Poetsdoekje Geplaatst: 8 november 2009 Geplaatst: 8 november 2009 Ik heb het met de heren van hetnet(kpn) aan de stok. wat is mijn probleem. Ik ben overgegaan van Telfort (snelheid 6.5Mb) naar HetNet omdat ik vreselijk veel telefoonuitval had. HetNet gaf mij een aanbieding via de FNV, die mij goed leek, ze gaven een internet garantie van 8Mb, dus mooi meegenomen. Op een moment had ik telefonieproblemen via VOIP en heb de helpdesk gebeld, die hebben het geprobeerd om mijn telefonieprobleem op te lossen, is nu nog steeds niet gelukt (zucht) verder kwam de techneut tot de ontdekking dat mijn internetsnelheid veel te laag was, na enig heen en weer gepraat (soms weet je er zelf meer vanaf dan de techneut) zou hij een monteur langs sturen om e.e.a. op te meten. na twee weken was er nog geen monteur geweest en ben wederom weer aan het bellen gegaan. antwoord van de techneut: Ik moest maar een downgrade laten doen, dan zou ik wel de snelheid halen, ik was dan ook goedkoper uit zei men. Vreemd he? ik koop een bepaald produkt met bepaalde wensen en eisen, en als het produkt niet aan de wensen en eisen voldoet, moet ik maar een goedkoper produkt kopen om wel aan de wensen en eisen te komen. zie het als; je koopt een mercedes maar die kan net zoveel als een lelijke eend (2cv); maar als je dan een lelijke eend koopt dan heeft hij de eigenschappen van een VW golf. Wat een logica he? en de monteur kon geen antwoord geven waarom telfort door hetzelfde lijntje wel bijna 7Mb kon geven en KPN niet Ik zou bijna tegen de monteur zeggen, ben jij nu zo dom of ben ik nu zo slim. Ik wil helemaal geen downgrade maar ik wil gewoon hebben wat HetNet mij beloofd. Op dit moment bestaat er geen HetNet meer maar is opgeslokt door de KPN. En de hartelijke groeten van Poetsdoekje... COMPUTERS ??!!.... De meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel........
YUGI Geplaatst: 8 november 2009 Geplaatst: 8 november 2009 zo alice er af een gaat zelf op de lijn zitten gelukkig kreeg ik dezelfde dag het kpn/hetnet pakket binnen maar eerst niet door wat er aan de hand was.alles aangesloten en weer kunnen internetten,maar bellen ho maar heb maar zo een nieuw nummer gekregen wat niet de afspraak was kan nu wel bellen maar ben nog niet bereikbaar op het oude nummer en dat is heel vervelend het oude nummer krijg ik pas op 17/11 terug een grote schande.ik/wij hebben al 16 jaar het zelfde nr dus heb ik gen belang bij een nieuw nr.al deze llene komt omdat de aanvraag verkeerd behaald is,de aanvraag is behandeld als een nieuwe aanvraag en niet als overstap.al met al ellende ten top. gr
looney2 Geplaatst: 10 november 2009 Geplaatst: 10 november 2009 Welkom bij de club!!! HALLO [deze text leest u alleen als u een illigale versie van windows heeft]
Poetsdoekje Geplaatst: 10 november 2009 Auteur Geplaatst: 10 november 2009 Origineel bericht van: looney2 Welkom bij de club!!! Ja, wat een feest En de hartelijke groeten van Poetsdoekje... COMPUTERS ??!!.... De meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel........
YUGI Geplaatst: 10 november 2009 Geplaatst: 10 november 2009 heel stuk van mijn tekts is niet aangekomen zie ik.sorry foutje.als hetnet niets is ga ik terug naar de kabel en is de sat hobby over. gr
yaho Geplaatst: 14 november 2009 Geplaatst: 14 november 2009 Er zijn steeds meer geluiden dat providers de snelheid knijpen. Ook is het gebruik door ons allen een reden van deuken in de snelheid.Wat weet de monteur wat wij niet weten? Vu+UNO, Vu+DUO2, digitenne, astra1+3
EL PIÑO Geplaatst: 14 november 2009 Geplaatst: 14 november 2009 'Steeds meer geluiden'? Ik zie dan liever bronnen die jouw idee bevestigen. Ik heb zelf vier jaar bij een internetprovider gewerkt, werk nu al bijna een jaar bij een bedrijf dat vergelijkingssites voor onder andere internet onderhoudt en heb ook in die functie zeer regelmatig contact met alle grotere providers. Tot op heden doet er op UPC na geen provider aan 'traffic shaping' (oftewel voorrang geven aan bepaalde protcollen) in het netwerk (behalve soms enkele tientallen kilobits voor VoIP), knijpen doet men al helemaal niet bewust. Wel is er altijd al zoiets als overboeking, die is bijvoorbeeld 1:40 bij snellere abonnementen en 1:25 bij lagere snelheden. Stel dat je een 20Mbps abonnement hebt, dan is er slechts een halve megabit zeker voor jou. Dat omdat een volle 20Mbit verbinding naar het internet een provider honderden euro's per maand kost. Door slimme technieken heb je daar echter nauwelijks last van maar dat wil niet zeggen dat je gegarandeerd bent van 20Mbit, zelfs als je in de centrale woont. KPN garandeert dus ook geen 8Mbps, voor een 1:10 gegarandeerde verbinding (hoger gaan ze niet) op het KPN netwerk ben je zelfs 250 euro per maand kwijt! Geen van die dingen lijkt me hier aan de hand, dit lijkt me gewoon een lijn die op het maximum van zijn kunnen zit en door allerlei externe factoren de snelheid niet haalt. Kan te lange kabel zijn maar ook teveel overspraak, slechte patch onderweg of zelfs een fout tijdens de installatie in de centrale (en daar kom je niet zo snel achter). Ik vraag me overigens wel af wat de huidige (veel te lage) snelheid is en wat de signaal/ruisverhouding op de lijn is. Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.
Poetsdoekje Geplaatst: 14 november 2009 Auteur Geplaatst: 14 november 2009 Citaat: KPN garandeert dus ook geen 8Mbps Jawel hoor, ze maken gewoon reclame met 8Mb !! Je kunt kletsen wat je wilt, als ze er reclame voor maken moeten ze dat ook nakomen, ik weet bij sommigen staat TOT zoveel Mb, maar hier niet!! Citaat: Kan te lange kabel zijn minder dan 30 cm van het Israpunt is absoluut GEEN te lange kabel!! Citaat: maar ook teveel overspraak, slechte patch onderweg of zelfs een fout tijdens de installatie in de centrale (en daar kom je niet zo snel achter). Kan wel zijn, maar dan moeten ze dat niet beloven!! En de hartelijke groeten van Poetsdoekje... COMPUTERS ??!!.... De meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel........
EL PIÑO Geplaatst: 15 november 2009 Geplaatst: 15 november 2009 Origineel bericht van: Poetsdoekje Citaat: KPN garandeert dus ook geen 8Mbps Jawel hoor, ze maken gewoon reclame met 8Mb !! Je kunt kletsen wat je wilt, als ze er reclame voor maken moeten ze dat ook nakomen, ik weet bij sommigen staat TOT zoveel Mb, maar hier niet!! Er wordt niets beloofd, sla de algemene voorwaarden (waarmee je akkoord bent gegaan) er maar op na, daar staat ongetwijfeld iets over in. Een niet overgeboekte ADSL-verbinding van 8Mbps is moeilijk te vinden maar één van 4Mbps kost (hou je vast) 369 euro per maand. 8Mbps zou dan zo rond de 500 euro zitten. Origineel bericht van: Poetsdoekje minder dan 30 cm van het Israpunt is absoluut GEEN te lange kabel!! Te lange kabel is tweeledig, als jij bij Telfort al maar 6,5Mbps haalde denk ik dat je te ver van de centrale zit voor 8Mbps. Citaat: maar ook teveel overspraak, slechte patch onderweg of zelfs een fout tijdens de installatie in de centrale (en daar kom je niet zo snel achter). Kan wel zijn, maar dan moeten ze dat niet beloven!! Als KPN jou zwart op wit een gegarandeerde 8Mbit verbinding levert dan zouden ze heel wat meer kosten maken dan de 25 euro per maand die je nu betaalt. Ik gaf de kosten van een niet overgeboekte lijn al even aan, dan komt daar nog bij dat het aantal telefooncentrales omhoog moet zodat iedereen er dicht bij zit (dit gebeurt nu ook maar dat is een ander verhaal), dat alle kabels onder de grond nagekeken moeten worden op slechte lassen, dat er veel meer bandbreedte ingekocht moet worden en bovendien dat ze mensen moeten behoeden voor verkeerde aansluitingen dus er moet standaard een monteur bij een nieuw abonnement. Je kunt je vast wel voorstellen dat je abonnementje van 25 euro die kosten niet dekt. Ik snap wel dat het voor mensen die niet thuis zijn in die wereld vreemd is om te horen maar het is wel zo. Een echte 8Mbps (of 20Mbps) lijn is véél duurder dan wij er voor betalen en dat is omdat die snelheid niet gegarandeerd is. Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.
Poetsdoekje Geplaatst: 15 november 2009 Auteur Geplaatst: 15 november 2009 Citaat: Je kunt je vast wel voorstellen dat je abonnementje van 25 euro die kosten niet dekt. Boeit me niks of het de kosten niet dekt, bij Telfort had ik op dezelfde lijn 6.5 Mb en bij KPN (HetNet) 2.75 Mb Citaat: Er wordt niets beloofd, Jawel, na contact met de helpdesk zei de techneut U hebt gekozen voor Snel surfen en dan is 2.75Mb veel te weinig. Wij sturen een monteur.Om alles eens goed na te meten en bij te stellen Nou ik wacht al 4 weken op die monteur!!! Citaat: 8Mbps zou dan zo rond de 500 euro zitten Je gaat wel erg ver met je argumenten, dan zou toch niemand meer internet nemen!!!Kletskoek Citaat: heel wat meer kosten maken dan de 25 euro per maand die je nu betaalt Was het maar zo goedkoop ik betaal wel ruim meer dan dat jij aangeeft Citaat: Ik snap wel dat het voor mensen die niet thuis zijn in die wereld vreemd is om te horen maar het is wel zo. Ja, ik ben ook zo dom!! dat ik dat allemaal niet snap volgens jou En de hartelijke groeten van Poetsdoekje... COMPUTERS ??!!.... De meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel........
EL PIÑO Geplaatst: 15 november 2009 Geplaatst: 15 november 2009 Origineel bericht van: Poetsdoekje Boeit me niks of het de kosten niet dekt, bij Telfort had ik op dezelfde lijn 6.5 Mb en bij KPN (HetNet) 2.75 Mb Dus is er iets mis met je lijn en zul je de helpdesk zo ver moeten krijgen dat ze er iets aan doen. Normaal kunnen ze bij KPN zo je afstand meten (zeur even door voor de tweede lijn) en dan zien ze waarschijnlijk zo dat er meer mogelijk is. Origineel bericht van: Poetsdoekje Jawel, na contact met de helpdesk zei de techneut U hebt gekozen voor Snel surfen en dan is 2.75Mb veel te weinig. Wij sturen een monteur.Om alles eens goed na te meten en bij te stellen Dan beloven ze nog niet dat je 8Mbps gaat halen maar dan vermoeden ze dat er meer mogelijk is. Als er echt ergens een fout zit (wat ik wel denk) is het waarschijnlijk niet zo dat je meer dan 6,5Mbps haalt. Origineel bericht van: Poetsdoekje Citaat: 8Mbps zou dan zo rond de 500 euro zitten Je gaat wel erg ver met je argumenten, dan zou toch niemand meer internet nemen!!!Kletskoek Noem het maar kletskoek, het is simpelweg zo dat een constante 8Mbps verbinding gewoon in de honderden euro's kost voor een internetprovider. Daarom is jouw verbinding 1:25 overgeboekt. Dat heeft echter niets met dit verhaal te maken, maar is een andere reden waarom je niet altijd de geadverteerde snelheid hoeft te halen. Maar ik gaf eerder al aan dat je van die overboeking in de praktijk niet zoveel zult merken. Er is trouwens zeker een markt voor zulke verbinding. Met name bedrijven die veel downloadsnelheid en weinig upload nodig hebben maar wel willen dat hun snelheid gegarandeerd is. Wil je ook meer upload dan kost het nog meer: een gegarandeerde SDSL lijn van 2,3Mbps kost 549 euro per maand! Origineel bericht van: Poetsdoekje Ja, ik ben ook zo dom!! dat ik dat allemaal niet snap volgens jou Ik zeg nergens dat je dom bent, dat wil ik evenmin insinueren. Ik zeg enkel dat het (zeker van die 500 euro, wat uit je reactie duidelijk blijkt) misschien wat vreemd is om te horen. Ik geloofde er ook niets van toen ik bij een internetprovider ging werken, een 1:1 8Mbps lijntje kostte toen nog zo'n 700 euro maar het is wel zo. Gewoon even Googelen. En verder: don't shoot the messenger. Snap best dat het knap klote is dat je je snelheid niet haalt maar ik denk dat je toch echt bij KPN moet zijn. Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.
Gast ozzo Geplaatst: 15 november 2009 Geplaatst: 15 november 2009 Op verzoek van de topicstarter gaat er een slotje op. Zoals het draadje nu loopt was niet de bedoeling van de topicstarter.
Aanbevolen berichten