daltonagf Geplaatst: 1 november 2009 Geplaatst: 1 november 2009 gisteren zat er een mug op mijn scherm, die heb ik eraf gemept met een vliegenmepper. daar heb ik nu een streep over mijn scherm aan overgehouden (zie bijlage). is hier nog iets aan te doen of moet er een nieuw scherm in. mvg rob
satencom Geplaatst: 2 november 2009 Geplaatst: 2 november 2009 dat wordt een nieuw scherm die is nog wel tweedehands te krijgen Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
Moderator Matchless Geplaatst: 2 november 2009 Moderator Geplaatst: 2 november 2009 Citaat: gisteren zat er een mug op mijn scherm, die heb ik eraf gemept met een vliegenmepper Lol.. slimmerik, dat was je muisaanwijzer Maar je hebt idd het display zelf gemolt.Dat wordt een ander scherm. Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.
daltonagf Geplaatst: 2 november 2009 Auteur Geplaatst: 2 november 2009 moet het scherm precies het zelfde zijn of zijn er meerdere types die er in kunnen, mvg rob
daltonagf Geplaatst: 2 november 2009 Auteur Geplaatst: 2 november 2009 kan ik een scherm nemen byv acer al512 of al1521, al511, daar het lcd panel uit slopen en dan in mijn laptop. mvg rob
Moderator Matchless Geplaatst: 2 november 2009 Moderator Geplaatst: 2 november 2009 Zou ik niet zomaar doen. Het moet wel een vervangend type (cross reference)zijn. 1 cijfer of letter anders kan al een andere pinout hebben. En je wilt echt niet de massa aan een spanningslijn hebben. Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.
Gast stefanbeheer Geplaatst: 6 november 2009 Geplaatst: 6 november 2009 je kan proberen met een hele sterke machneet het beeld terrug te trekken ben zelf systeembeheerder dat werkt soms NIET altijd maar het is het proberen waard heeft verder geen risico's
wonderboy Geplaatst: 6 november 2009 Geplaatst: 6 november 2009 Als de pin aansluiting hetzelfde is, kun je zonder problemen uitwisselen. Let op! De aansluiting is altijd hetzelfde van de connector, echter de pinout kan anders zijn.(soms kun je deze aanpassen als je handig bent) Als je de pinout niet weet kun je het 1 á 2 sec. proberen, bij mij is op deze manier nog nooit een mobo of scherm defect gegaan. Heb er de laatste jaren 100+ zo vervangen. En een magneet werkt niet!, alleen bij een beeldbuis. Ik weet niet wat voor scherm je zoekt, heb er 10-tallen hier liggen
daltonagf Geplaatst: 6 november 2009 Auteur Geplaatst: 6 november 2009 het is een au optronics b154ew04 mvg rob
Asure Geplaatst: 7 november 2009 Geplaatst: 7 november 2009 Origineel bericht van: stefanbeheer je kan proberen met een hele sterke machneet het beeld terrug te trekken ben zelf systeembeheerder dat werkt soms NIET altijd maar het is het proberen waard heeft verder geen risico's Fijna tip systeembeheerder, diploma bij pakje boter cadeau gekregen ? Een LCD is heeft geen last van magnetisme, en is daar ook niet mee recht te trekken.. Bovendien, 'hele sterke' magneet is altijd af te raden voor een normale glasbuis-monitor omdat je daarmee het masker kapot kan maken of totaal uit zijn verband kunt rukken. Echte systeembeheerders gebruiken een zgn. degausser
columbo Geplaatst: 7 november 2009 Geplaatst: 7 november 2009 DEGAUSSING!!! Dat gaat overigens alleen als de beeld buis niet is gevallen,anders kun je het vergeten .Bij een LCD monitor kun je niets demagnetieseren.Het beschadigde Scherm moet je gewoon vervangen,hier aan valt niets te repareren.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen