Ga naar inhoud

[Satelliet] Canal start nieuwe campagne: S C H E R P .......I N.......H D

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
Origineel bericht van: Littlesat

Graag hiervan een bron

De NPO zelf, als ik me het goed herinner in 1 van Jarco's artikelen en op de HD dagen.

In eerste instantie leverde men met 14Mbit/s CBR aan, maar een bepaalde decoder in Ziggo gebied (Samsung360) heeft moeite met die bitrate dus is het algehele Mediahighway signaal verlaagt naar 12, totdat Ziggo/Samsung haar zaakjes op orde heeft (te gek voor woorden dat heel Nederland hier voor moet bloeden maar dat terzijde).

Dat CDS soms piekt boven de 12 zou een encoderinstelling kunnen zijn (te veel nulbytes, men ging immers uit van 14mbit/s max).

• Reacties 252
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:

Wazige bron. Kan me niet voorstellen dat het geheel voor Nederland geknepen wordt. Dat had Ziggo ook zelf kunnen regelen. Feitelijk weten gewoon het fijne niet.

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Geplaatst:
Origineel bericht van: Littlesat
Wazige bron. Kan me niet voorstellen dat het geheel voor Nederland geknepen wordt. Dat had Ziggo ook zelf kunnen regelen. Feitelijk weten gewoon het fijne niet.

We weten het fijne wel. Kabelaars encoderen zelf niet, dit wordt in de aanlevering gedaan door bedrijven als Technicolor en Chellomedia die een panklaar signaal aanbieden op de Mediahighway.
Alleen de providers die dit panklare signaal niet 1 op 1 kunnen behappen vanwege te hoge bitrates (KPN en CDS) hebben eigen encoders in gebruik om het aangeleverde signaal verder te kunnen knijpen.

Geplaatst:

Quote van de HD dagen website;

"Vraag aan woordvoerster NPO: met distributeurs is afgesproken om op 12 Mb/s uit te zenden om de distributie niet al te zeer te belasten. Dat zou 'langzaam' worden verhoogd. Hoe staat het ermee en wat zijn de plannen?

De woordvoerster van NPO: "Deze aanname is niet correct. Er is afgesproken om met 14 Mbit/s naar de kabel te distribueren. Dit bleek niet mogelijk omdat problemen met sommige settopboxen dat verhinderen. We zijn uitgekomen op 12 Mbit/s waarop alle settopboxen die in de kabelnetten uitstaan goed werken. Zodra de problemen zijn opgelost (dit vereist firmware upgrade, of natuurlijk een nieuwe box) willen we weer omhoog om nog hogere beeldkwaliteit te bieden."

http://www.immovator.nl/hd-breekt-echt-door-in-2010

• 3 weken later...
Geplaatst:
Origineel bericht van: calculator
De website scherp in hd vind ik niet echt verhelderend over het Nederlandse aanbod in HD.

Juist wel.. Je ziet gelijk dat de satalliet (CD) achter blijft met het nedelandse HDTV aanbod.
In het lijstje mis je namelijk de Ned1HD, Ned2HD en de andere commerciele HD kanalen.
Geplaatst:
Origineel bericht van: iRuud

Juist wel.. Je ziet gelijk dat de satalliet (CD) achter blijft met het nedelandse HDTV aanbod.
In het lijstje mis je namelijk de Ned1HD, Ned2HD en de andere commerciele HD kanalen.

Inderdaaad. Het is weer een mooi staaltje marketing. Een pagina vol met betekenisloze kreten waardoor je enthousiast zou moeten raken. Alleen al het feit dat daarvoor weer een apart domein geregistreerd moet worden geeft al aan hoeveel het om de verpakking gaat en hoeveel om de inhoud (= afwezig).

Laten ze op de voorpagina van www.canaldigitaal.nl gewoon eens een lijstje zetten van alle HD zenders die ze ZELF (!) doorgeven. Als dat je lijstje indrukwekkend zou zijn, zou ik misschien als niet-klant onder de indruk zijn. Maar CDS weet net als wij, dat dat lijstje mager, erg mager is en niet veel overtuigingskracht heeft.

Ik zou het dan nog sportief en nog enigszins overtuigend vinden als er dan een tekstje bij zou staan met als strekking dat ze het zelf ook mager vinden, maar dat (concreet) deze zenders nog toegevoegd gaan worden per (concreet) datum. Een beetje transparantie. Maar je hoort helemaal niks. Als je geluk hebt hoor je soms achteraf nog wat.

Laten we het zo zeggen: CDS heeft erg veel geluk dat ze geen concurrent hebben (op de satelliet) anders hadden de zaken echt heel anders gelegen!

DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org

Geplaatst:

CDS heeft meer "echte" HD kanalen dan andere aanbieders, we hoeven toch niet weer het lijstje te geven. HD kanalen van

de Ned. publieken en connercieelen zijn voor mij geen HD kanalen. MTVHD eigenlijk ook maar half. (heb deze nog niet gevonden bij Ziggo of UPC) Een HD kanaal moet HD content hebben!

Geplaatst:

"de Ned. publieken en connercieelen zijn voor mij geen HD kanalen."

Waarom niet? Ze zenden uit in 1080i en zenden HD content uit.

In mijn boekje is dat een HD kanaal.

Selfsat H50D2 & Stab HH90 + VU+DUO2 (VTI 6xx) + Onkyo TX-SR508 + LG 55UB850V UHDTV =  :rolleyes:

Geplaatst:

HD content is opgenomen met hd camera's (720p of 1080i), dat is de met de door mij genoemde niet het geval. 95 tot 100 procent is gewoon SD materiaal wat is geupschaled. Mij ontvanger kan zelf prima opschalen!

• Moderator
Geplaatst:

Je zult ergens moeten beginnen.

Wanneer de uitzend gemachtigden HD programma's opnemen, maar Canaldigitaal geeft geen hd door, zie je ook geen HD.

Wanneer de infrastructuur aanwezig is, zal je zien, dat het aantal HD programma's snel zal gaan stijgen, onder druk van de concurrentie.

En er zijn al veel meer programma's, die in HD beschikbaar zijn, als waarvan je weet hebt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:
Origineel bericht van: GeniusX
CDS heeft meer "echte" HD kanalen dan andere aanbieders, we hoeven toch niet weer het lijstje te geven. HD kanalen van
de Ned. publieken en connercieelen zijn voor mij geen HD kanalen. MTVHD eigenlijk ook maar half. (heb deze nog niet gevonden bij Ziggo of UPC) Een HD kanaal moet HD content hebben!

Geef eens een lijstje...

Als er Nederlandse kanalen zijn die programma's in HD uitzendt, dan zou ik de kanalen ook graag hebben. Zeker de publieken.
Ook als zijn niet alle programma's Native HD...
Geplaatst:
Origineel bericht van: iRuud
Origineel bericht van: GeniusX

Geef eens een lijstje...

Als er Nederlandse kanalen zijn die programma's in HD uitzendt, dan zou ik de kanalen ook graag hebben. Zeker de publieken.
Ook als zijn niet alle programma's Native HD...

Bebe tv hd dat is er alvast één. laugh

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen