Ga naar inhoud

[Satelliet] Canal start nieuwe campagne: S C H E R P .......I N.......H D

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Apple,

Daar heb je groot gelijk in en zou feitelijk een must geweest moeten zijn. Echter de themakanalen transponder is nog niet omgebouwd (over 5 maanden of zo?) en, al zou het momenteel een goede noodoplossing zijn, CDS mag er geen schakelkanaal van maken...

Snap er ook niets van dat ze bij deze scherp aktie niet meteen scherp waren geweest en deze twee meest ontbrekende zenders bij te schakelen....

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko

• Reacties 252
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:

Volgens mij gaat het niet niet meer over het topic, en zou er zo langzamerhand een heeeeeeeel groot slot op kunnen.

ET10000
DM7020HD

Linux laptop en Linux zelfbouw NAS

Geplaatst:

Het gaat hier eigenlijk wel over dit topic. CDS/Astra starten met een scherp in HD aktie en ze zijn niet scherp genoeg om Nederland 1 en 2 in HD momenteel op een of andere manier tijdens dezelfde aktie ook scherp uit te zenden... Was er dan over 5 maanden meegekomen.

De aktie is te vroeg of Nederland 1 en 2 in HD komen te laat(!)

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Geplaatst:

M.a.w. deze aktie van CD én dit topic, lokt weer discussies uit over wat ze doen, niet doen, te laat doen of niet goed doen (en vooral dat laatste levert ellelange discussies op, waar ik vooraan sta).

Die discussie kan volgens mij nog maanden doorgaan, en levert alleen maar ruzie en eventueel bans op.

Volgens mij is er gezegd wat er gezegd had moeten worden, en nog véél meer dan dat.

Wat mij betreft dus, klaar! Ieders mening is méér dan duidelijk!!!

ET10000
DM7020HD

Geplaatst:
Origineel bericht van: bigtwin

Wat mij betreft dus, klaar! Ieders mening is méér dan duidelijk!!!

Misschien een idee voor je om dit topic in het vervolg niet meer aan te klikken in plaats van te gaan lopen roepen om slotjes?

Ik mag namelijk niet hopen dat iedere discussie waar JIJ klaar mee bent op slot gaat in de toekomst. smile
Gast calculator
Geplaatst:

Je hebt wel gelijk dat bepaalde dingen vaak herhaald worden, maar blijkbaar heerst er veel onvrede onder de klanten van Canal Digitaal.

Daar moet Canal Digitaal iets mee doen lijkt me.

Geplaatst:

Die onvrede heerst op deze fora vooral onder de "early" HD freaks. Ik denk dat er meer mensen momenteel voor Digitenne kiezen omdat dat goedkoper is en zeer zeker niet aan HD denken......

Geplaatst:
Origineel bericht van: Littlesat
Die onvrede heerst op deze fora vooral onder de "early" HD freaks. Ik denk dat er meer mensen momenteel voor Digitenne kiezen omdat dat goedkoper is en zeer zeker niet aan HD denken......

Er zal best wat onvrede hier en daar zitten. Dat heb je altijd met nieuwe technieken waarmee men aan de gang gaat. Kijk maar eens naar de introductie van ADSL. Dat heeft ook jaren geduurd eerdat (bijna) iedereen dit kon gaan gebruiken.
Idem voor het glasvezel netwerk, dat ligt wel in heel Nederland maar loopt nog lang niet bij iedereen tot de voordeur.

HDTV zal zich ook verder uitbreiden, misschien niet zo snel dan wij allen graag zouden willen maar het moet commercieel ook kunnen. Niemand heeft zin om 100 Euro per maand te betalen voor een beperkt pakket.
Er zullen dus stap voor stap meer HD zenders bijkomen.
De ene keer zullen de kabelboeren meer kanalen aanbieden, de andere keer CDS.
Het zal vast niet allemaal tegelijkertijd uitgerold gaan worden.
Dan kan haast niet, daar moet je ook eerlijk en reeel in zijn.

Waar het wel om gaat is dat CDS, want daar gaat het hier over, een duidelijk verwachting bij de klant moet scheppen. Aan vaagheden hebben we niets. Als ze een grote campagne starten en zeggen dat de vier HD kanalen aanbieden en dit ook doen is het prima.
Zijn het 8 kanalen ipv 4 ook prima. Duidelijkheid staat voorop.
Kwaliteit inleveren voor kwantiteit is ook geen optie, daar trappen klanten niet in.

Als het technisch niet mogelijk is om meer dan een X-aantal HD kanalen te leveren moet het daarbij blijven. Maar goed zover is het nog niet en de techniek staat niet stil.

Dat CDS in het verleden fouten heeft gemaakt zal best. Laten we er vanuit gaan dat ze van hun fouten geleerd hebben en ze nu wel met een goede campagne gaan komen. Daar heeft iedereen wat aan, wij als kijkers, en CDS al bedrijf. Ze kunnen immers alleen winst maken als ze genoeg (tevreden!) klanten hebben.
Klanten die ontevreden zijn haken af, en nog erger, vertellen het door aan anderen.
Geplaatst:
Origineel bericht van: Littlesat

De onvrede zit het meest onder de gewone sd kijkers . de vroege hd `ers worden al bijna anderhalf jaar aan het lijntje gehouden .En dat zit niet lekker
Geplaatst:

HD is van vandaag, en zeker niet voor FREAKS. Al jaren worden HD tv's verkocht, ook HD ontvangers zijn niet echt exclusief meer.

Maar dat is maar een klein deel van de onvrede. Als ik alleen de niet-HD zenders buiten NL bekijk, is daar alles beter. Mooier beeld (aantoonbaar gemeten in MB's / s), surround geluid. Dat alles nog los van de vele en vele buitenlandse HD zenders die er wél zijn.

Buiten de overige problemen met CD is dat de reden van vele ontevreden CD klanten.

ET10000
DM7020HD

Geplaatst:

Overal gonst het van de discussies, geruchten, suggesties en veronderstellingen. Het neemt steeds grotere vormen aan. Goede zaak, het bewijst dat er behoefte is aan HD.

Jammer dat CDS zo gebrekkig communiceert want het gebrek aan informatie en aan duidelijke standpunten wakkeren de geruchten, de angst en dergelijke aan. Dit kost CDS klanten en dat had makkelijk voorkomen kunnen worden.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Geplaatst:

De grootste frustratie bij de freaks komt vooral omdat CDS samen met Astra nu met een Scherp in HD aktie komt. Dit terwijl deze freaks "hun" Nederland 1,2 in HD en RTL7 en 8 in HD niet kunnen zien en nog nooit naar Sport1 HD en Film1 HD hebben kunnen kijken, terwijl dat wel mogelijk is al jaren lang via de kabel. Deze freaks betalen graag 60 Euro per maand voor TV of nog meer. Maar niet iedereen in Nederland wilt/kan 60 Euro+ betalen voor alleen TV... Waarom denk je dat Digitenne zo snel groeit. Die 16 Euro voor de kabel zijn al te veel(!) laat staan dat de gewone TV kijker 10 Euro extra voor HDTV wilt betalen zelfs al hebben ze een dure ambylight Full-HD TV van 2000 Euro plus in een woonkamer staan...

De "HDTV-revolutie" zal er zeker voor zorgen dat deze zenders in de loop van volgend jaar (tot maximaal 3 jaar) ook bij CDS kunnen komen... Als CDS dan nog bestaat uiteraard...

Uiteraard is de timing behoorlijk dom van CDS/Astra... Ik had zeker tijdens deze aktie er al voor gezorgd dat er minstens gekeken kon worden naar Nederland 1 en 2 HD. Al was het dan maar een door Astra gesponsorde tijdelijke transponder die gedeeltelijk was ingericht met deze twee HD zenders! Hier begrijp ik eigenlijk niets van(!)

• Moderator
Geplaatst:

Precies, door in alle media en elke dag via tv reclame's te roepen, dat je voor het "rijkste" aanbod van digitale en HD kanalen bij Canaldigitaal moet zijn, voel je je elke keer opnieuw door Canaldigitaal voor de gek gehouden.

Ook het niet aangeven van een harde datum, wanneer er wel geleverd wordt, stoort mij mateloos.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen