Ga naar inhoud

[Satelliet] Canal start nieuwe campagne: S C H E R P .......I N.......H D

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
Origineel bericht van: Littlesat
Citaat:
De kabel hoeft niet zo veel transponders beschikbaar te stellen om een redelijk compleet buitenlands aanbod te brengen. De gemiddelde abonnee is al blij met de BBC zenders, de Duitsers en wat Frans. Dat kost hooguit 3 transponders.

Het aantal FTA buitelandse kanalen via de satelliet kan de kabel uiteraard nooit evenaren. Die duw je niet zomaar op 3 kabeltransponders... Dream On!
Citaat:

Plus 30 transponders voor de analoge zenders.

Die eerst eens uitgeschakeld moeten worden... (iets wat alleen CaiWay voorelkaar heeft gekregen).

Nee die hoeven niet uit aangezien upc er nog minimaal 7 leeg heeft staan.

Liever wel natuurlijk smile

• Reacties 252
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:

Ik heb de website van Scherp in HD even bekeken, maar ik word hier niet echt veel wijzer van.

De informatie die daar staat valt me tegen.

Er staat wel:

Snel groeiend Aanbod aan HD-zenders + HD heeft de toekomst. Ook CanalDigitaal zal blijven uitbreiden met interessante HD-zenders.

Het ontbreekt echter aan concrete data en tijdslijnen.

En dat is nu juist precies hetgeen je wilt weten als je een HD abonnement voor een langere tijd afsluit (1 of 2 jaar).

Want wat is de definitie van Snel groeiend? (volgende week/maand/jaar?)

Geplaatst:
Origineel bericht van: Hoppy
Ik heb de website van Scherp in HD even bekeken, maar ik word hier niet echt veel wijzer van.
De informatie die daar staat valt me tegen.

Er staat wel:
Snel groeiend Aanbod aan HD-zenders + HD heeft de toekomst. Ook CanalDigitaal zal blijven uitbreiden met interessante HD-zenders.

Het ontbreekt echter aan concrete data en tijdslijnen.
En dat is nu juist precies hetgeen je wilt weten als je een HD abonnement voor een langere tijd afsluit (1 of 2 jaar).

Want wat is de definitie van Snel groeiend? (volgende week/maand/jaar?)

Tsja, dat is dus hét probleem van CDS, ze kunnen niet goed communiceren met de markt en vooral niet met de klanten. Een tijdspad zou al veel gespeculeer kunnen voorkomen.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Geplaatst:
Citaat:

Mag ik het ff positief maken. De potentie is er dus wel degelijk bij CDS om te blijven uitbreiden met interessante (Nederlandse?) HD-zenders. Maar momenteel kunnen ze nog niets beloven daar ze nog niet rond zijn met SBS/RTL.
Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Geplaatst:
Mag ik het ff positief maken. De potentie is er dus wel degelijk bij CDS om te blijven uitbreiden met interessante (Nederlandse?) HD-zenders. Maar momenteel kunnen ze nog niets beloven daar ze nog niet rond zijn met SBS/RTL.

waarom moeten ze rond zijn met SBS/RTL voordat er interessante (Nederlandse?) HD-zenders worden toegevoegd?
Geplaatst:

Mag ik het ff positief maken.

IK verwacht van jou niets anders, dus probeer het dan nogmaals positief uit te leggen want de eerste keer is dat je niet gelukt.

Vult u rustig aan !!!

Geplaatst:
Citaat:

Je doet nu precies hetzelfde als directeur Tensen in zijn praatje op de HD dagen: het ontkennen/negeren van het bestaan van NL1- en 2-HD.

"indien nodig zullen we onze bandbreedte uitbreiden om interessante HD zenders toe te kunnen voegen".

Dus NL1- en 2-HD zijn niet interessant? Want die mis ik namelijk nog steeds in het aanbod van CDS.

Geplaatst:
Citaat:

interessante (Nederlandse?) HD-zenders

Leuk dat je er een positieve zwaai aan wilt geven,
maar de vraag is of CDS dat ook doet binnenkort...

Laten we wel wezen,
CDS rept niet over interessante Nederlandse HD kanalen.

Zal er heus wel komen,maar ja,wanneer.....?

Geplaatst:

Als we ons eens gaan toespitsen op echte HD kanalen, want upscalen kan me tv zelf wel. Dan vallen voor mij de hd versies

van NED123 en RTL78 dus af, of er is soms wat of nooit. Begrijp heel goed dat CDS hier geen transponderruimte voor huurt. Gewoon 1 HD voor de publieken en geen voor de rest, er is haast geen aanbod!

Geplaatst:
Citaat:

Ik heb er begrip voor als CDS zegt nog bezig te zijn met onderhandelingen. Maar laat ze dan toch een termijn noemen. Er is best een inschatting te maken hoe lang onderhandelingen kunnen gaan duren. Gaat het om dagen/weken/maanden? Ik weet het niet.

Onder interessant HD zenders vallen uiteraard ook Nederlandse kanalen. Zowel de PO als de commerciele omroepen. Dat lijkt me wel duidelijk.

Ik blijf het wat merkwaardig vinden dat ze de Scherp in HD reclame campagne al gestart hebben voordat ze de onderhandelingen hebben afgerond. Verkeerde inschatting of timing? Misschien wel.

De andere partij aan de onderhandelingstafel kan echter wel gebruik maken van dit soort campagnes. Ze weten immers dat CanalDigitaal wel wil.
Geplaatst:
Origineel bericht van: GeniusX
Als we ons eens gaan toespitsen op echte HD kanalen, want upscalen kan me tv zelf wel. Dan vallen voor mij de hd versies van NED123 en RTL78 dus af, of er is soms wat of nooit. Begrijp heel goed dat CDS hier geen transponderruimte voor huurt. Gewoon 1 HD voor de publieken en geen voor de rest, er is haast geen aanbod!

Dat er nog niet 100% native HD content hij de publieken is, is bekend. Neemt niet weg dat er op NL1 en NL2 regelmatig programma's worden uit gezonden in native HD. Dat zal de komende tijd alleen maar meer worden. Er zijn trouwens maar weinig zenders die 100% native HD programmeren.

De upscalers van de NPO zijn trouwens beter dan de upscaler van je TV..
Geplaatst:

Er is ook totaal nog geen nieuws wat betreft Ziggo en ook UPC laat nog niets van zich horen wat betreft Net5-HD.... Dus is is momenteel niet alleen stil bij CanalDigitaal...

En die rode zin... die klinkt toch positief. Niet?

Uiteraard is het wel afw88 wat er van waar wordt...

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Geplaatst:
Origineel bericht van: Neptunus
Tsja, dat is dus hét probleem van CDS, ze kunnen niet goed communiceren met de markt en vooral niet met de klanten. Een tijdspad zou al veel gespeculeer kunnen voorkomen.

Nee joh, je begrijpt er niks van ;-)

Les 1 van marketing: zorg voor verwarring. Zolang er geen duidelijkheid is, krijg je vaak het voordeel van de twijfel. Je moet niet hebben dat consumenten kunnen vergelijken tussen twee producten.

CD is dus inderdaad heel goed in marketing :-)

DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen