Ga naar inhoud

afstellen lnb's

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hi jongens,

ik kom niet uit met de zoekfunctie,ik heb een 80cm schotel gericht op hotbird(snr 92%)ik wil uibereiden met nog's 2 lnbs voor astra 19,2 en thor 1 west,kan iemand mij vertellen hoel groot de afstand tussen de lnb's moet zijn?en welke volgorde moet ik in me reciever geven?ik heb dm7000s.alvast bedankt.

gr,Sinbad

Geplaatst:

hhmm,ik dacht omdat ik em op hotbird gericht hebt dat als ik de linker lnb(achter de schotel gezien)ver naar links schuif thor zal ontvangen,maar hoe ver(cm)moet de lnb voor astra staan dan?en bedankt voor je antwoord :)(als dit onderwerp al eerder behandeld is,zal wel,graag de link.

sinbad

Geplaatst:

Sinbad , ik heb op een Triax 78 cm 28.5º oost en 5º oost , dat is 23.5º verschil .

Dus 19.2 + 1º moet kunnen mits Thor sterke transponders heeft .

Misschien moet je wel de astra en HB lnb nog verder uit het brandpunt zetten .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Geplaatst:
Origineel bericht van: columbo
1graat west gaat niet samen met 19,2*& 13* oost op een normale schotel met vaste opstelling.de volgorde op je DM 7000 maakt niets uit.

Omdat het huis deze week in de steigers moest , had ik de triax schotel (72 cm breed / 78 cm hoog) van de steun gehaald .
Vanmorgen weer terug geplaatst .
Maar eerst voor Sinbad , jou (en omdat ik het zelf ook wilde weten) gewoon de hele schotel zo gedraaid dat ik op de lnb , waar ik normaal Sirius op ontvang , nu Thor binnen kwam .
Optimaal gezet op tp 12608 V met een signaal van 97% en 68% kwaliteit op de Maxplus 2100S .
Zonder ook maar enkele lnb te verstellen , kreeg op de ex HB lnb (13º E) nu Eutelsat W3a (7º E), op de ex Astra 1 (19.2º E) nu de HB (13º E)en op de ex Astra 2 (28.2º E) nu Astra 3A (23.5º E) op de tp 11.914 H
97% sign. en 78 kwal.

Van links naar rechts dus nu : 23.5ºE -- 13ºE -- 7ºE -- 1ºW

triax%204in%201.jpg

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Geplaatst:

Hallo , mag ik weten waarom je niet de multifeed montage die voor de triax geleverd wordt gebruikt,

Geplaatst:

Ja , hoor mag gerust !

Deze schotel hangt al hééél lang , toen bestond net de triax 6º duo-houder welke aan de arm zit .

Geplaatst:
Origineel bericht van: trust
Ja , hoor mag gerust !
Deze schotel hangt al hééél lang , toen bestond net de triax 6º duo-houder welke aan de arm zit .
dat is dan duidelijk mvg

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen