en dan fysiek de LNB4 op Input2 geschroefd, maar zelfde resultaat : geen beeld.

 

Ik ben ten einde raad, en begin zelfs een hardware probleem te vermoeden met de tuner dat ie geen DiSEqC signalen meer stuurt of zo.

 

Is er iemand die reeds hetzelfde probleem heeft gehad of misschien zelfs een oplossing kent ??

 

Alvast bedankt,

 

J.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Na veel pogingen met de tuner instelling "advanced" (DiSEqC 1.1 en zelfs 1.0) ben ik eens gaan spelen met "simple" en daar DiSEqC A/B/C/D gekozen, en er was weer beeld op alle satellieten...

 

Thanks BbyN, je hebt me tenminste de goede richting gewezen.

 

Toch vreemd dat het zolang gewerkt heeft op de instelling "advanced". Misschien nieuwe drivers in E2 of iets dergelijks ?

 

J.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...