Ga naar inhoud

[Satelliet] Canal start nieuwe campagne: S C H E R P .......I N.......H D

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
Origineel bericht van: Apple740
Origineel bericht van: theparasol
De meerderheid weet er niets vanaf en gaan er zonder kennis of inzicht vanuit dat deze ook door CDS aangeleverd worden.

En hier maakt CDS dankbaar gebruik van door "het rijkste HD aanbod" te claimen in hun commercials. De mensen die hier intuinen en vervolgens hun handtekening onder een 2 jarig contract zetten komen er pas later achter, tijdens het zappen, dat het "rijke" HD pakket geen Nederlandse HD zenders bevat (op NL3-HD na).

Deze volksverlakkerij is typisch een zaak voor de consumentenbond.
in het hd pakket zitten in feite niet speciaal, geen eurosporthd (basis) ,eenhd (Fam) ned hd (ftv) bebe hd (fam) en de fta hd

• Reacties 252
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:

Kijk, CDS straalt ze dan wel niet op maar met een sat oplossing ontvang je die extra kanalen dus mooi wel.

Op kabel of digitenne heb je niet zo'n breed aanbod dus de reclame klopt wel.

Het zou pas verlakkerij zijn als ze hiervoor kosten in rekening brengen. Hopelijk trappen er 4 miljoen huishoudens in en zal volgend jaar de abbo's met 25% zakken en het reclamegeld geinvesteerd worden in het verbeteren van de epg en de technische kwaliteit van het beeld. De servicedesk kunnen ze maar beter afschaffen. Gewoon vervangen door de lokale sat-dealer die voorzien wordt van reserve CDS smartcards. Kan die tevens ook de abbo be-eindiging afhandelen.

Extra toeloop in je bedrijf is nooit verkeerd want levert in de regel verkoop op.

Geplaatst:
Origineel bericht van: theparasol
Kijk, CDS straalt ze dan wel niet op maar met een sat oplossing ontvang je die extra kanalen dus mooi wel.
Op kabel of digitenne heb je niet zo'n breed aanbod dus de reclame klopt wel.

De reclame suggereert de meeste HD zenders, de onwetende man in de straat mag dan verwachten dat hier tenminste net zo veel Nederlandse HD zenders bijzitten als de kabel er heeft. Echter is dit niet het geval, de reclame misleid dus.

Bovendien, wat weerhoudt KPN/Digitenne ervan om een dvb-s/dvb-t combi receiver aan te bieden icm een schoteltje en vervolgens reclame te gaan maken met "bij ons krijgt u gratis HD zenders"? Ethisch klopt dit gewoon niet. Je hebt geen CDS of KPN nodig om die FTA zenders te kunnen ontvangen.
Geplaatst:
Origineel bericht van: cheapwatcher
En hoe sluit je de 4e ontvanger dan aan? Een beetje gezin bestaat uit 4 personen.

Het aantal kaarten is kosteloos op te schroeven naar 5 per gezin.
hier maken ze geen reklame mee maar ik heb op dit moment 4 kaarten in gebruik,Deze heb ik telefonisch geactiveerd.
De medewerker van ziggo kon mij vertellen dat er max 5 kaarten op 1 huisadres kan worden geaktiveerd.

dit lijkt mij voor 99% voldoende.

en HD extra is wel kosteloos bij interaktieve tv (tv theek).
Geplaatst:
Origineel bericht van: Apple740
De reclame suggereert de meeste HD zenders, de onwetende man in de straat mag dan verwachten dat hier tenminste net zo veel Nederlandse HD zenders bijzitten als de kabel er heeft. Echter is dit niet het geval, de reclame misleid dus.

Waar wordt dan beweerd dat het allemaal Nederlandse zenders zijn?
Van een "onwetende man" mag toch wel verwacht worden dat hij zichzelf een (klein) beetje verdiept in een product wat hij wil kopen?
Bij een reclame wordt altijd alles zo mooi mogelijk voorgesteld!

Algemeen:
Er zijn van die goedgekeurde CD-ontvangers die helemaal niets doen als er geen kaart van CD inzit.
Ik weet niet of dit voor de HD-ontvangers ook zo is, maar in dat geval heb je zonder kaart dus ook geen FTA (HD)zenders.
En dan vind ik de reclames dus helemaal niet zo misleidend.

De Titanic was gebouwd door professionals.

De Ark door amateurs!

Geplaatst:
Origineel bericht van: Icon

Waar wordt dan beweerd dat het allemaal Nederlandse zenders zijn?
Van een "onwetende man" mag toch wel verwacht worden dat hij zichzelf een (klein) beetje verdiept in een product wat hij wil kopen?

Dus je opa van 72 die na het zien van de reclame denkt "ja, dit wil ik ook want 'Tussen kunst en kitsch' op NL1-HD zag er van de week geweldig uit bij de buurman" moet eerst maar eens even de kanaallijst van CDS ergens opduiken en zo niet dan heeft hij volgens jou pech gehad danwel een grote stommiteit begaan?

De goede man die van geen toeten of blazen weet verwacht "de meeste HD zenders" dus kan hij er vanuit gaan dat het aanbod tenminste hetzelfde is als dat van de kabel, plus een beetje meer (we krijgen immers de meeste). Dus dat zit wel goed dacht je opa en pakte de telefoon om vervolgens een 2 jarig contract bij CDS af te sluiten.

De reclame is niet de boel een beetje opleuken maar mensen volledig op het verkeerde been zetten.
Geplaatst:
Citaat:
De goede man die van geen toeten of blazen weet

En die goede man weet dan wel dat HD een beter beeld geeft.?

kom nou toch, de meeste mensen van die leeftijd zitten nog naar een tien jaar oude beeldbuis te kijken en weten net hoe ze die via de ab moeten bedienen, liefst hebben ze een ab waar alleen een aan/uit op zit knoppies voor harder/zachter en zenders te wisselen (meestal de eerste 3),

Dat hele HD goede daar geven die mensen geen "ruk" om.

Geplaatst:
Origineel bericht van: DeBeek
Citaat:
De goede man die van geen toeten of blazen weet

En die goede man weet dan wel dat HD een beter beeld geeft.?

kom nou toch, de meeste mensen van die leeftijd zitten nog naar een tien jaar oude beeldbuis te kijken en weten net hoe ze die via de ab moeten bedienen, liefst hebben ze een ab waar alleen een aan/uit op zit knoppies voor harder/zachter en zenders te wisselen (meestal de eerste 3),

Dat hele HD goede daar geven die mensen geen "ruk" om.

Omdat 9 v/d 10 bejaarden volgens jou geen ruk om HD geven mogen we die ene die er toevallig wel om geeft (en die zijn er, ik ken ze) belazeren?
Overigens noemde ik als voorbeeld een 72 jarige man, maar je hebt in iedere leeftijdscategorie van toeten nog blazen afwetende mensen zitten die niet eerst een zenderlijst boven water halen om te bepalen of CDS nou eigenlijk wel NL1- en 2-HD doorgeeft. Die mensen hebben bij vrienden of de buurman met kabel naar een native HD programma op NL2-HD zitten kijken, zien even later thuis de lekkermakende CDS commercial voorbijkomen en pakken in hun enthousiasme de telefoon en bestellen een HD smartpack, want zo gaan die dingen vaak. Achteraf pas blijkt de smartpack niet zo "smart" te zijn. smile
Geplaatst:

He, he, he. Ik ben al lang opa hoor wink

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Geplaatst:

En mijn vader van 76 heeft net een nieuwe lcd en upc hd pakket gekocht, voor het mooie beeld en is er helemaal happy mee.

Waar slaat het op dat mensen vanaf een bepaalde leeftdij seniel en dom zijn en niet meer meetellen?

Maar inderdaad, die leeftijd was een voorbeeld.

CD belooft in die reklame iets, wat ze niet waarmaken.

En ja, je kunt nog wel een aantal niet-CD hd kanalen ontvangen, maar dat heeft weer geen ruk met cd te maken.

ET10000
DM7020HD

Linux laptop en Linux zelfbouw NAS

Geplaatst:
Citaat:

CD belooft in die reklame iets, wat ze nog niet waarmaken.
Citaat:

maar dat heeft weer geen ruk met cd te maken.

Maat ze kiezen wel voor de duurdere Astra satellieten, zodat deze wel mee te nemen zijn. En laat dit nu ook precies het voordeel van Satelliet Televisie zijn... dus het heeft wel degelijk iets met CDS te maken - omdat CDS toevallig op de satelliet zit(!)

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Geplaatst:
Citaat:

Origineel bericht van: Littlesat
CD belooft in die reklame iets, wat ze nog niet waarmaken.

Wat is het verschil?
In beide zinnen staat dat ze de belofte in de reclame niet waarmaken.
Geplaatst:

Nog niet betekent: dat het wel gaat komen.

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen