Ga naar inhoud


Geen of trage draadloze verbinding.


pollebru

Aanbevolen berichten

Ik ben in het bezit van een Eee PC 1005 Win7 met een netwerk adapter AR9285 van Atheros.

Internet ADSL-Go Belgacom.

Modem-router Philips SNV6520 met de laatste soft van april 2009, gereset en wpa beveiligd.

Hij ziet wel de ingang, ook deze van mijn buren.

Vaak krijg ik geen verbinding met het internet, wel met deze van de buren.

Als ik al eens toegang krijg op mijn router (duurt lang) en hem terug start is de verbinding terug weg.

Mijn andere draadloze hardware met win7 en WM6.1 heeft dit probleem niet.

 

Iemand, ik leek blush

 

Samsung 4K UHD 55 inch 7500 - 60 cm Schotel HH motor SG2100A

Link naar reactie
Delen op andere sites


Wat voor melding krijg je als je verbinding probeert te maken en het mislukt? Wat is de signaalsterkte? En die van de buren? Heeft het voorheen met dezelfde laptop (en Windows XP/Vista) wel gewerkt?

 

Zo maar wat vragen die bij me opkomen. Als je signaalsterkte voldoende is en het heeft nooit goed gewerkt met deze laptop zou het bijvoorbeeld zo kunnen dat de chipset van je router en die van je wirelesskaart niet zo goed met elkaar overweg kunnen, komt nog steeds voor helaas.

Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op moment ben ik met toestel online.

 

De Eee is nieuw geleverd met Win7, laatste updates van Windows zijn binnen.

Hij geeft aan dat hij geen verbinding kan maken en je kan dan verder met probleemoplosser, echter zonder resultaat. (Zonder stroom zetten enz)

De signaalsterkte is Max 6 blokjes, die van mijn buren onbeveiligd Linksys router matig 2 blokjes.

Het probleem blijft ook als de andere hardware niet opstaat.

 

Ik ben eens in de soft van de router gaan neuzen en heb volgende gevonden.Ik denk wel niet dat dit het probleem is want zoals reeds aangegeven werken de andere wel.

 

Static route parameter: No valid static entry.

Acces control: No valid filtering rule.

Schedule rule: No valid schedule rule.

Samsung 4K UHD 55 inch 7500 - 60 cm Schotel HH motor SG2100A

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die beveiliging is wel een goeie tip (al was het maar voor tijdelijk) een paar jaar geleden had ik een Asus laptop met Linksys router en had ik dezelfde symptomen als de topicstarter, bedacht ik me later, toen ik de beveiliging eraf haalde was het probleem opgelost, al ontstond toen een nieuw probleem wink.

Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de laatste driver.

Zonder beveiliging geen probleem.

 

Ik heb in mijn router wep beveiliging ingeschakeld, maar wat met deze keys onder win7 en hoe kom ik dan aan de beveiligingssleutel om op internet te gaan. frown

WPA lijkt mij een stuk makkelijker.

Samsung 4K UHD 55 inch 7500 - 60 cm Schotel HH motor SG2100A

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Frank67
Geen idee, maar heeft de router ook nog WPA2 als mogelijkheid? Dan zou je dat ook nog kunnen proberen (is nog veiliger dan WPA en zeker veiliger dan WEP).


Neen alleen WEP en WAP, bij Win XP was dit geen probleem om wep in te stellen.

Samsung 4K UHD 55 inch 7500 - 60 cm Schotel HH motor SG2100A

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: pollebru
Neen alleen WEP en WPA, bij Win XP was dit geen probleem om wep in te stellen.

OK. Maar als je met Windows 7 probeert verbinding met je netwerk (beveiligd met WEP) te maken, vraagt hij dan geen key? Probeer ook eens de hexadecimale codes i.p.v. de pass phrase.

Kun je eventueel eens een andere router dan de Philips testen om te zien of daar een probleem in zit (i.c.m. de nieuwe PC)?

Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met hexadecimale codes is het gelukt.

Nu blijft de vraag hoe kan ik met WPA(2) mijn laptop beveiligen en toch geen probleem hebben met de verbinding.

Lukt dit als ik een router koop van de nieuwste generatie.

 

Bedankt allen voor de antwoorden. cool

Samsung 4K UHD 55 inch 7500 - 60 cm Schotel HH motor SG2100A

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: pollebru
Met hexadecimale codes is het gelukt.
Mooi zo smile

Origineel bericht van: pollebru
Nu blijft de vraag hoe kan ik met WPA(2) mijn laptop beveiligen en toch geen probleem hebben met de verbinding.
Lukt dit als ik een router koop van de nieuwste generatie.
Het zou kunnen maar dat blijft de vraag. Omdat je met andere hardware op dezelfde router geen problemen hebt zou het aan de Atheros kaart (driver) van je laptop kunnen liggen. Misschien dat de Atheros kaart i.c.m. een andere router het beter doet. Daarom zou ik eens kijken of je een andere router eerst kan testen voordat je hem definitief koopt.

Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Als het dezelfde generatie is van mijn philips,kan ik vertellen dat ik er veel probleem mee heb.zo kan ik bijna geen draadloze toestellen op aansluiten.bvb een wifi utstarcom f1000 telefoon wil niet connecteren met de philips,en lukt perfect bij andere niet philips modem.ook bij vaste connectie's heb ik problemen,zie maar het toppic op fimware beperkingen.

BTW,waar heb jij de firmware gevonden?deze die ik van de provider haal waar jij bij bent,zegt hij steeds failed shocked .

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...