Ga naar inhoud

xmltv importer 0.9.13

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

mooi, heel mooi, maar hoe installeer je dit in PLi Jade 3 in een DM8000HD???? s.v.p. stap voor stap omschrijven voor deze amateur en met mij misschien wel velen

bij voorbaat mijn nederige dank

ik wou dat ik wist wat ik niet wist, dan wist ik meer dan ik nu weet van mijn

Dreambox 8000HD en Xtrend 9500 met Triax 90 cm voor 13°E/19.2°E/23.5°E/28.2°E

• Reacties 71
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:

via menu, applicaties dan downloads bij extensions de xmltv import installeren, dan enigma2 herstarten (GUI herstarten).

Daarna via menu applicaties naar EPG Import gaan, dan daar met blauwe knop naar sources en de gewenste aankruisen dan opslaan met groene knop en dan exit en eventueel manueel downloaden met gele knop en daarna zal ie op het tijdstip dit herhalen.

Succes

~~Rytec Team~~

VU+DUO OpenPli-TVV-Pana TH42-PV700

VUSolo,DM7025+,DM500

*Pli/Rytec EPG POWERED*

Geplaatst:

Durf het bijna niet te vragen,maar werk je ook aan de Spaanse kanalen?

Maak je hier iemand erg gelukkig mee.

Verder niets dan lof,bedankt voor deze super plugin.

Ps.Na manual scan van NL/Be en Sky UK en Canalsat(Nordic niet aangevinkt)pakt ie alleen maar de NL/BE en Canalsat kanalen.

Na alleen aanvinken van Sky UK pakt ie ze wel.(DM800/Pli)

DM800+DM500HD Open Pli ~ Triax88 multifeed 13-19-23-28 ~ inverto twin LNB ~ EMP P.164IW switches ~ 2Tb Synology D109+4 Tb Qnap TS121

DM500 + 80 cm DIESL met Inverto 4* monoblock in Spanje.

Geplaatst:

Spaanse zenders volgen nog, alsook Sky Germany en Cyfra.

~~Rytec Team~~

VUSolo,DM7025+,DM500

*Pli/Rytec EPG POWERED*

Geplaatst:

Jij gaat wereldberoemd worden Rytec! smile

Bedankt alvast voor je werk.

DM800+DM500HD Open Pli ~ Triax88 multifeed 13-19-23-28 ~ inverto twin LNB ~ EMP P.164IW switches ~ 2Tb Synology D109+4 Tb Qnap TS121

DM500 + 80 cm DIESL met Inverto 4* monoblock in Spanje.

Geplaatst:
Origineel bericht van: ransjooman
Jij gaat wereldberoemd worden Rytec! smile
Bedankt alvast voor je werk.

Zo'n vaart zal het niet lopen hoor en we mogen Milo niet vergeten die toch ook alsmaar bezig is met het verbeteren van de plugin om iedereen het zo makkelijk en snel te maken.
We hebben een goede samenwerking op deze manier, al zeg ik het zelf.

Zoals ik al eerder zei, we zitten niet stil.
Het nadeel wat ik momenteel ondervind met het maken van de epg bestanden is dat alle bronnen zo onvolledig zijn en het dus veel werk is om zoveel mogelijk verschillende bronnen op te halen en dan nog eens samen te voegen tot een redelijk goed geheel wat dan nog niet altijd compleet is.
Maar ik denk dat we hiermee voorlopig toch iets moois opgezet hebben.

~~Rytec Team~~

VUSolo,DM7025+,DM500

*Pli/Rytec EPG POWERED*

Geplaatst:

milo, ik heb zonet even jouw versie0.9.13 geinstalleerd en het draait merkelijk sneller dan de 0.9.11 die ik laatst installeerde. Eergisteren duurde het nog circa 30 minuten vooraleer alles binnen was, nu pakweg 5 minuten!! Puik werk.

dreambox 8000 2TB | 4x dvbS2 | image LT6 v5 | LG SL9000 LED47

visiosatG4 | 4x Spaun 411 4/1 | quadALPS | 13-19-23-28

TV Vlaanderen | Canal Digitaal | Sky UK | Telesat | CanalSat

Geplaatst:
paanse zenders volgen nog, alsook Sky Germany en Cyfra.

Als we al die EPGs gaan inlezen? hoever kunnen we gaan voordat het geheugen van de box vol is???

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Geplaatst:
Origineel bericht van: Littlesat
paanse zenders volgen nog, alsook Sky Germany en Cyfra.

Als we al die EPGs gaan inlezen? hoever kunnen we gaan voordat het geheugen van de box vol is???

Niet zo heel lang meer. Je zult moeten kiezen.
Op enigma1 boxen gebruiken we dezelfde bestanden, en als je alle nu beschikbare epg gebruikt dan wordt de zaptijd nu al ontoelaatbaar traag.

Dus kiezen is boodschap.

Willy

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Geplaatst:

Ik ben nu bezig om ondersteuning voor karaktersets in te bouwen, zodat ook buitenlandse EPG kan worden geladen (Arabisch, Grieks, Russisch enzo).

Qua geheugengebruik moet je nu nog wel gaan opletten wat je allemaal binnenhaalt. Als je het niet gebruikt is het zonde. Volgens mij kun je nu al een megabyteje of 4 vullen met EPG data. Op den duur levert het RAM gebruik problemen, afhankelijk van het image dat je gebruikt.

Om geheugen te sparen zou je ook aan instellingen kunnen denken om bijvoorbeeld bij 8 daagse EPG de uitgebreide omschrijvingen alleen tot 3 dagen vooruit te laden.

Uiteindelijk zou ik de EPG het liefst in een database proppen. Dan kun je die op disk (of usb of cf) zetten, is er geen beperking meer op de hoeveelheid data en wordt hij ook nog - mits goed geimplementeerd - stukken sneller. Extra leuk bij meer dan een box - de EPG database kan dan gedeeld worden. Hmm. Dat zou ook nog over internet gedistribueerd kunnen - een soort EPG-bittorrent dus. Maar nu draaf ik een beetje door denk ik.

Geplaatst:

Allereerst hulde voor initieven zoals deze maar vroeg me af wat het voordeel is ten opzichte van een simpel (cron) schriptje zoals de onderstaande (ff als voorbeeld zonder al teveel checks) aangezien het een en ander sowieso nog niet hot-swappable is?

init 4

wget http://www.rytec.be/epg/benluk/epg.dat.gz

gunzip epg.dat.gz

init 3

Als het puur gebruikersgemak is waarom niet een plugin die werkt met complete epg.dat files? Ik mis vast iets maar wat? wink

Geplaatst:

aha de tool vult aan ipv een complete vervanging, flexibel sources instellen etc ....

ik ga de laatste versie eens proberen smile dank voor de info en succes

Geplaatst:

Deze versie uitgebreid getest op Newnigma2:

Performance is erg goed, de plugin is goed stabiel, en ik zie hier geen fouten/problemen meer. Klasse! en erg bedankt MiLo en Rytec voor het geweldige werk. Ik denk dat ik namens VELEN van ons kan zeggen: BEDANKT!!! smilesmilesmile Bye bye Media Highway!!!

Ik blijf nog een kleine wens overhouden en dat is dat de DM weer netjes gaat slapen. Als je het niet voor elkaar krijkt om na te gaan in welke modus het apparaat zich bevindt bij aanvang van het importeren, zou het fijn zijn als in het menu van de xml-importer plugin een nieuwe optie wordt toegevoegd om het apparaar in de sleep-mode te zetten als de operatie klaar is. Zoiets als: 'Go to sleep mode after importing is finised: Yes/No'. Kan dit?

En nog iets anders:

Ik ken iemand in Frankrijk, en die tipte mij vandaag op deze plugin! Ha ha, dacht ik! ik gebruik hem natuurlijk al, maar kun je nagaan dat het onder de Dreamers van Frankrijk ook al de nodige beroemdheid heeft gewonnen!

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen