Ga naar inhoud


[TF7710PVR] TOPFIELD 7710/7700HD PVR belangrijk!!!


Gast hellohelloagain

Aanbevolen berichten

Gast hellohelloagain

iedereen die de tf7710hdpvr koopt krijgt al snel te maken met z'n gebreken(en dat zijn er nogal wat!)op de nieuwe platte beeldschermen is beeldkwaliteit heel belangrijk,op dit punt scoort ie heel hoog(je moet hem wel op automatisch2/576p zetten bij SDuitzendingen!)er zijn op dit punt maar weinig ontvangers die bij hem in de buurt komen.hij zapt voldoende snel en de beeldkwaliteit is subliem DAT IS HET BELANGRIJKSTE,de rest is minder belangrijk.als je een goeie satellietdealer hebt dan weet ie de gebreken binnen de perken te houden.heb je geen satellietdealer(beetje dom!)dan zit er niks anders op dan vele uren op forums te verbrengen op zoek naar firmware,de groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites


Waarom zou je hem op 576p moeten zetten? Dat ligt helemaal aan de kwaliteit van de scaler in je tv. Als je een HD tv hebt wordt het beeld toch in resolutie verhoogd van wat je beeldscherm is.

 

Zet je hem op 576p doet je tv het. Zet je hem op 1080i doet de topfield het. Het is maar net de vraag wie dat het beste doet en dat is niet bij elke tv hetzelfde.

 

In jouw geval moet je dus bij HD uitzendingen niet vergeten om de topfield ook om te schakelen naar 1080i anders zit je SD te kijken bij een HD uitzending.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

zie alleen niet wat er belangrijk is aan dit bericht.

Misschien vindt ik het wel leerzaam om uren op het forum te zoeken, ipv mijn dealer te bellen.

Zo wordt ik minder dom.

Maar goed dat moet iedereen voor zich weten.

Maar wat is er zo belangrijk aan dit bericht.

Als er bij jou zo,n goede dealer in de buurt zit, zijn er vast wel tips die je ons kan gaven mbt bv van de fw

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op twee punten ben ik het niet eens:

1. Beeld staat bij mij altijd op 1080i. Dat scheelt tijd in het omschakelen van SD naar HD-kanaal en geeft het beste beeld (bij mij dan).

2. Zappen is tergend langzaam, zeker op de gecodeerde zenders.

 

En verder is de reactiesnelheid erg langzaam. Als ik naar kanaal 34 wil (ik noem maar wat) en druk de 3 in, dan verschijnt deze niet direct in beeld en denk ik dat ik niet goed gedrukt heb en druk ik nog een keer. Dan staat er dus 33....

 

Ik was de 4000+ gewend. Op de beeldkwaliteit na vind ik de 7710 een achteruitgang.

2x Vu+ Zero (S), 1x Vu+ Uno 4k (C)

2x Vu+ Duo 4k. 28E/23E/19E/13E/Ziggo

1x DB 7020 (C).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens m'n verkoper was ik de eerste in Vlaanderen die op de dag van de officiële verdeling van dit toestel, er eentje kocht.

En effectief, in het begin had het toestel een belabberde werking waaraan ik me echt ergerde.

Maar na verscheidene firmware-updates vind ik persoonlijk het nu toch wel een pracht van een toestel.

De beeldkwaliteit in combinatie met onze samsung led-tv is ongeëvenaard mooi. Het geluid via de surround is van de bovenste beste plank.

De benadering via ethernet is een mooi pluspunt en via TV-browser nemen we vanuit een paar klikken van de laptop programma's op van het freeview-pakket en Duitse zenders.

De laatste firmwares ivm auto-decoderen, fastscan... hebben we overgeslagen.

Met onze aston-dual-cam is auto-decoderen niet nodig.

Het is maanden geleden dat het toestel nog eens heeft gecrashed.

Toegeven, het zappen is wat traag (maar hebben we nu echt geen tijd meer, moet het leven nu zo rap gaan?), de EPG bij TVV werkt nog niet naar behoren...

Als ik vergelijk met mijn vroegere sat-ontvangers en zeker in vergelijking met de DigiCorder van Telenet (waarbij elke dag de stekker eruit moest), steekt dit toestel er met kop en schouders boven uit.

Groeten,

Saterke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: hellohelloagain
...heb je geen satellietdealer(beetje dom!)...


Wat een onzin zeg.
Zo'n apparaat moet gewoon goed werken zonder dat je steeds een dealer moet contacteren voor hulp!

Ik ga met mijn autoradio toch ook niet steeds terug naar de garage?


Ik heb deze ontvanger (helaas) aanbevolen aan een kennis van mij en ik heb er nu al ontzettend spijt van.
Ding is constant kapot...moet steeds opgestuurd worden.
Beeldkwaliteit is niet subliem, zeker de OSD graphics zijn ronduit slecht!!!

Helaas heeft Topfield de boot gemist, vroeger was het een topmerk nu slechts middelmatig.

Gigablue Quad Plus 2x DVB-S2 2x DVB-C

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...