Ga naar inhoud

[Satelliet] Canal start nieuwe campagne: S C H E R P .......I N.......H D

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
Origineel bericht van: Littlesat

CD belooft in die reklame iets, wat ze nog niet waarmaken.

Ooooh, dus dan is het geoorloofd om de kluit te belazeren? Albert Heijn mag dus gewoon in haar commercials keihard beweren de goedkoopste kruidenier van Nederland te zijn terwijl ze dat in werkelijkheid niet zijn maar het plan hebben om dat ooit in de toekomst te worden? smile

Maat ze kiezen wel voor de duurdere Astra satellieten, zodat deze wel mee te nemen zijn. En laat dit nu ook precies het voordeel van Satelliet Televisie zijn...

Maar dit is toch niet het alleenrecht van CanalDigitaal klanten? Iemand met Digitenne of kabel kan toch gewoon een hybride ontvanger aanschaffen en hiermee naast zijn huidige abonnement het FTA aanbod op de Astra ontvangen?
Je doet net alsof CDS het alleenrecht heeft op die FTA kanalen, maar dat is natuurlijk niet het geval.

Zo heb ik ook kabel en sat, zonder ene reet met CanalDigitaal te maken te hebben. Of mag ik eigenlijk niet naar die FTA kanalen kijken omdat ik geen CDS abonnee ben. smile

• Reacties 252
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:
Citaat:
Nog niet betekent: dat het wel gaat komen.

Nog niet betekent: dat het wel kan gaan komen.

En CDS zal wel MOETEN met zo'n campagne...

Citaat:

Iemand met Digitenne of kabel kan toch gewoon een hybride ontvanger aanschaffen en hiermee naast zijn huidige abonnement het FTA aanbod op de Astra ontvangen?

Dat kan inderdaad maar of dit praktisch is, FF "gewoon" een hybride ontvanger aanschaffen?

Voor 99 Euro heb je het voor satelliet alleen, en voor iets meer een Ziggo HD ontvanger en wat kost zo'n hybride en welke garantie heb je dan weer voor de kaart(en) en hoe doe je dit als je kabelprovider toevallig UPC is?

Citaat:

Je doet net alsof CDS het alleenrecht heeft op die FTA kanalen, maar dat is natuurlijk niet het geval.

Tuurlijk doe ik dat niet! Je kunt namelijk ook CDS afzeggen en hier na blijven kijken... CDS zorgt zelfs ervoor dat je settingslijst up to date blijft

Maar feit blijft dat dat wel het grote voordeel is van satelliet. En waarom mag CDS hier dan niet mee pronken en zulke zenders in hun fastscan lijsten zetten? Dit argument vind ik echt nergens op slaan en zeer kortzichtig. Verwacht hier o.a. iemand ooit ARD HD, ZDF HD op de kabel? en wanneer komt BBC-HD? in een HD pakket terwijl het op de sat gewoon gratis zit???
Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Geplaatst:

Jij wel... maar >90% van de CDS kijkers niet. Die hebben een seca box of voor HD een Philips en gebruiken de fastscan.

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Geplaatst:

Dat kan inderdaad maar of dit praktisch is, FF "gewoon" een hybride ontvanger aanschaffen?

Bijv. een Clarke-tech 5000t heeft dvb-s2 en dvb-t aan boord, een prima en betaalbaar apparaat waarmee de Digitenne abonnee naar de FTA HDTV kanalen op de sat zou kunnen kijken. Als KPN het een beetje slinks aanpakt en als optie een schoteltje aanbiedt kunnen ze zo een HDTV campagne starten, en net als CDS al dat moois in de lucht op het eigen conto schrijven.

Citaat:
Tuurlijk doe ik dat niet! Je kunt namelijk ook CDS afzeggen en hier na blijven kijken... CDS zorgt zelfs ervoor dat je settingslijst up to date blijft

De klanten die naar aanleiding van de commercial een HD smartpack hebben genomen en vervolgens pissed off worden omdat ze merken geen Nederlandse HD zenders te hebben zitten voor 2 jaar vast aan CDS...
Geplaatst:
Citaat:

Als KPN het een beetje slinks aanpakt en als optie een schoteltje aanbiedt kunnen ze zo een HDTV campagne starten, en net als CDS al dat moois in de lucht op het eigen conto schrijven.

Dan neem ik net zo lief een CDS abonnement op het settop pakket of basis pakket. Iets goedkoper of iets duurder maar wel een betere kwaliteit.
Citaat:

De klanten die naar aanleiding van de commercial een HD smartpack hebben genomen en vervolgens pissed off worden omdat ze merken geen Nederlandse HD zenders te hebben zitten voor 2 jaar vast aan CDS...

Hier heb je gelijk in. Maar als je 1+1 bij elkaar op gaat tellen betekent dit dus wel dat CDS met deze kanalen MOET gaan komen. Anders kunnen al deze abonnees feitelijk vanwege wanprestatie zo het abonnement afzeggen... tenminste ik zou het doen als CDS binnen enkele maanden niet met het feitelijk beloofde aanbod zou komen. Ik vind dit nogal wat vroeg roepen dat dit gewoon simpelweg niet komt. Als het er over 1/2 jaar of zo nog niet is dan kunnen we terecht gaan gillen...
Geplaatst:

Zucht,

Littlesat, lijkt wel of je iedere aantijging tegen CD wilt weerleggen. Alsof er helemaal niets mis is met deze campagne en de hier geposte opmerkingen niet bijna allemaal waar zijn.

Daar zoveel energie in steekt...

ET10000
DM7020HD

Linux laptop en Linux zelfbouw NAS

Geplaatst:

CDS: leer nu eens goed te communiceren met je klanten, dan voorkom je al dat gespeculeer, ellenlange discussies en weglopende klanten.

Dus eerste een tijdspad opzetten en dan pas een reclamecampagne.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Geplaatst:
Citaat:

Dus eerste een tijdspad opzetten en dan pas een reclamecampagne.

Helemaal mee eens(!)

Duidelijke comminiceren zal moeten! Maar van de andere kant dat ook pas als je 100% zeker weet welke HD zenders, hoe en wanneer, beschikbaar komen.

En Nee - ik wil niet elk argument aangrijpen om CDS de hemel in te prijzen. Maar zoals het nu regelmatig in tig draadjes gaat is toch ook niet normaal. Volgens sommigen kan CDS gewoon niets goed doen - en de anderen die zijn perfect...
Gast calculator
Geplaatst:

Om te beginnen moet Canal Digitaal de verplichte koppeling met de themazenders loslaten.

Want tien euro per maand extra betalen voor HD vind ik van de zotte.

Geplaatst:

?? We willen toch allemaal al die thema zenders en ook HD ??

Stopt CDS ze in 1 pakket is het weer niet goed...

Geplaatst:
Origineel bericht van: calculator
Om te beginnen moet Canal Digitaal de verplichte koppeling met de themazenders loslaten.
Want tien euro per maand extra betalen voor HD vind ik van de zotte.

Die ``koppeling `` had zeker een planner bedacht , zovan die hd klanten hebben mpeg4 ontvangst mogelijkheid , en dan schakelen wij die transponder tzt probleemloos over.
Geplaatst:

En toch blijft dit weer een klassieker... We willen allemaal HD, maar het mag niets kosten....

Geplaatst:
En toch blijft dit weer een klassieker... We willen allemaal HD, maar het mag niets kosten....

Er zijn er genoeg die willen betalen voor HDTV, als het aanbod maar goed genoeg is. De gigantische hoeveelheid Sky-HD abonnee's bewijst dat. En UPC hier in NL heeft inmiddels rond de 80.000 HD klanten, die doen ook geen slechte zaken.

We heten niet allemaal Calculator die geen cent extra voor HD overheeft.
Geplaatst:
Citaat:

En UPC hier in NL heeft inmiddels rond de 80.000 HD klanten

Bron? Want met deze aantallen en minstens 13 Euro extra inkomsten per maand bovenop de basispakket is het wel logisch dat UPC wel RTL7 en 8 HD kan "betalen" ;-) Dat adviseer ik dat andere providers ook te doen. Minstens 10 Euro per maand extra vragen voor HD... Och ja CDS doet dit al...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen