Ga naar inhoud


Hoe TAB gebruiken in webformulier?


Murdock

Aanbevolen berichten

Hoe kan ik in een tekstformulier op een website de TAB knop gebruiken, zodat er dus een TAB onstaat en niet doorgesprongen wordt naar het volgende veld?

Receiver: VU+ Solo 4K

Schotel: Digiality 85cm multifocus, 4x Triax PLL LNB, 4x Digiality DiSEqC 1.0 High-Iso (Astra1-2-3, Hotbird)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dat kan in principe niet. De enige mogelijkheid is volgens mij door zelf alle ingetypte karakters "af te vangen" en te kijken of het een tab-karakter was of niet.

 

Maar je stuurt vervolgens wel de logica van je web form in de war, want bijvoorbeeld de zgn. tab-order werkt dan ook niet meer door het hele formulier heen. Die stopt dan namelijk daar waar jij de tabs afvangt.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is voor een kabelkrant waar je online pagina's kunt bewerken. In de originele tekst staan tab's. Het gaat dan om een pagina met sportuitslagen.

 

 

Receiver: VU+ Solo 4K

Schotel: Digiality 85cm multifocus, 4x Triax PLL LNB, 4x Digiality DiSEqC 1.0 High-Iso (Astra1-2-3, Hotbird)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet hoe flexibel die software is (zelfgeschreven?) maar je zou er voor kunnen kiezen om in plaats van één groot tekstvlak dat integraal op de kabelkrantpagina wordt opgenomen meerdere velden te definiëren die vervolgens allemaal een vaste plek op de kabelkrant krijgen. In feite wijzigt er niet zoveel denk ik, want het tekstvak zal nu ook een bepaalde plek op de kabelkrantpagina hebben gok ik, en er zal ook ruimte voor een kop zijn bijvoorbeeld.

 

Dan kun je gewoon voor iedere clubnaam een vakje maken en op iedere rij ook een vak voor de uitslagen. Voorbeeldje:

 

Vak 1, rij 1: FC Onbestaande Boys | Vak 2, rij 1: FC Weinig Inspiratie | Vak 3, rij 1: 2-1

 

Lijkt me een betere manier dan met scriptje tabs af te vangen. Maar dan moet het wel mogelijk zijn, anders is een Javascript WYSIWYG editor als TinyMCE of de hierboven genoemde CKEditor een goede optie. Die gedragen zich namelijk als een echte editor.

Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit kan wel, maar is een beetje onduidelijk met het invoeren. Ik zal de maker van de software hierover eens contacten.

Receiver: VU+ Solo 4K

Schotel: Digiality 85cm multifocus, 4x Triax PLL LNB, 4x Digiality DiSEqC 1.0 High-Iso (Astra1-2-3, Hotbird)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt er niets aan als je mensen via een omweg tabs laat invoeren, want als je die ingevoerde tekst vervolgens als een web-pagina laat weergeven worden die tabs niet als tabs weergegeven.

 

Browsers doen niets met die tabs, dus je kunt daar ook geen tabel (in tabelvorm) mee samenstellen. Dat kan alleen door het ook daadwerkelijk als een "html table" weer te geven. En dat vereist dus een andere vorm van invoer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik het goed begrijp is het niet voor op internet, dus dan is dat geen probleem. Overigens, wanneer het wel op internet is dan zou je in de output ook kunnen kiezen voor, inderdaad, tabellen.

Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, de playout is geen browser en kan dus ook niets met HTML. Ik zal eens kijken tot hoever ik de software voor de webplugin kan aanpassen....

Receiver: VU+ Solo 4K

Schotel: Digiality 85cm multifocus, 4x Triax PLL LNB, 4x Digiality DiSEqC 1.0 High-Iso (Astra1-2-3, Hotbird)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...