Marc put Geplaatst: 2 november 2009 Geplaatst: 2 november 2009 Het is een zeer mooie plugin maar ik ervaar dat mijn dreambox 7000s zeer traag zapt van zodra de plugin geïnstalleerd wordt. Ik moet bijvoorbeeld een tiental seconden wachten alvorens ik weer naar een andere zender kan zappen. Indien ik bijvoorbeeld mijn hdd in mijn DM800 gemount toestel wil aanspreken dan moet ik een kleine minuut wachten alvorens ik in het menu kom. Doe ik een nieuwe installatie zonder deze plugin dan zapt alles weer als normaal. Herkent iemand dit probleem en/of biedt mij de oplossing aan? Ik gebruik de laatst PLI en download ze via softwarebeheer. Marc DM800PVR - met OpenPLI. Vu+Duo2 - met OpenPLI
hemertje Geplaatst: 2 november 2009 Geplaatst: 2 november 2009 ff zoeken op swap file en deze aanmaken op je box... DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs Hemertje.Dreambox Webmaster Sat-nerds Moderator Plinux Member
Marc put Geplaatst: 3 november 2009 Auteur Geplaatst: 3 november 2009 Ik veronderstel dat ik geen swap file kan aanmaken gezien ik multiboot draai of heb ik het verkeerd ? Groeten Marc DM800PVR - met OpenPLI. Vu+Duo2 - met OpenPLI
dAF2000 Geplaatst: 3 november 2009 Geplaatst: 3 november 2009 Jawel, swap maken is geen probleem in multiboot.
Marc put Geplaatst: 3 november 2009 Auteur Geplaatst: 3 november 2009 Ja idd, swap file aangemaakt en draait nu als een tierelier met de plugin. Bedankt Marc DM800PVR - met OpenPLI. Vu+Duo2 - met OpenPLI
Satori Geplaatst: 3 november 2009 Geplaatst: 3 november 2009 Sinds eergisteren de SQlite EPG geinstalleerd. De EPG werkt helemaal perfect maar ik heb hetzelfde probleem als Marc put. Het enige verschil is dat ik 2x een DM7020 heb. Beiden hebben de zapproblemen. Op voorstel van deze thread heb ik op beide machines de swap-file aangemaakt. Het lijkt wel iets beter te gaan, maar het blijft onwerkbaar. Zijn er nog andere dingen waar ik naar kan kijken? Groeten, Satori
JBnl Geplaatst: 4 november 2009 Geplaatst: 4 november 2009 Nou dit ik hier ook sinds ik de laatste versie heb gedownload en geinstalleerd, daarvoor nergens last van. Ik heb de laatste pli en opslag is CF. En een swapfile. groeten,JBnl
Kabeltje87 Geplaatst: 4 november 2009 Geplaatst: 4 november 2009 Hebben jullie alle EPG geactiveerd (ook de Csat en Nordic) dan is jullie epg.db zo groot geworden dat e.e.a. vertragend werkt. Bij het zappen wordt de epg van de zender al ingelezen. Het is een trade-off tussen epg van alles en nog wat, en een trage zaptijd. En wat minder epg en sneller zappen. Door het editten van de .dat file (via de dreambox EPG plugin - Channels knop) en het selecteren van referenties die je niet wilt (kijk naar de channel_reference_list op www.rytec.be) naar UNKNOWN of IGNORE zal de epg.dat ook minder zwaar maken. Willy ~~Rytec Team~~ Mutant HD-2400 / OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler) VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS *All Rytec EPG POWERED*
rudrood Geplaatst: 4 november 2009 Geplaatst: 4 november 2009 Hi, Is het ook mogelijk om de config aan te passen naar minder dagen EPG? Denk dat dat wellicht ook een optie zou zijn. Thanks!
JBnl Geplaatst: 4 november 2009 Geplaatst: 4 november 2009 Ik download alleen TVV/C+NL. Die heb ik gekozen in de epg config. Dan zou het toch goed moeten zijn ? groeten,JBnl
Kabeltje87 Geplaatst: 4 november 2009 Geplaatst: 4 november 2009 Origineel bericht van: rudrood Hi, Is het ook mogelijk om de config aan te passen naar minder dagen EPG? Denk dat dat wellicht ook een optie zou zijn. Thanks! Is niet mogelijk met deze xmltv files. Er wordt 1 file aangemaakt voor de hele periode van 6 tot 8 dagen. Deze files worden aangemaakt door Rytec en op vraag van anderen heeft Rytec voor verschillende zenders het zelfs nog uitgebreid naar 8 dagen. Zo zie je maar, je kunt niet voor iedereen goed doen. Er blijf maar een ding over: de zenders waarvan je geen epg wil (omdat je er nooit naar kijkt) verwijderen uit de .dat file. Willy ~~Rytec Team~~ Mutant HD-2400 / OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler) VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS *All Rytec EPG POWERED*
Kabeltje87 Geplaatst: 4 november 2009 Geplaatst: 4 november 2009 Origineel bericht van: JBnl Ik download alleen TVV/C+NL. Die heb ik gekozen in de epg config. Dan zou het toch goed moeten zijn ? Zou goed moeten zijn. maar voor de zekerheid kijk maar eens in de Dreambox EPG plug-in of er niet één van de andere mogelijkheden per ongeluk geactiveerd is. Indien dat het geval is dan is de epg.db file opgeblazen. Je kunt dan enkele dagen wachten tot de EPG vanzelf verdwijnt. Of je kunt de epg.db wissen en een nieuwe epg.db aanmaken (door Sqlite even uit te zetten en terug aan te zetten). Willy ~~Rytec Team~~ Mutant HD-2400 / OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler) VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS *All Rytec EPG POWERED*
Kabeltje87 Geplaatst: 4 november 2009 Geplaatst: 4 november 2009 Origineel bericht van: rudrood Hi, Is het ook mogelijk om de config aan te passen naar minder dagen EPG? Denk dat dat wellicht ook een optie zou zijn. Thanks! Ik bedenk dit juist. Als je minder EPG wilt dan, dan download je toch minder vaak. Je kunt weliswaar niet minder dan 6 dagen EPG importeren, maar als je 4 dagen wacht voor de volgende import dan vermindert de EPG iedere dag. Als je dan de import van de paketten wat staggert (afwisselend downloaden) dan wordt de epg.db nooit heel groot. Er is geen optie voorzien in de plug-in om dit te bewerkstelligen. Echter door het aanpassen van de CRON job list is het wel mogelijk. Ik heb hier onder de uitleg gegeven voor het aanpassen van de Cronjob. Hiervoor moet je de file: /etc/cron/crontabs/root editten. Bij mij staat de volgende entry voor een download iedere dag: 25 5 * * * /var/bin/e1_CDS_TVV.sh > /tmp/e1_CDS_TVV.sh.log 2>&1 Indien je dit aanpast naar het volgende: 25 5 * * 1,5 /var/bin/e1_CDS_TVV.sh > /tmp/e1_CDS_TVV.sh.log 2>&1 Dan download je maar EPG op maandag en vrijdag. Als dit nu ook voor de andere tabs doet (maar dan op andere dagen dan zal EPG beduidend minder worden. Willy Citaat: Maar of je nu via een control panel of een editor de crontable bewerkt, je zult dezelfde velden moeten invullen. Voor gewone stervelingen is de crontable opgedeeld in 6 kolommen: <minuten> <uren> <dagen> <maanden> <weekdagen> <commando> Deze 6 kolommen kun je weer opdelen in 2 groepen, namelijk het "wanneer" en het "wat". Het "wat" is het eenvoudigst, maar toch weer lastig. Het is namelijk gewoon een commando zoals je dat ook op de CLI zou kunnen opgeven. Op Unix systemen is cron een veelgebruikt programma om bijvoorbeeld logbestanden te archiveren. Je kunt voor <commando> dus alles invullen wat op de CLI ook werkt, mits de gebruiker die de cron uitvoert ook gerechtigd is om het programma uit te voeren. Je kunt hiermee dus bijvoorbeeld ook mysqldump uitvoeren om een backup van je database te maken, want dat doe je uiteraard niet met een PHP script. Let er op dat als je de inloggegevens van je database meegeeft aan mysqldump, dat deze dan tijdens het uitvoeren voor iedereen met toegang tot de CLI leesbaar kunnen zijn. Hoe je nu PHP scripts uit kan voeren met cron leg ik later uit. Het "wanneer" is dus verdeeld in 5 kolommen en elke kolom kan op dezelfde manier worden ingevuld. Voor het aangeven van de momenten waarop de cronjob moet worden uitgevoerd kun je gebruik maken van getallen, het sterretje (*) als wildcard, de komma (,) om waardes te plakken, het minteken (-) om een range aan te geven en de slash (/) voor intervallen. Aan de hand van wat voorbeelden wil ik duidelijk maken hoe je de cronjob kan instellen qua tijd. 1 2 3 4 5 Elke vrijdag (5) die op 3 april (4) valt om 1 minuut over 2 30 4 * * * Elke dag om half 5 's nachts 30 4-6 * * * Elke dag om half 5, half 6 en half 7 30 4-8/2 * * * Elke dag om half 5, half 7 en half 9 30 4,6,8 * * * Elke dag om half 5, half 7 en half 9 0 15,20 * */2 1-5 Wordt op werkdagen in de even maanden op elke dag (van de maand) uitgevoerd om 15:00u en om 20:00u. */10 8-16,22 * * * Het commando wordt elke 10 minuten uitgevoerd tussen 8:00u en 16:59u en tussen 22:00u en 22:59u. ~~Rytec Team~~ Mutant HD-2400 / OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler) VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS *All Rytec EPG POWERED*
JBnl Geplaatst: 4 november 2009 Geplaatst: 4 november 2009 Ik heb het gevonden wat het bij mij was. Als ik onder de epg config keek via de gele knop, stond er een cronjob bij CD/TVV en CD/TVV/UK en bij Csat en bij Nordic. Terwijl ik die andere nooit aangezet hebt. Ik heb de rest nu uitgezet en alleen een cron op CD/TVV staan. groeten,JBnl
JBnl Geplaatst: 4 november 2009 Geplaatst: 4 november 2009 Ik heb nu even het commando via telnet uitgevoerd en ziet dat hij de grootste file kies namelijk : rytecxmltv.gz. En niet alleen de rytecxmltvbenl.gz. Waar kan ik dat aangeven ? Ik heb namelijk gewoon cd/tvv in de epg config geselecteerd. groeten,JBnl
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen