ergo Geplaatst: 2 november 2009 Geplaatst: 2 november 2009 Beste Satters, Heb dit weekend een splinternieuwe dm800 (origineel) aangeschaft. Heb het apparaat uit de doos gehaald en vervolgens mijn dm 7020 afgekoppeld op de Astra satelliet-positie (heb een Moteck sg 2100 A motor). Na er de nieuwste Gemini in gezet te hebben, had ik direct prachtig HD-beeld……………….echt schitterend. Echter de euforie was van korte duur. Ik dacht, laat ik eens naar een paar HD-kanalen op Hotbird gaan kijken, ik had Gemini ingesteld op Usals. De motor draaide een beetje weg van de astra positie, maar heeft de hotbird nooit bereikt. Sindsdien vele images geïnstalleerd, allen hetzelfde liedje. Hoe ik de motor ook installeer, op Usals (eenvoudig), of op geavanceerd (handmatig instellen), heb lukt mij niet om de motor aan het draaien te krijgen. Heel af en toe lukt het mij wel om de motor in de nul-positie te krijgen…………echter meestentijds krijgt de motor gewoon helemaal geen stroom (groene lampje op rotor is uit). Als ik dan bij de signaalmeting kijk zijn BER en Signaal gewoon ook 0. NB. De motor was perfect werkend op de 7020, heeft nooit een steek laten vallen. Ben even gaan googelen; blijkt dat velen dit probleem ervaren met de dm800. Op dit board is het niet uitvoerig besproken. Ben helaas nergens een werkende oplossing tegengekomen. Heb volgens mij vrijwel alles geprobeerd, van het verhogen van spanning (in geavanceerde modus) tot allerlei andere tweaks in het geavanceerd menu………niets helpt. Is het eventueel zo dat de externe voeding te zwak is om Motors te draaien, heb een flinke schotel van 1,20 meter? Ben bijna zover dat ik het apparaat maar weer omruil voor een dm 7020. Vind het instellen van de motor in enigma2 sowieso een drama. Het is toch eigenlijk onvoorstelbaar dat iets dat in enigma 1 zo eenvoudig kan worden ingesteld, zo oneindig veel onlogischer en ingewikkelder is in enigma 2? Tenslotte houd ik uiteraard ook de mogelijkheid open dat mijn dm800 defect is, hoewel ik mij dat moeilijk kan voorstellen bij een nieuw apparaat. Hoe zien jullie dat? Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
friendlyguy_100 Geplaatst: 2 november 2009 Geplaatst: 2 november 2009 heel herkenmaar heb ik ook gehad. Ik gebruik trouwens Newnigma2. Bij mij was het probleem de kanalenlijst & satellite.xml. Daarom heb jij dat mogelijk ook bij alle images. Omdat je steeds dezelfde kanalenlijst erin zet. Jij gaat draaien naar Hotbird, en als die instelling (details) niet kloppen (verkeerde "default" transponder) dan wil USALS iets gaan vinden wat niet bestaat. Om een goede scan te maken, maak een kanalenlijst met van elke sat 1 goed FTA kanaal. Daarmee kan Usals tenminste richten. Let op: bij kanalenlijsten van het internet wil niet altijd een goede satelite.xml zijn. Zoek er 1 op het internet, en copieer die in de subdir van jouw kanalenlijst voordat je de lijst upload naar je ontvanger. Gewoon een vriedelijke gast, die ooit weer eens onder de 100kg zou willen gaan wegen. Dreambox 800 PVR, Triax 88cm Draaibaar (sg-2100a). (vroeger Strong-8000 en een Arrox Tiger-X)
ergo Geplaatst: 2 november 2009 Auteur Geplaatst: 2 november 2009 Is dat het nieuwste blackhole image? Heb ik geprobeerd.....geen verschil.........geen enkel image heeft mij geholpen tot nu toe...... Zijn er mensen die de zaak met precies dezelfde configuratie wel werkend hebben? Nb was nog vergeten te vermelden dat de LNB een inverto black ultra is.
guppje29 Geplaatst: 2 november 2009 Geplaatst: 2 november 2009 Ik gebruik de usals juist niet. Ik heb elke sat een positie gegeven. Daar werkt het perfect mee. Sommige setting gebruiken net iets andere xml thor op 0,8 of 0,9 of 1.0 sirius 4,8 of 5,0 astra 2 28,2 of 28,5 DM920 2x S2+1xDVB-C/T - Apple TV 4K - DM8000 2x S2 + 2x DVB-C
ergo Geplaatst: 2 november 2009 Auteur Geplaatst: 2 november 2009 Dank voor jullie reacties tot nu toe. Echter, als ik een nieuwe lijst maak met op elke sat een aantal fta zenders, lost dat ook het probleem van het geen stroom krijgen op de motor op (groen lampje brandt nu vaker niet dan wel)?
chevrolet Geplaatst: 2 november 2009 Geplaatst: 2 november 2009 Moteck sg 2100 A zie techn.handleiding en GEEN ondesteuning van USALS alleen GOTO-ondersteuning Specification: Model SG2100A Antenna Diameter 1.2M Max. Length of Motor Tube 18cm Azimuth Angle 75˚EAST ~ 75˚WEST ( 150˚ ) Adjustable Elevation Angle 10˚~75˚ Input / Output Voltage 13 / 18 VDC Power Consumption 50 mA ( Standby mode ) 200mA ( Normal) 350 mA ( Max.) Rotation Speed 1.9˚ / sec ( at 13V) ; 2.5 ˚/ sec ( at 18V) Satellite Positions 60 Connector F Type Command Protocol DiSEqC 1.2 Resynchronize Function YES Goto Position 0 Function YES Goto X Function YES Positioning Sensor Hall Effect Sensor EAST / WEST Limit Adjustable Hardware and Programmable Software Manual Button EAST / WEST "fortuna vitrea est" VU+ Duo
DeBeek Geplaatst: 2 november 2009 Geplaatst: 2 november 2009 Kleine correctie De SG 2100 A heeft wel degelijk Usuals. De SG 2100 zonder A heeft dit niet. Draaid hier namelijk prima heen en weer via Usuals
ergo Geplaatst: 2 november 2009 Auteur Geplaatst: 2 november 2009 Hallo friendlyguy_100, Kan je aangeven welke kanalenlijst je nu gebruikt, en tevens, wat je precies bedoelt met ''copieer die in de subdir van jouw kanalenlijst voordat je de lijst upload naar je ontvanger''?
ceesmf Geplaatst: 2 november 2009 Geplaatst: 2 november 2009 Had zelfde probleem verhoging van de power threshold settings bij de tuner configuratie loste eea op
chevrolet Geplaatst: 2 november 2009 Geplaatst: 2 november 2009 Lees de fabr. opgave. "fortuna vitrea est" VU+ Duo
ergo Geplaatst: 2 november 2009 Auteur Geplaatst: 2 november 2009 Origineel bericht van: chevrolet Lees de fabr. opgave. Wat bedoel ja daarmee? Heb dat boek wel doorgelezen............bracht mij niet op het juiste spoor...
ergo Geplaatst: 2 november 2009 Auteur Geplaatst: 2 november 2009 Origineel bericht van: ceesmf Had zelfde probleem verhoging van de power threshold settings bij de tuner configuratie loste eea op Geloof dat ik dit ook al geprobeerd heb, lnb op 18v gezet, hoog voltage gebruikt enz.........
DeBeek Geplaatst: 2 november 2009 Geplaatst: 2 november 2009 Origineel bericht van: chevrolet Lees de fabr. opgave. Inderdaad lees ze zelf eens... De juiste specs dan. Moteck DiSEqC 1.2h-h motor SG-2100A Schotels t/m een max. diameter van 120cm Lengte van de bevestigingsbuis 180 mm Azimuth hoek 75° OOST ~ 75° WEST ( 150° ) Instelbaar Elevatie hoek 10°~75° Voeding 13 / 18 V DC Stroomverbruik in stand-by mode 50mA Stroomverbruik in operating mode 200mA Stroomverbruik maximum 350mA Draaisnelheid 1.9° / sec ( op 13V) ; 2.5 °/ sec ( op 18V) Programmeerbare posities 60 satellieten Connectors F-type Operating protocol DiSEqC ä 1.2Aanstuurbaar met USALS Aansturing en voeding via normale enkelvoudige satellietcoax Handmatige knop oost/west En ook de rest van mijn antwoord. Citaat: Draaid hier namelijk prima heen en weer via Usuals en... Product Description... Moteck SG2100A Diseqc 1.2 Motor with USALS, which is the updated version of the SG2100.
ergo Geplaatst: 2 november 2009 Auteur Geplaatst: 2 november 2009 Origineel bericht van: DeBeek Origineel bericht van: chevrolet Lees de fabr. opgave. Inderdaad lees ze zelf eens... De juiste specs dan. Moteck DiSEqC 1.2h-h motor SG-2100A Schotels t/m een max. diameter van 120cm Lengte van de bevestigingsbuis 180 mm Azimuth hoek 75° OOST ~ 75° WEST ( 150° ) Instelbaar Elevatie hoek 10°~75° Voeding 13 / 18 V DC Stroomverbruik in stand-by mode 50mA Stroomverbruik in operating mode 200mA Stroomverbruik maximum 350mA Draaisnelheid 1.9° / sec ( op 13V) ; 2.5 °/ sec ( op 18V) Programmeerbare posities 60 satellieten Connectors F-type Operating protocol DiSEqC ä 1.2Aanstuurbaar met USALS Aansturing en voeding via normale enkelvoudige satellietcoax Handmatige knop oost/west En ook de rest van mijn antwoord. Citaat: Draaid hier namelijk prima heen en weer via Usuals en... Product Description... Moteck SG2100A Diseqc 1.2 Motor with USALS, which is the updated version of the SG2100. ok, die handleiding ken ik...............helaas werken beide manieren niet bij mij.......usals en handmatig.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen