Ga naar inhoud


Casper - live aircraft tracking boven nederland


satbox

Aanbevolen berichten

al eens eerder een soortgelijke site hier neer gezet

maar deze is weer uitgebreider

Een vliegtuig-tracker die met behulp van Google maps en een ADS-B ontvanger de gegevens van vliegtuigen boven Schiphol volgt. Eerder was er al geluidsnet van vlieghinder.nl maar die focust vooral op de geluidsoverlast van vliegtuigen. De vliegtuigjes kwamen er een beetje bekaaid vanaf als kidpix-achtige icoontjes.

 

http://casper.frontier.nl/

 

bron: de volkskrant op het web

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 35
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: satbox
al eens eerder een soortgelijke site hier neer gezet
maar deze is weer uitgebreider
Een vliegtuig-tracker die met behulp van Google maps en een ADS-B ontvanger de gegevens van vliegtuigen boven Schiphol volgt. Eerder was er al geluidsnet van vlieghinder.nl maar die focust vooral op de geluidsoverlast van vliegtuigen. De vliegtuigjes kwamen er een beetje bekaaid vanaf als kidpix-achtige icoontjes.

http://casper.frontier.nl/

bron: de volkskrant op het web


Satbox,

bedankt voor de tip. Geweldige site zeg. Tis niet zo dat ik om de haverklap aar buiten vlieg, maar ik ben wel helemaal weg van vliegtuigen. Doet me weer denken aan mijn vakantie.

groet,

djpetit

Rebox 9000HD, DM600; Twinmonoblock(19-23),78 cm Triax wok,Pioneer plasma scherm PDP436PE,Nikon D60,ps3 80 GB,, 9-9-9 getrouwd en trotse Pappa van de mooiste dochter ter wereld !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: satbox
al eens eerder een soortgelijke site hier neer gezet
maar deze is weer uitgebreider
Een vliegtuig-tracker die met behulp van Google maps en een ADS-B ontvanger de gegevens van vliegtuigen boven Schiphol volgt. Eerder was er al geluidsnet van vlieghinder.nl maar die focust vooral op de geluidsoverlast van vliegtuigen. De vliegtuigjes kwamen er een beetje bekaaid vanaf als kidpix-achtige icoontjes.

http://casper.frontier.nl/

bron: de volkskrant op het web


Alleen jammer dat het alleen boven Nederland te bekijken valt (zover ik kan zien)
Is er ook niet zoiets voor over de hele wereld ?

mvgr,

djpetit

Rebox 9000HD, DM600; Twinmonoblock(19-23),78 cm Triax wok,Pioneer plasma scherm PDP436PE,Nikon D60,ps3 80 GB,, 9-9-9 getrouwd en trotse Pappa van de mooiste dochter ter wereld !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Satsbox

bedankt voor de tip!!

Als ook vliegtuigspotter ben ik hier heel blij mee :D

Groeten

Feedhunter Rini

I work with: Technomate TM 5402 HD M3 CI super+, or Dr HD F 15,  or Clark Tech HD 4100 plus, or VU+ Duo or DVB/Dream DVB met TBS 5980 USB DVB S2 TV Q Box CI and a 110 c.m. Triax dish with quad 0.3 Invacom LNB and a DiseqC 1.2 Motorized H-H Moteck Motor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast decodertje

vandaag even snel skyfire op mijn htc geinstalleerd en vervolgens naar casper frontier gesmurft.

erg grappig werkt goed.

soms wel lekker in me nachtdienst beetje tijdverdrijf .

peukie erbij dan komen we de nacht wel door :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Pedro Newbie

Niet alle vliegtuigen verschijnen erop, ik heb zelf uitzicht op de kaagbaan en bij het starten gebeurd het regelmatig dat die toestellen dan niet op de site verschijnen. Maar verder wel een hele leuke site.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...