Ga naar inhoud

[Satelliet] Canal start nieuwe campagne: S C H E R P .......I N.......H D

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
Origineel bericht van: erikje
Oh, Canal Digitaal gaat dus straks in HD uitzenden?

Vooralsnog is Canal Digitaal slechts distributeur... en zend ze niks uit.

• Reacties 252
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:

Van de week was er live voetbal op NL3HD.

In echte HD wel te verstaan.

Maar ook ik vond het beeld tegenvallen

wanneer je het vergelijkt met enkele andere providers

op de satelliet.

Neemt niet weg dat het beeld gewoon goed was,

maar het kan echt beter!

Geplaatst:
Origineel bericht van: Littlesat
Zo te zien hebben jullie CDS niet nodig ;-)

Ik haal "Het 'rijkste' aanbod van digitale en HD kanalen" wel ergens vandaan ;-). Voor de NL kanalen is er dan nog Canal Digitaal.
Geplaatst:
Origineel bericht van: Gerard 76
Van de week was er live voetbal op NL3HD.
In echte HD wel te verstaan.
Maar ook ik vond het beeld tegenvallen
wanneer je het vergelijkt met enkele andere providers
op de satelliet.

Neemt niet weg dat het beeld gewoon goed was,
maar het kan echt beter!

Ik ben het helemaal met je eens. Ik heb de wedstrijd ook gezien. Andere providers op de sat kan ik niet beoordelen, omdat ik die niet kan zien. Maar ik heb wel (ook) UPC. En inderdaad was het daar iets mooier dan op de sat. En dat zal toch wel te maken hebben met 6 HD zenders op één transponder, denk ik.

Geplaatst:

In een bitrate die je volgens mij geen HD kan noemen....

2x Vu+ Zero (S), 1x Vu+ Uno 4k (C)

2x Vu+ Duo 4k. 28E/23E/19E/13E/Ziggo

1x DB 7020 (C).

Geplaatst:

Meestal heeft CDS voor Nederland 3HD gemiddeld 12 Mbit/sec - net als op de kabel.

Echter afgelopen dinsdag was het inderdaad minder (7-8 Mbit/sec). Ook by SkyItalia had ik de bitrate gemeten van deze wedstrijd na aanleiding van deze (ondanks zwart scherm) en zag ik dat ook daar de bitrate ook zeer laag was en dezelfde gemiddelden haalde.

Lag deze keer dus waarschijnlijk niet aan CDS maar aan de aanvoer...

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Geplaatst:
Origineel bericht van: Littlesat
Lag deze keer dus waarschijnlijk niet aan CDS maar aan de aanvoer...

De NPO levert altijd met 12Mbit/s CBR aan, ongeacht het bronsignaal.

Dat CDS deze keer lagere bitrates liet zien zal te maken hebben met het feit dat er nog 5 andere zenders op de transponder zitten die blijkbaar op dat moment vanwege bepaalde content ook om bandbreedte vroegen.

6 zenders op 1 transponder kan onder bepaalde omstandigheden gewoon te veel zijn, daar hoef je geen rekenwonder voor te zijn. wink (45:6=7,5mbit/s gemiddeld).
Geplaatst:
Citaat:

6 zenders op 1 transponder is er gewoon minimaal 1 te veel.

Inderdaad op de huidige transponder is dat veel te veel.

Dit gaat makkelijk als CDS van een modernere transponder gebruik kan maken, waarbij 8PSK kan worden toegepast, een symbol rate van 28500 en een FEC van 2/3 of zelfs 3/4. Deze satelliet wordt begin volgend jaar gelanceerd. De huidige satelliet is hier o.a. niet fasevast genoeg voor. En ik ga er vanuit dat je gemiddeld met 8 Mbit/sec gaat werken (dit gemiddelde is zelfs nog hoger met een moderne transponder).

Normaal gesproken knijpt CDS de andere HD kanalen bij als Nederland 3 HD dit nodig heeft. Het Eurovisie songfestival voor de jeugd o.a. had ik gemonitort op 12 Mbit/sec (met soms zelfs nog hogere pieken maar uiteraard ook lagere dalen) - terwijl Een Hd toen op 7 Mbit/sec zat....

P.S. Het is 1 voor 12... dus hoog tijd tijd CDS Nederland 1 en 2 in HD-Scherpte op de satelliet gaat zetten(!!!)
Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Gast Stepdriver
Geplaatst:

Wat mij betreft is het al over twaalven, HD had er gewoon al lang moeten zijn...

• Moderator
Geplaatst:

Kabel Bitrates zijn niet gelijk aan Satelliet Bitrates, en kan je niet 1 op 1 vergelijken.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:
Origineel bericht van: ceesv
Kabel Bitrates zijn niet gelijk aan Satelliet Bitrates, en kan je niet 1 op 1 vergelijken.

Als men soortgelijke encoders gebruikt is 10Mbit/s mpeg4 hetzelfde als 10Mbit/s mpeg4, of dit nu via de kabel, ADSL, sat of glasvezel is maakt geen verschil. 100km/u op de snelweg is net zo snel als 100km/u over een landweggetje. wink
Bitrates zijn dus prima 1 op 1 te vergelijken.

De kabelaars geven het door de NPO aangeleverde HD signaal 1 op 1 door (12Mbit/s CBR) terwijl CDS het eerst nog door haar eigen encoder haalt om er VBR van te maken. Laatstgenoemde werkwijze levert natuurlijk NOOIT een beter beeld op dan de bron 1 op 1 doorgeven. wink
Geplaatst:
Citaat:

De kabelaars geven het door de NPO aangeleverde HD signaal 1 op 1 door (12Mbit/s CBR)

Graag hiervan een bron, want hoe kan het dan dat CDS ook vaak hoger zit? Deze bron is zover ik geinformeerd ben nog veel hoger (niet dat dit altijd nut heeft omdat de meeste bronnen minder zijn).

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen