Ga naar inhoud


heeft met wie begrijpt er belgische advocaten alles prepay internet+ telefonie.


sattv4iedereen

Aanbevolen berichten

Hi,

ik begrijp belgische advocaten niet.

wie te maken heeft met collectieve schuldbemiddeling of bewindvoering,hebben ze meestal een advocaat die hun geld regelt.

Ik vraag mij af waarom ze altijd naar prepay vormen gaan,daarentegen dat abonnementen goedkoper zijn als je er verstandig mee omspring.

In mijn voorbeeld,had ik een factuur van adsl voice gsm en mobiel internet.dat was 30+40+30 was 100€ per maand.

Nu dwint ze mij prepay te gaan,en ben ik hetvolgende kwijt:

1.aankoop van een prepay kaart 20€

2.aankoop van een internet sim kaart (de stick had ik al) 25 €

3.om te genieten van de promotie 15 € voor de prepay kaart.

de 25ste van de maand internet prepay kaart opgebruikt 25 € opgezet.de 29 ste van de maand 10 euro erop gezet en de 30 was het al afgelopen.

ik heb een sommetje van 95 euro,en dan mag ik nog niks downloaden of ik ben meer geld kwijt.

waarom willen advocaten altijd prepay kaarten,wetende dat een abonnement goedkoper is.en in nederland is het waarschijnlijk nog gsm abonnement te nemen.

en op andere plaatsen internetten gaat moeillijk,je hebt dan de update's niet van je gebruikte software.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites


Citaat:

waarom willen advocaten altijd prepay kaarten,wetende dat een abonnement goedkoper is

 

dat moet je dan niet hier vragen maar aan die advokaten...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Omdat je dan geld, wat je niet hebt, ook niet kan uitgeven.

 

Doordat de klant financiel onmondig is verklaard, en een abonnement een vorm van open krediet is, zal hij de voorkeur geven aan een prepaid vorm.

 

Daarmee kan je geen kosten maken, die niet afgedekt zijn.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met abbo's is het veel makkelijker om in de schulden te komen. Je kan maar blijven bellen.

 

Met prepaid is het afgelopen wanneer je eenmaal je geld hebt opgebeld.

 

Dus veel meer controle over de uitgave...

 

Daarnaast kan het zo zijn dat je geen abbo kunt krijgen door eventuele registraties (in NL bij het BKR).

 

Citaat:
daarentegen dat abonnementen goedkoper zijn als je er verstandig mee omspring.

 

m.b.t. deze stelling, een enkele uitzondering daargelaten, wanneer mensen in de schuldsanering komen en onder curatele worden gesteld hebben zij al aangetoond er niet verstandig mee om te kunnen springen.

 

Je zal je eerst moeten bewijzen en met de billen bloot moeten om je opgebouwde schulden af te lossen.

 

Ik stel echter voor dat je je phone afsluit, je internet opzegt, je auto verkoopt en eerst uit de schulden komt voordat je weer van deze luxe artikelen gebruik gaat maken.

 

Neem een biebpas, sla een dikke deken om en ga lezen. Kost niets. Ik heb ook ooit zo maanden gezeten omdat ik de eerste 2 jaar op mezelf nog een hoop te leren had. Des te sneller was ik er vanaf.

 

Ik stond op het punt om ook d.m.v. het gerecht in de spiraal van loonbeslag etc. terecht te komen maar ik werd hard wakker geschud toen ik op een dag thuis kwam en mijn electriciteit was afgesloten. Ik heb toen, met veel hulp van familie, de boel weer recht weten te trekken. Maar kan je ook vertellen dat ik 5 jaar bezig ben geweest om 2 jaar 'lol' maken op te lossen.

 

Het leukste waren de eerste paar weken, toen ik bij me pa kwam en hem vertelde dat ik was afgesloten. Zijn reactie: *na 5 minuten uitgelachen te worden* 'Je mag hier eten en douchen. Af en toe een voetbal wedstrijd kijken. En voor de rest ga je maar vroeg naar bed. Merk ik dat je door blijft klooien dan zoek je ook maar een ander kosthuis.'

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik snap er niks van maar ik denk dat hij zo als ze dat hier in belgie noemen onder schuldbemiddeling staat,dat gaat hier echter normaal via het ocmw ofwel het sociaal te huis die regelen dan dat je leefgeld krijgt en de schulden worden betaald met loonbeslag,wat die advokaat er mee te maken heeft snap ik ook niet.

 

beter een vogel in de hand dan geen hand,greetz slider

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals door de topicstarter al wordt aangegeven er wordt gesproken over een bewindvoerder en dat is hier in Nederland een advocaat die optreedt als bewindvoerder/curator.

Dan mag je niet meer zelf handelen zelfs je post gaat naar de curator.

Zou me verbazen als het in België anders is. laugh

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: aart44
Zoals door de topicstarter al wordt aangegeven er wordt gesproken over een bewindvoerder en dat is hier in Nederland een advocaat die optreedt als bewindvoerder/curator.
Dan mag je niet meer zelf handelen zelfs je post gaat naar de curator.
Zou me verbazen als het in België anders is. laugh


het ligt er aan of het een verplichte bewindvoering is of niet,ikzelf ben als bewindvoerder aangewezen door de rechter voor mijn moeder ,ze heeft wel geen schulden mischien komt er een advocaat aan te pas als er schulden zijn die niet betaald worden?

beter een vogel in de hand dan geen hand,greetz slider

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...