Ga naar inhoud


Hulp gezocht bij instellen AP als bridge


Aanbevolen berichten

Hallo,

 

ik heb een Conceptronic C54BRS4 access point. Ik wil deze configureren als bridge zodat deze het WiFi signaal van de modem oppikt en doorvoert naar de LAN uitgangen. Ik wil vervolgens de LAN poort verbinden met mijn dreambox.

 

Nu heb ik op internet gezocht om mijn AP te configureren als bridge, maar ik kan niks vinden.

Wie kan me een beschrijving geven of hulp bieden bij het instellen van het AP?

 

mvg,

The Iron Maiden

 

VU+ duo met OpenPli, CCam 2.11 op 78 cm triax wok en multiblock op Astra 19.2, 23.5 en 28.2

 

-- Hier had uw reclame kunnen staan --

Link naar reactie
Delen op andere sites


ligt er aan welke hardware versie je draait denk ik:

 

Versie 1 maakt gebruik van een ADM chipset en daar is wel een OpenWRT image voor beschikbaar lijkt het.

 

Kijk eens op deze pagina:

 

http://www.zoobab.com/conceptronic-c54brs4

 

Maar het zou met niet verbazen dat je een versie 2 hebt, en die draait op een andere chipset. Daar van ben ik niet zeker of je eea kan doen.

 

Als je eenmaal een "alternatieve" firmware op je router hebt staan, dan kan je wel instellen waar jij om vraagt. Maar dan moet je wel wat kennis op doen van Linux en hoe je binnen die alternatieve firmware de poorten onderling kan verbinden.

 

Maar het is waarschijnlijk makkelijker (en veel sneller en stabiler) om gewoon te kijken of je niet een UTP kabel kan aanleggen richting je dreambox.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb even in de webinterface van de router (goed he! wink )gekeken en heb daar de volgende WAN types gevonden:

 

Wireless ISP (AP enabled)

In this mode, all ethernet ports are bridged together and the wireless client will connect to ISP access point. The NAT is enabled and PCs in ethernet ports share the same IP to ISP through wireless LAN. The connection type can be setup in WAN page by using PPPOE, DHCP client, PPTP client or static IP.

 

Wireless ISP (AP disabled)

In this mode, all ethernet ports are bridged together and the wireless client will connect to ISP access point. The NAT is enabled and PCs in ethernet ports share the same IP to ISP through wireless LAN. You must set the wireless to client mode first and connect to the ISP AP in Site-Survey page. The connection type can be setup in WAN page by using PPPOE, DHCP client, PPTP client or static IP.

 

Het is in het engels, maar het valt niet mee om iets te vertalen als je niet 100% weet waar het over gaat...

 

Kan ik in één van deze twee modi de router laten functioneren als Wifi -> LAN converter

 

mvg,

The Iron Maiden

 

VU+ duo met OpenPli, CCam 2.11 op 78 cm triax wok en multiblock op Astra 19.2, 23.5 en 28.2

 

-- Hier had uw reclame kunnen staan --

Link naar reactie
Delen op andere sites

als ik dit zo lees dan zou theoretisch beide gevallen moeten kunnen werken. Je moet dan wel zorgen dat je van je huidige draadloze modem een IP adres krijgt. Nadeel van deze methode is dan wel dat je dubbele NAT hebt (nml 1 keer op je "echte" router, en dan nog een keer op deze)

 

Ik zou zeggen ... probeer het eens uit :-)

 

Volgens mij kan je het beste eerst de 2de optie uitproberen.

 

Hein

Link naar reactie
Delen op andere sites

methode 1 kan niet.. :-)

 

methode 2 zou wel kunnen.. alleen je krijgt dan nog een router er tussen ( hij route vanaf WLAN naar LAN )

 

nja mischien kan je dat ook nog uitzetten...

 

maar goed. smile

 

Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik

HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal

Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM

FS DVB-T -> Digitenne

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik heb bij iemand lan scharing gezien DMV een bridge,en het beeld was niet bekijkbaar,ik denk dat hij teveel packet loss had,of hoe noem je zoiets?

Hij heeft dan een draad gelegd en dan was het perfect.

Mijn oplossing voor u?powerline adapters.werkt perfect.

tenzij je huis nog voorzien is van heel oude electriciteit (loden kabels).

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een vergelijkbare situatie gehad waarbij ik een tweede draadloze router als bridge liet functioneren.

 

Dit heb ik voor elkaar gekregen middels de optie WDS

(Wireless Distribution System)

Niet elke router / AP ondersteund dit.

 

post-3133-1318260529,3014_thumb.jpg

CU

Lambik

 

VU+ DUO2, Triax88, 13E,19E,23E,28E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch wel, je WDS station gebruikt de helft om met de AP te communiceren en de andere helft voor draadloze communicatie met zijn draadloze clients. Als je die niet hebt kan je beter dat station als wireless client configureren want WDS gebruikt ook een beetje bandbreedte voor overhead.

Wat je via internet niet vindt hoef je meestal niet verder te zoeken.

 

Kathrein UFS-910 (AAF2.0e/E2 versies) +WiFi +sataHD & Multytenne Twin

Samsung LE46A552: 46" Full HD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...