Ga naar inhoud

[Satelliet] Canal start nieuwe campagne: S C H E R P .......I N.......H D

Aanbevolen berichten

Gast calculator
Geplaatst:

Ik denk dat er heel veel calculators zijn in Nederland smirk

En Ziggo en Caiway denken er ook niet voor niets zo over.

Als je alsmaar toegeeft aan het meer geld vragen van de zenders is het hek van de dam en rijzen de prijzen de pan uit!!

Blijkbaar weten Ziggo en Caiway dat ze veel calculators als abonnee hebben........ shocked

• Reacties 252
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:
Origineel bericht van: bigtwin
Wij betalen ook al voor de steeds betere ontvangst, door het aanschaffen van steeds weer nieuwe ontvangers. Vanaf het analoge FTA tijdperk, analoog ge-encrypt, digitaal, HD, en wat daar nog tussen heeft gezeten, steeds weer nieuwe investeringen. Dat hoort nu eenmaal bij de ontwikkeling van techniek, ook voor de betrokken bedrijven.
Dat is ook al zo, maar het verhaal bandbreedte is wel een vergezochte
Geplaatst:
Origineel bericht van: Apple740

TENZIJ Ses Astra de prijs van transponderhuur drastisch zou verlagen.

En hier moet wel wat te halen zijn. Wanneer Ses Astra niet met de transponderprijs wil zakken denk ik dat het vroeg of laat gedaan is met de schotel omdat andere media al in de startblokken staan.
De uitrol van glas is een kwestie van tijd. En als er een goed draadloos breedband-internet is dan is IP een hele mooie oplossing.

VU Duo 4K se pli 8.1 dvb-c + s / ET 8000 pli 8.1 dvb-c + s / Vu+ Uno 4k se pli 8.1 

Geplaatst:
Origineel bericht van: calculator
Ik denk dat er heel veel calculators zijn in Nederland smirk

En Ziggo en Caiway denken er ook niet voor niets zo over.

Naar Ziggo en Caiway kun je als CDS klant niet kijken omdat zij al voldoende netwerkcapaciteit hebben om HDTV door te kunnen geven. Enkel de aanvoer kost daar
nog geld en daar onderhandelt men bijv nu met RTL over (en geloof me, het geld wat RTL gaat krijgen gaat hoe dan ook, linksom of rechtsom, door de Ziggo abonnee worden betaald en niet door de tuinkaboutertjes die in Ziggo gebied veelvuldig voorkomen).

CDS daarentegen moet extra bandbreedte in gaan kopen voor HDTV.
Geplaatst:
Citaat:

omdat zij al voldoende netwerkcapaciteit hebben om HDTV door te kunnen geven

Ik las net ergens een artikel dat de kabelaar echt niet genoeg bandbreedte heeft. Zo gaat er bij Ziggo in sommige gebieden CNN en HetGesprek/EuroNews er analoog vanaf.... Maar dat is dan weer omdat er andere analoge zenders verplicht worden door de programma raden. Twee analoge kanalen erbij zetten kan dan weer niet omdat daarvoor weer digitale capaciteit moet worden ingeleverd...

Tja wat is voldoende netwerkcapaciteit?

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Geplaatst:
Origineel bericht van: hugogertie

En hier moet wel wat te halen zijn. Wanneer Ses Astra niet met de transponderprijs wil zakken denk ik dat het vroeg of laat gedaan is met de schotel omdat andere media al in de startblokken staan.
De uitrol van glas is een kwestie van tijd. En als er een goed draadloos breedband-internet is dan is IP een hele mooie oplossing.

In de meeste landen speelt de opkomst van glas e.d. nog lang niet zo'n rol als hier, Ses Astra hoeft voorlopig nog niet te vrezen dat zij haar transponders niet meer kwijtraakt in de verhuur.
Geplaatst:

Zonder die glasvezel hadden we meer via de satelliet (CDS) gehad, daar de satelliet dan "de bron" was... Het is niet alleen de kabel dichtheid die CDS het lastig maakt, maar vooral de glasdraden tussen de kabel kopstations.

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Geplaatst:
Origineel bericht van: Littlesat
Citaat:

omdat zij al voldoende netwerkcapaciteit hebben om HDTV door te kunnen geven

Ik las net ergens een artikel dat de kabelaar echt niet genoeg bandbreedte heeft.

Tja wat is voldoende netwerkcapaciteit?

Ik lees al 3 jaar her en der dat de kabel vol zou zitten, schijnbaar hebben ze een hoge hoed waar toch maar steeds weer ruimte uit tevoorschijn komt.
Geplaatst:

Die hoge hoed bestaat momenteel uit analoge kanalen uitschakelen. Zie CaiWay, zie Ziggo... En die analoge kanalen zijn ook eindig...

Geplaatst:
Origineel bericht van: hugogertie

In de meeste landen speelt de opkomst van glas e.d. nog lang niet zo'n rol als hier, Ses Astra hoeft voorlopig nog niet te vrezen dat zij haar transponders niet meer kwijtraakt in de verhuur.

Klopt maar op termijn krijgen meerdere providers te maken met verloop naar DVBT het gaat niet alleen om HD maar ook gewone SD kanalen. Op dit moment is het zo dat Ses Astra de transponderprijs kan bepalen maar wanneer er andere media tot beschikking is dit nog maar de vraag. In het buitenland is schotel ontvangst een mooi medium, maar daar worden ook breedbandprojecten gestart en dan is het maar afwachten of Ses Astra kan blijven vragen wat ze willen.
Ik denk eerder dat CD ter ziele is gegaan of over genomen is voordat de transponderprijzen zullen gaan zakken.

VU Duo 4K se pli 8.1 dvb-c + s / ET 8000 pli 8.1 dvb-c + s / Vu+ Uno 4k se pli 8.1 

Geplaatst:
Origineel bericht van: Littlesat
Die hoge hoed bestaat momenteel uit analoge kanalen uitschakelen. Zie CaiWay, zie Ziggo... En die analoge kanalen zijn ook eindig...

Als een televisieaanbieder op dit moment 30 analoge kanalen heeft kan bij algehele uitschakeling meer dan 220 kanalen in zeer goede beeldkwaliteit in SD doorgeven. Ook kan men ervoor kiezen om 90 kanalen in ontzettend goede beeldkwaliteit in HD uit te gaan zenden. En dat bovenop het aanbod wat men nu heeft.

Stel je voor dat de aanbieder dit mixt kan hij meer dan 100 SD en 50 HD kanalen bovenop het huidige aanbod toevoegen. Ik denk dus dat je kan stellen dat voor een land als Nederland dit voor de komende vele jaren meer dan voldoende is.

Als we de lijn doortrekken naar CanalDigitaal. Ik denk dat je leeft in een droomwereld als je zegt dat dit bedrijf in dezelfde termijn via eigen bandbreedte 100 SD en 50 HD kanalen kan gaan toevoegen. Een utopie dus.

Dus om nu te stellen dat bandbreedte bij de kabel voor de directe toekomst niet voldoende zou zijn is dus denk ik niet geheel conform de huidige situatie.

Satwatcher

---------------------------------------

Geplaatst:

Het is niet alleen TV dat op de kabel zit. Er zijn ook internet diensten. En die vragen ook bandbreedte. En inderdaad als je zo rekent dan is er nog genoeg voorlopig. Via de satelliet ook... alleen hoeft CDS niet alles zelf door te geven.

Geplaatst:

Internetdiensten zijn er op dit moment al. Er zal wellicht nog verder uitbreiding van VoD diensten zijn. Maar daar staat tegenover dat de kabelnetwerken op dit moment niet volledig gebruikt worden. De aangegeven hoeveelheden SD en HD zenders die in superieure beeldkwaliteit (dus minimaal 8 Mbits voor SD en 12-15 Mbits voor HD) is meer dan reeel te noemen.

Daarnaast kan je stellen dat zeker voor HD zenders verreweg de meeste zenders gecodeerd via de satelliet gaan worden uitgezonden en dus in vrijwel de meeste gevallen niet beschikbaar komen voor satellietaanbieders als CanalDigitaal. Ook voor SD geldt op dit moment dat de meeste nieuwe zenders gezien moeten worden als themakanalen en dus voor doorgifte betaald willen krijgen. En dus is er voor SD minder kans dat deze FTA via de satelliet te ontvangen zouden zijn.

Is denk ik ook wel eerlijk om er even bij te vermelden.

Satwatcher

---------------------------------------

Geplaatst:
Origineel bericht van: Satwatcher
Internetdiensten zijn er op dit moment al.

Yep, en de vraag naar meer snelheid gaat ook niet ten koste van meer bandbreedte maar wordt bereikt door steeds met nieuwe technieken te komen (Eurodocsis x).

Als we rond 2015 over gaan naar 1080p dan verwacht ik ook dat er wat betreft tv nieuwe technieken de intrede zullen doen: DVB-C2.
Geplaatst:
Citaat:

DVB-C2

Dat zal inderdaad meer bandbreedte opleveren. Net als DVB-S2 via de satelliet... Maar het neemt niet weg dat het gewoon een feit is dat bij de kabel de bandbreedte beperkter is tov satelliet. (Ook al vergelijk je 64 QAM, met bijvoorbeeld QPSK, doordat je bij de kabel een betere signaal ruisverhouding hebt is de bandbreedte per bit kleiner dan op de satelliet). Dat neemt niet weg dat je dan minder of meer zenders kunt leveren. Want ADSL (IPTV) heeft nog minder bandbreedte dan de kabel en daar kun je feitelijk een oneindig pakket aan zenders op "uitzenden". Maar met de huidige structuur van TV uitzenden blijft het een feit dat momenteel bij de kabel -mede door al die analoge kanalen- de bandbreedte begrensd is. Meer dan op de satelliet. Maar bij de satelliet zijn de transponders daarentegen duur. Dit terwijl de kabel al duur was en er ook honderden miljoenen per jaar aan rente betaald moet worden.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen