Kowalski Geplaatst: 14 november 2009 Geplaatst: 14 november 2009 Origineel bericht van: theparasol Deze peformance is normaal voor een 100 Mbit lan. Alleen, ik heb een gigabit LAN (1000 Mbps). Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E
theparasol Geplaatst: 14 november 2009 Geplaatst: 14 november 2009 Weet ik, maar waarschijnlijk bekabelings issue met 1 van de apparaten waardoor deze op 100Mbit lan terugvalt
bartshit Geplaatst: 14 november 2009 Auteur Geplaatst: 14 november 2009 550mbps Reading ----- 150mbps writing. Als ik test van comp.A naar comp.B is reading sneller, doe ik de test van B naar A is reading ook sneller. Ook van A naar C, C naar B enz. Conclusie, reading is altijd sneller, maar waarom ? Wat bij de één reading is is toch bij de ander writing, of zie ik dat helemaal verkeert ? Gr Bart.
Kowalski Geplaatst: 14 november 2009 Geplaatst: 14 november 2009 Origineel bericht van: bartshit Wat bij de één reading is is toch bij de ander writing, of zie ik dat helemaal verkeert ? Ik denk dat hij de schrijf c.q. leessnelheid van de harde schijf test. Dus testen van A naar B: schrijft naar harde schijf B, leest van harde schijf B. Testen van B naar A: schrijft naar harde schijf A, leest van harde schijf A. Enz... Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E
bartshit Geplaatst: 14 november 2009 Auteur Geplaatst: 14 november 2009 Origineel bericht van: Frank67 Origineel bericht van: bartshit wat is je performance volgens Tutosoft ? Ik ben er nu ook achter gekomen dat mijn netwerkkaart op half duplex staat (volgens Broadcom Advanced Control Suite 3), maar dit is niet in te stellen op full duplex. Op de switch en iomega disk kan ik Jumbo frames selecteren (MTU 9000 i.p.v. 1500), maar op de PC lukt dit niet. De configuratie van de netwerkkaart mist die opties. De instel mogelijkheden van de verschillende netwerkkaarten verschilt enorm, daar ben ik ook achter gekomen Gr Bart.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen