Gast Loneranger Geplaatst: 3 november 2009 Geplaatst: 3 november 2009 Hoi Ik heb een externe harddisk via usb aangesloten, hij wordt wel gezien, maar formateren en bestandstype controleren doet ie niet. Dus kan ik er niks mee. Wie helpt me hiermee Bedankt alvast paul
Satdorus Geplaatst: 3 november 2009 Geplaatst: 3 november 2009 Zet er maar een originele image op. Dan zal het wel lukken. ALs ie eenmaal herkend is dan terug naar de image die je wil.
mebo870 Geplaatst: 3 november 2009 Geplaatst: 3 november 2009 Wat sommigen al eens vergeten als je dingen aansluit is een reboot van de box. The key to happiness. Stay away from idiots
Tonskidutch Geplaatst: 3 november 2009 Geplaatst: 3 november 2009 en waarom dattuh dan? loneranger zou eigenlijk iets meer over zijn dreabox en usb-disc kunnen verduidelijken wat staat NU op die usb-disc (wat <> welk soort filesystem...? format) fat32 fat ntfs ext3 wat staat nu op de dreambox (wat <> welk image) met udev ondersteuning zonder die ondersteuning met updates en patch additionele filesystem drivers? etc. ciao (en Mebo870, zou ook wel eens een punt hebben ) Our Darkness Anne Clark
Gast Loneranger Geplaatst: 3 november 2009 Geplaatst: 3 november 2009 Origineel bericht van: Tonskidutch en waarom dattuh dan? loneranger zou eigenlijk iets meer over zijn dreabox en usb-disc kunnen verduidelijken wat staat NU op die usb-disc (wat <> welk soort filesystem...? format) fat32 fat ntfs ext3 wat staat nu op de dreambox (wat <> welk image) met udev ondersteuning zonder die ondersteuning met updates en patch additionele filesystem drivers? etc. ciao (en Mebo870, zou ook wel eens een punt hebben ) hoi Ik ben echt newbie met db. Wat ik weet van de dreambox is dat er newnigma2 opstaat Op de externe hd staat niks, file system is ntfs. Had em geformateerd naar exFat, onder windows 7, maar dat werkte ook niet. Over dat image, dan zal ik naar de shop moeten om hun het te latren doen.
paardengek Geplaatst: 3 november 2009 Geplaatst: 3 november 2009 NTFS kan enigma niets mee. FAT32 gaat wel. Met vriendelijke groet, paardengek Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Tonskidutch Geplaatst: 3 november 2009 Geplaatst: 3 november 2009 Origineel bericht van: paardengek NTFS kan enigma niets mee. FAT32 gaat wel. Met vriendelijke groet, paardengek yep. of via via een ext3 partitie maken (dat gaat op windows7 natuurlijk zonder problemen, daarvoor heb je windows7.... of kun je dat vergeten? VERGEET het!) wat dan wel, koppel de disc aan de pc en delete de partitie middels de discmanager maak niks nieuws aan en stop hem daarna weer aan je dreambox dan... kan enigma een partitie aanmaken. ciao Our Darkness Anne Clark
Gast Loneranger Geplaatst: 3 november 2009 Geplaatst: 3 november 2009 Origineel bericht van: Tonskidutch Origineel bericht van: paardengek NTFS kan enigma niets mee. FAT32 gaat wel. Met vriendelijke groet, paardengek yep. of via via een ext3 partitie maken (dat gaat op windows7 natuurlijk zonder problemen, daarvoor heb je windows7.... of kun je dat vergeten? VERGEET het!) wat dan wel, koppel de disc aan de pc en delete de partitie middels de discmanager maak niks nieuws aan en stop hem daarna weer aan je dreambox dan... kan enigma een partitie aanmaken. ciao hoi niet gelukt "De bestandssysteem controle is mislukt. Foutcode Mount failed" Kan de schijf niet formatteren Foutcode Mount failed" tsjaa, hij ziet um dus wel...
Gast Loneranger Geplaatst: 4 november 2009 Geplaatst: 4 november 2009 hoi De schijf is 500 gb, zou ie niet gewoon te groot zijn??
robbedoeske Geplaatst: 4 november 2009 Geplaatst: 4 november 2009 Origineel bericht van: Loneranger hoi De schijf is 500 gb, zou ie niet gewoon te groot zijn?? Nee hoor de meesten hebben zelfs meer dan 1000 gb:) Probeer toch es de disk te formatteren als fat32 en dan terugstoppen in de dream.
Gast Loneranger Geplaatst: 4 november 2009 Geplaatst: 4 november 2009 Origineel bericht van: robbedoeske Origineel bericht van: Loneranger hoi De schijf is 500 gb, zou ie niet gewoon te groot zijn?? Nee hoor de meesten hebben zelfs meer dan 1000 gb:) Probeer toch es de disk te formatteren als fat32 en dan terugstoppen in de dream. Heb een collega gevraagd om em te formatteren naar ext3, doet ie vrijdag. Hoop dat het probleem dan is opgelost, volgens hem wel Ik kom er dus van het weekend nog ff op terug of het is opgelost of niet.. Paul
Satdorus Geplaatst: 5 november 2009 Geplaatst: 5 november 2009 Origineel bericht van: Tonskidutch en waarom dattuh dan? Omdat mijn ervaring is dat harde schijven beter worden herkend door een originele image. En eenmaal herkend en geformateerd blijft dat goed gaan met een nieuwe image.
robbedoeske Geplaatst: 5 november 2009 Geplaatst: 5 november 2009 Origineel bericht van: Loneranger Origineel bericht van: robbedoeske Origineel bericht van: Loneranger hoi De schijf is 500 gb, zou ie niet gewoon te groot zijn?? Nee hoor de meesten hebben zelfs meer dan 1000 gb:) Probeer toch es de disk te formatteren als fat32 en dan terugstoppen in de dream. Heb een collega gevraagd om em te formatteren naar ext3, doet ie vrijdag. Hoop dat het probleem dan is opgelost, volgens hem wel Ik kom er dus van het weekend nog ff op terug of het is opgelost of niet.. Paul Heb je er trouwens ook een interne hdd in?
Gast Loneranger Geplaatst: 6 november 2009 Geplaatst: 6 november 2009 hoi Nee, heb alleen een usb hdd
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen