Fabian Geplaatst: 7 november 2009 Geplaatst: 7 november 2009 Ik kijk regelmatig programma's als uitzendinggemist/RTLgemist op de laptop via VLC Media Player. Als ik deze stream opslaat op de laptop in een TS bestand, kan ik deze gelijktijdig bekijken op de Dreambox door op de laptop nogmaals VLC Media Player op te starten en op de Dreambox het betrefende TS bestand m.b.v VLC Frontend te selecteren. Echter vraag ik mij af of dit ook mogelijk is zonder een TS bestand te creëren. Wie weet of het mogelijk is, om de stream vanuit VLC Media Player aan de Dreambox te bieden en gelijk op de TV te tonen? Zo ja welke poort moet ik dan selecteren en is er dan een buffer nodig?
jph Geplaatst: 8 november 2009 Geplaatst: 8 november 2009 Ik kan je nu niet direct helpen met je probleem maar wil je wel vragen hoe je de url kan opvragen ? Wil nl ook enkele zaken recorden. ET9200 | Xsarius Rotor | NAS 2TB | USBStick 4GB
Fabian Geplaatst: 8 november 2009 Auteur Geplaatst: 8 november 2009 Gewoon met je rechter muis de eigenschappen van de uitzending opvragen en daar zie je de locatie/URL staan. Vaak eindigt dit met .asf Kopieer deze koppeling volledig, open een HTTP netwerkstream met VLC, plak de koppeling en vink de optie save stream aan en stel deze in op de juiste instellingen (ik gebruik MPG TS).
Fabian Geplaatst: 9 november 2009 Auteur Geplaatst: 9 november 2009 Niemand een briljant idee? Weet iemand soms wel hoe je Youtube en SB6S-programma gemist filmpjes kan streamen. Van deze programma's kan ik namelijk niet de URL achterhalen? Ik kan alleen achterhalen dat Youtube Adobe Flash Player gebruikt en SBS6 Silverlight. Is het misschien mogelijk om, als de URL niet te achterhalen is, een soort "printscreen" filmpje te maken en deze als een TS file op te slaan?
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen