gattaccio Geplaatst: 2 november 2009 Geplaatst: 2 november 2009 heb onlangs gemerkt dat bij de dm 8000 telnet wel inlogt maar als ik dan een commando ingeef zoal "cd" of "ls" hij hier geen uitkomsten op geeft. heeft iemand hier mischien een uitleg voor zodat ik verder zou kunnen.
vGnp Geplaatst: 2 november 2009 Geplaatst: 2 november 2009 In root's profile map gebeurt inderdaad niet veel. Zal wel iets met pad zijn. Maar als je naar / gaat dan werkt het wel. vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
gattaccio Geplaatst: 3 november 2009 Auteur Geplaatst: 3 november 2009 okdank je wel , weet je toevallig of ik ooktelnet op de dreambox kan installeren??
gattaccio Geplaatst: 3 november 2009 Auteur Geplaatst: 3 november 2009 sorry ik was even onduidenlijk. ik zou graag telnet in de dreambox willen gerbruiken. ik heb inmiddels gezien dat dit mogenlijk is in de dm8000 maar in de dm7000 lukt me dit niet. moet ik dit apartinstalleren???
paardengek Geplaatst: 3 november 2009 Geplaatst: 3 november 2009 Nee, je kunt met telnet ( is een windows programma ) altijd connecten met een linux apparaat ( is een dreambox ). Maar beter is om het programma putty te gebruiken, dan kun je inloggen met het veilige SSH ( poort 22 ). Maar ik heb het idee, dat je zelf niet goed aangeeft, wat je wilt. Daarbij kan een firewall op je windows pc, telnet ( poort 23 ) weleens blokeren. Met vriendelijke groet, paardengek Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen