Reggie Geplaatst: 5 november 2009 Geplaatst: 5 november 2009 Zijn er buiten de standaard DVD en media players andere plugins te gebruiken. Misschien een player die zowel DVD als andere video formaten in een kan afspelen. Vind de players die bijv. in Pli of Milo zitten ook niet al te gebruiks vriendelijk. bedankt,
Reggie Geplaatst: 6 november 2009 Auteur Geplaatst: 6 november 2009 ok, heb dus mn films op een network drive staan. De drive is gemount aan de dreambox, maar kan ik dan inderdaad VLC player als media player gebruiken om de films op de dreambox af te spelen? (dit heeft dus niets te maken met streamen naar computer etc) Hoe moet ik de VLC player dan instellen?
bigtwin Geplaatst: 6 november 2009 Geplaatst: 6 november 2009 Ik lees in de omschrijving "needs a running vlc" Is er ook een mediaplayer(plugin) die divx, mpg avi etc van de hd van mijn dm afspeelt, zonder streamen, zonder een pc die aan moet staan etc? ET10000DM7020HD Linux laptop en Linux zelfbouw NAS
Gast info Geplaatst: 29 december 2009 Geplaatst: 29 december 2009 Origineel bericht van: bigtwin Ik lees in de omschrijving "needs a running vlc" Is er ook een mediaplayer(plugin) die divx, mpg avi etc van de hd van mijn dm afspeelt, zonder streamen, zonder een pc die aan moet staan etc? Is er een plugin dat ik gebrande dvd's / cd's kan bekijken op mijn DM8000??Ik krijg nu iedere keer de melding dat er geen afspeelbare data aanwezig is. Ik heb namelijk een paar honderd dvd's en cd's en wil niet zo'n foei lelijke dvd speler naast of op mijn Dream erbij moeten plaatsen. Ik lees het wel?? Gr.Info
mr_rolin Geplaatst: 30 december 2009 Geplaatst: 30 december 2009 Hi Info, De 8000 kan een behoorlijk aantal formaten goed afspelen, maar helaas vallen er nog een hoop buiten de boot. Als je die mededeling op het scherm krijgt is het toch vaak mogelijk om ze af te spelen als je handmatig in het menu van de mediaplayer de dvd of cd als bron selecteert. Ook is het mogelijk, dat het een beperking in de image is. Ik werk hier met OpenPli en in de ene versie komt er bij het laden van een audio-cd of een video-dvd de melding op het scherm en het display of ik die af wil spelen. Bij een andere versie helaas ook de melding, die jij ziet verschijnen. Ik ben dus zelf maar weer naar die oudere OpenPli gegaan. Ik weet, dat de dreambox natuurlijk geen echte mediaplayer is, maar een wat uitgebreidere mediaplayer plugin zou wel fijn zijn. Misschien, dat iemand hier nog eens wat effort in wil steken (is volgens mij toch wel een hele kluif). Mvg, Rolin DM-8000HD, Technisat Digit Isio STC+Triax 64cm met CD LNB voor 19, 23 en 28 graden. Technisat met Ziggo CI+ module voor de kabel.
Gast info Geplaatst: 30 december 2009 Geplaatst: 30 december 2009 Origineel bericht van: mr_rolin Hi Info, De 8000 kan een behoorlijk aantal formaten goed afspelen, maar helaas vallen er nog een hoop buiten de boot. Ook is het mogelijk, dat het een beperking in de image is. Ik weet, dat de dreambox natuurlijk geen echte mediaplayer is, maar een wat uitgebreidere mediaplayer plugin zou wel fijn zijn. Misschien, dat iemand hier nog eens wat effort in wil steken (is volgens mij toch wel een hele kluif). Mvg, Rolin Goedendag Rolin, Dus jij denkt dat het aan de image ligt?Is het niet zo dat de plugins er dan gewoon niet ingebakken zitten??Maar dat het misschien wel te downloaden is? Ik wil dan graag weten welke plugin ik nodig heb?? Als het echt niet mogelijk is om b.v VCD of SVCD - Xvid - Divx schijfjes af te spelen op de Dream dan moet ik toch maar even kijken of ik bij de Blokker een dvd speler aanschaf en die ergens in een la zet. Lees het wel.. Gr.Info
mr_rolin Geplaatst: 30 december 2009 Geplaatst: 30 december 2009 Hi Info, Bij mijn weten zijn er maar twee plugins, de dvd-player en de media-player. Dit zijn allebei zgn third party plugins, dus meestal niet onderhouden door een image maker. Wel schijnt het zo te zijn, dat de presentatie op het scherm of op het display vaak bepaald wordt door de skin die je gebruikt. Mijn vrouw roept ook al, als dit niet beter en makkelijker wordt, wil ik weer dat je de oude dvd-speler maar weer in de huiskamer zet . Eerst maar eens zien of mijn bestelde Sony slimline minder herrie maakt dan de Samsung, die ik nu in de box heb zitten. Anders ontkom ik er niet aan mijn oude dvd-speler weer te moeten gebruiken (en een beetje gelijk heeft ze wel...). Voor het echte multi-media gebeuren heb ik een poosje terug een HDX-1000 nmt gekocht en die speelt wel zo ongeveer alles af met een goede kwaliteit, maar in jouw geval zal je dan al je dvd's en cd's op een hd moeten zetten en dat lijkt mij ook niet de bedoeling. Ergo, geen echte oplossing voor jouw probleem. Mvg, Rolin DM-8000HD, Technisat Digit Isio STC+Triax 64cm met CD LNB voor 19, 23 en 28 graden. Technisat met Ziggo CI+ module voor de kabel.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen