Kabeltje87 Geplaatst: 4 november 2009 Geplaatst: 4 november 2009 Voor CD/TVV zou hij de benl file moeten nemen. Maar dat kan gemakkelijk genoeg aangepast worden. In file e1_CDS_TVV.sh in /usr/bin de volgende lijn aanpassen dataname=rytecxmltv naar dataname=rytecxmltvbenl Maar kijk ook eens of niet per ongeluk ook e1_rytec.sh of zelfs rytec.sh nog bestaan. Deze dan ook deactiveren in de EPG config. Willy ~~Rytec Team~~ Mutant HD-2400 / OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler) VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS *All Rytec EPG POWERED*
JBnl Geplaatst: 4 november 2009 Geplaatst: 4 november 2009 Idd e1_RYTEC.SH bestond nog en meteen verwijderd. Eens kijken hoe het nu gaat. Anders maar eens een schone PLI installatie, want heb er al veel bestanden tussen gezet. groeten,JBnl
Satori Geplaatst: 5 november 2009 Geplaatst: 5 november 2009 Intussen alle overbodige files en groepen weggegooid. Er stond een epg.db van 21 MB op de hdd. De db compleet weggegooid en een retrieve gedaan van "CD/TVV". Dat levert een epg.db op van 3.93 MB. Hierna een retrieve gedaan van UK/XmlTV. Hierna was de epg.db 10.7 MB. Ik wil nl graag de epg van het nl-pakket en het bbc/itv pakket. Voor beiden heb ik dus ook de cron aanstaan. Met de 3.93 DB was nog wel te werken, maar merk je al dat je af en toe moet wachten. Met 10.7 MB kost de overgang van bijv rtl naar sbs en terug meer dan 5 sec en dat is onacceptabel. Wat is de ervaring: Is 10.7 MB te groot? Kan ik versnellen door alles op een USB stick te zetten? Dat lijkt me sneller en daarnaast loopt nu de harddisk constant en dat is bepaald niet geruisloos. Alvast bedankt weer. Groeten, Satori
dAF2000 Geplaatst: 5 november 2009 Geplaatst: 5 november 2009 Van een ander PLI-lid heb ik gehoord dat compact flash 't snelste werkt. CF en harddisk werkt alleen niet altijd in een DM7000. USB zou mogelijk sneller zijn omdat de harddisk niet hoeft op te spinnen. Gewoon proberen.
rudrood Geplaatst: 5 november 2009 Geplaatst: 5 november 2009 Hi, Bij mij werkt het nu prima op de DM7000, geen vertraging bij zappen meer. Ik gebruikte de oude versie die een database file van 13 Mb maakte . Nog een vraagje; De now/next programmering lijkt hier de database te overrulen. Van de now/next heb ik dus steeds alleen de programma naam, maar geen programma info. MHW epg staat uit. Is dit te voorkomen, of doe ik wat fout? Bedankt
dAF2000 Geplaatst: 5 november 2009 Geplaatst: 5 november 2009 Origineel bericht van: rudrood Hi, Bij mij werkt het nu prima op de DM7000, geen vertraging bij zappen meer. Ik gebruikte de oude versie die een database file van 13 Mb maakte . Nog een vraagje; De now/next programmering lijkt hier de database te overrulen. Van de now/next heb ik dus steeds alleen de programma naam, maar geen programma info. MHW epg staat uit. Is dit te voorkomen, of doe ik wat fout? Bedankt Now/next wordt altijd toegevoegd aan de bestaande EPG (waar die dan ook vandaan komt). Je mag er normaal vanuit gaan dat now/next beter/accurater is. Tenminste, onder normale omstandigheden
Satori Geplaatst: 9 november 2009 Geplaatst: 9 november 2009 [DM7020] Mijn follow-up is wat traag omdat ik helaas weinig tijd had om te testen en ik wilde wel zeker zijn dat ik alle aanwijzingen goed getest had. Het resultaat is echter dat ik nog steeds problemen heb met zappen. Inmiddels een USB stick aangesloten en de instellingen van het EPG systeem naar de USB-stick laten lopen. Ik vind daar keurig de db en andere files terug. Via de gele toets de epg config-files aangepast en alle kanalen waar ik niet in geinteresseerd ben op 'ignore' gezet. Het Ned+Vlaams+BBC pakket komt binnen via '/var/bin/e1_CDS_TVV.sh' en levert een db op van 2.83 MB. Nu wil ik ook graag de ITV EPG erbij hebben en daarvoor gebruik ik '/var/bin/e1_UK.sh' en nu wordt de db 10.8 MB groot. Dus voor 4 kanalen EPG (Alleen ITV staat nog gemapt) wordt de db zo'n 8 MB groter. Met een db van 10.8 MB heb ik grote hikken met zappen, zoals je kunt verwachten. Samengevat: 1) Het NL+Belgie+BBC pakket met 2.83 MB gaat goed. 2) Het ITV pakket (ITV1, ITV2, ITV3 en ITV4) levert een extra 8 MB op. Kan iemand uitleggen waarom met maar 4 kanalen de EPG toch 8 MB groter wordt? Kan ik nog iets anders doen om de db kleiner te houden? Groeten Satori
Kabeltje87 Geplaatst: 10 november 2009 Geplaatst: 10 november 2009 Origineel bericht van: Satori [DM7020] Nu wil ik ook graag de ITV EPG erbij hebben en daarvoor gebruik ik '/var/bin/e1_UK.sh' en nu wordt de db 10.8 MB groot. Dus voor 4 kanalen EPG (Alleen ITV staat nog gemapt) wordt de db zo'n 8 MB groter. Zal dit vandaag ook eens proberen en terug rapporteren. Willy ~~Rytec Team~~ Mutant HD-2400 / OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler) VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS *All Rytec EPG POWERED*
Kabeltje87 Geplaatst: 10 november 2009 Geplaatst: 10 november 2009 Origineel bericht van: Satori [DM7020] Nu wil ik ook graag de ITV EPG erbij hebben en daarvoor gebruik ik '/var/bin/e1_UK.sh' en nu wordt de db 10.8 MB groot. Dus voor 4 kanalen EPG (Alleen ITV staat nog gemapt) wordt de db zo'n 8 MB groter. E.e.a uit geprobeerd. Import van de CD/TVV kanalen - met mijn standaard settings. epg.db bestand : 4.906 kb Import van de ITV kanalen (1 t/m 4) en ITV+1 (1 t/m 3) dus 7 kanalen: epg.db bestand vergroot tot: 5.374 kb. Dus ver van de 10 mb van Satori. Satori. Ik zou je aanraden even de mappings te herbekijken. Of anders mijn e1_UK.dat file te gebruiken. Wis dan wel even de epg.db file en importeer alles even opnieuw. Willye1_UK.zip ~~Rytec Team~~ Mutant HD-2400 / OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler) VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS *All Rytec EPG POWERED*
Kabeltje87 Geplaatst: 10 november 2009 Geplaatst: 10 november 2009 Misschien toch beter het package van www.rytec.be installeren. In deze versie staan alle download standaard af. Je moet daarin degenen die je wilt in de Dreambox EPG plug-in aanzetten. Willy ~~Rytec Team~~ Mutant HD-2400 / OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler) VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS *All Rytec EPG POWERED*
Satori Geplaatst: 10 november 2009 Geplaatst: 10 november 2009 Willy, bedankt voor je update en config-file. Ik heb even gecheckt, maar je configfile is identiek aan de mijne. Voor de zekerheid wel even geprobeerd, maar het resultaat is toch weer dezelfde 10.8 MB. Ik heb bij rytec de volgende file gebruikt: e1_Rytec_Package_20091106.tar.gz Groeten, Satori
Kabeltje87 Geplaatst: 11 november 2009 Geplaatst: 11 november 2009 Dat is de meest recente. Als je echter toch nog een 10 mb epg.db krijgt dan staat er ergens nog iets ongewenst aan. Kijk eens in de file etc/cron/crontabs/root of er geen batch bestand (een .sh bestand) uitgevoerd wordt wat niet hoeft. (U kunt dit dan gewoon wissen) BTW: op de PLi website wordt er beweerd dat de de SQlite performance op een DM7000 drastisch achteruit gaat met een iets grotere epg.db file. Vanaf een file van 12 mb wordt het zaakje dramatisch traag. Het is dus van belang op een DM7000 niet te veel te willen. Willy ~~Rytec Team~~ Mutant HD-2400 / OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler) VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS *All Rytec EPG POWERED*
Satori Geplaatst: 13 november 2009 Geplaatst: 13 november 2009 Ok, Ik heb de cron gecheckt, maar daar staat niets extra's in. Had ik ook niet verwacht want ik krijg hetzelfde met handmatige opstart. Mijn probleem zijn de 4 ITV kanalen. Die 4 kanalen alleen doen zo'n kleine 8 Mb. Ik zal van het weekend alles nog eens helemaal leeg maken en opnieuw beginnen. Voor de duidelijkheid. Ik heb twee keer een DM7020. Bedankt voor de update. Groeten, Satori
TheMystery Geplaatst: 13 november 2009 Geplaatst: 13 november 2009 bij mij was de db opgelopen tot 20mb, heb alles verwijderd (database + oude rytec settings) en opnieuw begonnen en nu is nl en tvv 5,1 mb VU+ Duo, ET9200, XP1000, PLI
Kabeltje87 Geplaatst: 14 november 2009 Geplaatst: 14 november 2009 Origineel bericht van: Satori Ok, Ik heb de cron gecheckt, maar daar staat niets extra's in. Had ik ook niet verwacht want ik krijg hetzelfde met handmatige opstart. Mijn probleem zijn de 4 ITV kanalen. Die 4 kanalen alleen doen zo'n kleine 8 Mb. Ik zal van het weekend alles nog eens helemaal leeg maken en opnieuw beginnen. Voor de duidelijkheid. Ik heb twee keer een DM7020. Bedankt voor de update. Groeten, Satori Eén ding is duidelijk die 4 ITV kanalen mogen geen 8 mb groot zijn. Hier is iets mis. Op mijn DM600PVR is de db file ongeveer 15 mb groot. Hierbij ondervindt ik geen problemen met zappen. Het gebeurt wel eens bij het opvragen van de EPG dat dit een aantal seconden duurt (een 5-tal) voor de EPG weergegeven wordt. Dit gebeurt vooral de eerste keer dat de EPG opgevraagd wordt na een update. Ik heb wel zap problemen (sloom zappen) wanneer ik alle paketten uittest. Wanneer ik weer eens een nieuwe .dat file moet releasen moet ik die natuurlijk uittesten. Ook de Nordic en CanalSat packages. Wanneer ik die laat updaten in mijn normale epg.db kan die groeien tot 40 mb, met een iets tragere respons tot gevolg. Voor het testen gebruik ik sindsdien een test epg.db die ik iedere keer wis. Dit heeft als resultaat dat ik zeker weet dat de EPG geïmporteerd wordt (want de test epg.db is leeg), en mijn normale epg.db wordt niet te groot. Bedenk ook dat de epg.db een database is. En deze database moet onderhouden worden. Van de PLi website heb ik geleerd dat om 4h00 iedere dag een VACUUM operatie uitgevoerd wordt, zeg maar een database onderhoud met flushen van de overbodige data. Indien de box 's nachts niet aanstaat gebeurt dit flushen gedurende de eerst volgende opstart. Hou hiermee dus rekening. Er zijn rapporten dat deze VACUUM operatie niet uitgevoerd werd 's nachts. Ik weet niet waarom. Willy ~~Rytec Team~~ Mutant HD-2400 / OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler) VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS *All Rytec EPG POWERED*
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen