satellitefreak Geplaatst: 2 november 2009 Geplaatst: 2 november 2009 hoi ik heb hier een dm500s van een maat van mij en die heb ik geprobeerd te flashen. toen de box nog aan ging heb ik geprobeerd te flashen via manual software update, fw hernoemd gekopieerd en geprobeerd te flashen. nadat de de balk was volgelopen en lange tijd gewacht deed de box niks meer toen opnieuw opgestart en de box doet nu helemaal niks meer. alleen een groen lichtje op het display en voor de rest geen beeld. heb geprobeerd met dreamup te flashen. maar na de tekst: connection prepared, now switch on the dreambox!! gebeurt er niks als ik de voeding aansluit op de dreambox. weet iemand wat het probleem is en hoe ik dit op zou kunnen lossen bij voorbaat dank mvg satellitefreak DM800HD PVR 120gb
mebo870 Geplaatst: 2 november 2009 Geplaatst: 2 november 2009 je moet de dreambox aansluiten in een netwerk achter een router, of benaderen via een nulmodem kabel. Pas dan kan je de image gaan inladen in dreamup. Als je de dreambox benaderd via netwerk moet je uiteraard het juiste ip adres van de box ingeven. De nulmodem kabel word meestal gebruikt als flashen via netwerk niet meer lukt, omdat dit traag verloopt. The key to happiness. Stay away from idiots
satellitefreak Geplaatst: 3 november 2009 Auteur Geplaatst: 3 november 2009 dankjewel mebo870 voor je reactie. dat is dus het probleem ik probeer de dreambox via een nullmodem kabel te benaderen om te flashen maar dat lukt niet. ik kom niet verder dan: connection prepared, now switch on the dreambox!! als ik daarna de voeding op de box aansluit gebeurt er niks behalve een groen ledje, voor de rest is er geen beeld of iets te zien in dreamup. DM800HD PVR 120gb
alx Geplaatst: 3 november 2009 Geplaatst: 3 november 2009 Gebruik je wel een RS232crosscble om zonder netwerkgebruik de DB500 te flashen? Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden. Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.
satellitefreak Geplaatst: 3 november 2009 Auteur Geplaatst: 3 november 2009 ik gebruik een rs232 crosscable waar ik ook mijn humaxen mee flash. ik heb ook verschillende crosscables kabels geprobeerd en verschillende laptops, ik krijg gewoon geen reactie van dreamup of van de dreambox. de dreambox gaat ook niet meer aan. ik zie alleen een groen ledje branden. DM800HD PVR 120gb
mebo870 Geplaatst: 3 november 2009 Geplaatst: 3 november 2009 Nu kan er nog het een en ander misgaan bij gebruik van dreamup , Verkeerde compoort ingevuld /gebruikt. En je moet “use network” afvinken. Als dat allemaal niet lukt zal je toch eens moeten proberen om hem via netwerk te benaderen. Maar ergens vrees ik dat je verkeerde software op de 500 hebt gezet, je spreekt in je eerste bericht van firmware hernoemen, dat hoort niet bij een normale installatie. je hebt 2 versies bij de 500 bij de oude 500 gebruikt men een .img bestand bij de 500 plus gebruikt men een .nfi bestand Aan u om dat eens na te lopen. The key to happiness. Stay away from idiots
jur2 Geplaatst: 3 november 2009 Geplaatst: 3 november 2009 Hmmmm...ik heb ook eens mijn dm500s proberen te flashen met mijn "lange 15meter nullmodemkabel" die ik altijd gebruikte voor mijn humax 5400 (hoefde ik de humax nietsteeds te verplaatsen en het werkte/werkt perfect) maar dat lukte/lukt dus niet met de dm500s...toen ik na uren "klooien" mijn korte nullmodemkabel (1,5meter) gebruikte ging dit prima..??? (raar maar waar) Misschien kan je wat met deze info.. Humax 5400, dreambox 600s, dreambox 800HD en een ET9000 met openPli op Pana 42px80 ps3 60 gb ps2 BC
satellitefreak Geplaatst: 3 november 2009 Auteur Geplaatst: 3 november 2009 @mebo870 ik heb de juiste compoort gebruikt en use network afgevinkt. ik heb in het begin toen de box nog werkte geprobeerd te flashen met dreamup. ook toen kwam ik niet verder dan de melding: connection prepared, now switch on the dreambox!!. toen heb ik het volgende geprobeerd: http://www.pli-images.org/modules/wiki/index.php?wakka=DM500install Onder 'The second howto' op die pagina zie je wat ik bedoel met renamen van de image. dat werkte, ik zag een balk lopen en bij de 100% ging de box uit denk ik want ik zag geen ledjes branden en er gebeurde voor de rest niets meer. na lange tijd wachten heb ik geprobeerd de box opnieuw op te starten maar sindsdien werkt de box niet meer. en nu probeer ik de box opnieuw te benaderen met dreamup maar dat werkt nog steeds niet. bij het renamen heb ik de image gebruikt van pli voor de dm500. aan de voorkant van de box staat 500s dus ik neem aan dat dit de oude is. @jur2 ik heb een 5 meter nullmodem kabel en een 50cm nullmodem kabel geprobeerd maar nog steeds geen resultaat. nogmaals bedankt voor jullie hulp grtz satellitefreak DM800HD PVR 120gb
boekkie Geplaatst: 3 november 2009 Geplaatst: 3 november 2009 Probeer het eens met de oude dreamup! zie bijlage! dreamUp_zonder netwerk.zip groetjes boekkie Dreambox Sinds 01-07-2024 en schotels en dreamboxen alles verwijderd. Nu alleen nog NL-Ziet werkt goed
satellitefreak Geplaatst: 3 november 2009 Auteur Geplaatst: 3 november 2009 net getest met de oude dreamup Citaat: Status: Connection prepared - now switch on the dreambox! log: dreamUp-DM500 V2.211a 20040608 nog steeds geen reactie van de box als ik de voeding erop aansluit de melding Connection prepared - now switch on the dreambox! krijg ik ook als de nullmodem kabel niet is aangesloten DM800HD PVR 120gb
boekkie Geplaatst: 3 november 2009 Geplaatst: 3 november 2009 Is je 12V trafo nog goed?,probeer eens een andere. groetjes boekkie Dreambox Sinds 01-07-2024 en schotels en dreamboxen alles verwijderd. Nu alleen nog NL-Ziet werkt goed
djpetit Geplaatst: 3 november 2009 Geplaatst: 3 november 2009 Origineel bericht van: satellitefreak net getest met de oude dreamup Citaat: Status: Connection prepared - now switch on the dreambox! log: dreamUp-DM500 V2.211a 20040608 nog steeds geen reactie van de box als ik de voeding erop aansluit de melding Connection prepared - now switch on the dreambox! krijg ik ook als de nullmodem kabel niet is aangesloten Ik heb het wel eens via het netwerk geprobeert en is mij nooit gelukt. Sterker nog mij is altijd gezegd om dit met een nullmodemkabel (rs232) te doen. Weet je zeker dat de kabel nog goed is (en je de juiste kabel hebt). Ik heb ook nog zo zelfde soort uitziende kabel en daar krijg ik ook dezelfde melding als je hierboven beschrijft. Succes ermee djpetit Rebox 9000HD, DM600; Twinmonoblock(19-23),78 cm Triax wok,Pioneer plasma scherm PDP436PE,Nikon D60,ps3 80 GB,, 9-9-9 getrouwd en trotse Pappa van de mooiste dochter ter wereld !
metropar Geplaatst: 3 november 2009 Geplaatst: 3 november 2009 denk dat het toch richting beschadigde bootloader gaat heb je wel een juiste image voor de 500 geflasht ? en niet een van een 500 plus ? en betreft het hier een orgin. exemplaar toch geen klone ? als een andere voeding niet helpt zou ik toch maar eens richtig bootloader gaan denken gr metropar VU+ DUO met Blackhole 1.7.8 +hbbtv .dreambox7000,500plus,nokia 9500, nokia9600 ,dbox2
satellitefreak Geplaatst: 3 november 2009 Auteur Geplaatst: 3 november 2009 net uitgetest met een andere voeding en andere nullmodem kabels maar nog steeds geen reactie van de box @metropar wat zou ik dan naar moeten kijken als het aan de bootloader ligt? het betreft een origineel exemplaar geen kloon. DM800HD PVR 120gb
metropar Geplaatst: 3 november 2009 Geplaatst: 3 november 2009 dan zul je met een jtag aan de slag moeten om er een andere bootloader in te proggen daarna zal je wel weer contact hebben met de box wat ook wel eens wil lukken maar niet altijd is om een niet al te snelle pc met win 98se en dreamup te gebruiken gr metropar VU+ DUO met Blackhole 1.7.8 +hbbtv .dreambox7000,500plus,nokia 9500, nokia9600 ,dbox2
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen