antonlamers Geplaatst: 2 november 2009 Geplaatst: 2 november 2009 Hoi, Is dit mogelijk, dat ik via putty de dreambox en de NAS server kan benaderen. De SSH werkt op poort 22, maar hoe moet ik instellen dat ik kan kiezen of ik naar de dreambox wil of naar de NAS. Ik heb een zyxel P-2602HW-D adsl modem. Anton VU+ Solo2 OpenPli powered Triax 78 Triple LNB Qnap TS-119 NAS
Frans B Geplaatst: 2 november 2009 Geplaatst: 2 november 2009 Er zijn 2 oplossingen: of je gebruik 2 verschillende externe poorten zodat je die kan forwarden naar poort 22 en verschillende IP's , maar je kan ook via de dreambox ssh doen naar je nas. System Administrator (niet van deze site)
antonlamers Geplaatst: 2 november 2009 Auteur Geplaatst: 2 november 2009 Zou jij de 2 oplissing willen uitleggen hoe ik het moet instellen? Zo kan ik kijken wat het makkelijkste en of beste is Anton VU+ Solo2 OpenPli powered Triax 78 Triple LNB Qnap TS-119 NAS
vGnp Geplaatst: 2 november 2009 Geplaatst: 2 november 2009 Voor PuTTY Milo's tip gebruiken. vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
Frans B Geplaatst: 2 november 2009 Geplaatst: 2 november 2009 je moet in je router een willekeurige poort forwarden naar poort 22 en het ip van de dreambox. een andere willekeurige poort moet je forwarden naar poort 22 van je nas. zo kan je door de poort te kiezen de verschillende apparaten kiezen. De andere oplossing is om met ssh op je dreambox inloggen, en dan weer ssh doen, vanuit de command prompt van de dreambox, naar de nas. System Administrator (niet van deze site)
antonlamers Geplaatst: 2 november 2009 Auteur Geplaatst: 2 november 2009 Dus van buiten af is het bijvoorbeeld poort 1111 voor de dreambox en die wordt geforward (of getranslate?) naar poort 22 en voor de NAS bijvoorbeeld poort 2222 naar poort 22 Anton VU+ Solo2 OpenPli powered Triax 78 Triple LNB Qnap TS-119 NAS
Gast WalterN Geplaatst: 6 november 2009 Geplaatst: 6 november 2009 Let wel even op dat sommige poorten al in gebruik zijn of voorbestemd zijn. Ik kreeg het niet aan de praat omdat ik een soortgelijk poortnummer had gekozen en 2222 is volgens mij zo'n nummer. gr, Walter
vGnp Geplaatst: 6 november 2009 Geplaatst: 6 november 2009 Origineel bericht van: WalterN 2222 is volgens mij zo'n nummer Waar wordt 2222 dan voor gebruikt? De gebruikte poorten staan (Windows) in Windows Directory \System32\drivers\etc in het bestand services vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen